Mantık hatasına düşüyorsun sana şekil gönderiyorum üzerinde inceleme yap anlarsın söylediğin formül yükün aktif yük ve reaktif yük birleşik olduğu noktada geçerlidir,yani vektörel toplamın geçtiği noktada yani.Senin koyduğun tmş kısmında tamamen reaktifi güç bastığın için formül o noktada geçerli değildir.Yani tmş den geçen gücün tamamı reaktiftir.Resimde birleştiği noktaya dikkat et cosinüsfi or. drada düzeltiliytmşoen senin koyduğun tmş den sonra değil
Emodiyatör tşk ederim güzel hazırlanmış bir çizim, fakat sizden ricam elinizde 3 hat şeması varsa göstermiş olduğunuz noktalardaki reaktif okumaları daha iyi anlayabilirim. Bir de kondansatörlerin kompanzasyon esnasındaki çalışma karakteristiğini biraz daha detaylı açıklayabilir misiniz? Sonuçta ortak baraya paralel bağlı bir sistemden bahsediyoruz, mantığını daha iyi anlamak için faydalı olacağına inanıyorum.
Emodiyatör tşk ederim güzel hazırlanmış bir çizim, fakat sizden ricam elinizde 3 hat şeması varsa göstermiş olduğunuz noktalardaki reaktif okumaları daha iyi anlayabilirim. Bir de kondansatörlerin kompanzasyon esnasındaki çalışma karakteristiğini biraz daha detaylı açıklayabilir misiniz? Sonuçta ortak baraya paralel bağlı bir sistemden bahsediyoruz, mantığını daha iyi anlamak için faydalı olacağına inanıyorum.
Elimde 3 hat şeması yok reaktif konusu bir çok bileşenin ayrı ayrı değerlendirerek anlaşılması gereken bir konudur.Şekilden yola çıkarak şunu söyleyeyim resimde kırmızı renkle göstermiş olduğum reaktif te aslında birbirinin tersidir.Şöyleki diyelim yük tarafı motor türü bir yük ise yani endüktif ise kompanzasyon panosu kapasitif basarak onu yok etmeye çalışır.Eğer yük türü kapasitif ise ups,bilgisaya v.s yükler yani bu defa komp.panosu şönk reaktör yani endüktif basarak faz açısını düzeltmeye çalışır.2 panonun elektriksel olarak birleştiği nokta ise reaktifin yok edildiği yerdir.Özetle şunu söyleyebiliriz komp. panosunun reaktifi yük tarafının reaktifinin tersidir.