Kompanzasyon tutmuyor.

Reaktif güç kontrol röleniz marka ve modeli nedir?Akım trafolarınızın oranı nedir?Eğer zaman zaman güç tüketiminiz çok düşerse misal akım trafonuz 200\5 ve sizin tüketimiz 2 Amperden küçükse akım trafolarından yeterli akım geçmediği için reaktif güç kontrol röleniz tüketimi okuyamaz ve gerekli ayarlamayı yapamaz aydınlatmalarınız led armatür ve led projektör le sağlıyorsanız bunlar kapasitif yük çeker veya devrede ups varsa yine kapasitif tüketim oluşur bunları kompanzasyon yapmak için reaktif güç kontrol röleniz şönt reaktör ü destekleyen model hatta Svc özellikli model olmalı ve devreye reaktif güç sürücüsü başlamanız gerekebilir!
 
@emodiyator bey ag den olcum yapiyorum diye en ustte belirtmistim.sabit bir kondansotorum oldugunuda soyledim.sadece kendim gidip kontrol ediyorum.kapasitiften yiyorsam kondandator cikartiyorum.reaktiften yiyincede eksikse ekliyorum. Sayaca gore hesap yapiyorum.yada enerji analizoru söylüyor zaten cos fi ve ne kadar kondansator takmam gerektigini. @c.berkan Reaktif guc kontrol roleside yok belirteyim.schneider power logic pm5300 analizor var 100/5 akim trafosu var. Yorumlari okumadan yorum yapmayin lutfen.her seyi baslarda acikladim.kucuk bir kompansazyon sistemi .pompanin cektigi akim hic degismiyor.yaptim kompanzasyon tutmuyor sadece gun gun degisiyor.kapasitiften 5 yaziyorsa ertesi gun 25 yaziyor.
 

Ya arkadaş bu nasıl saçma kompanzasyon mantığıdır.Endüktiften ilerleyince endeks kondansatör alıyorum devreye eksik kalınca da kondansatör ekliyorum diyorsun yani rölenin yapacağı işi ben yapıyorum diyorsun.Motor akımları sabit ise ve sürekli devrede ise ve kondansatörleri motora yakın kısımda bağlarsan bu kompanzasyon sağlanabilir tabi bunda kondansatörlerin değer kaybetmemiş ise ve uygun noktadan bağlantı yapılmışsa geçerli olur.Sen kalkıp baraya yada enerji gişine bağlarsın kondansatörü motor devreden çıktığı anda yada yük durumu düştüğü anda kondansatörlerin fazla basmaya devam eder ceza değerlerini tutturman imkansızlaşır.Bir ihtimal daha kondansatörlerinden bazıları değer kaybetmiş olabilir.Sen devreye aldığını zannediyorsun fakat sisteme karşı reaktifi basmıyordur yada yetersiz kalıyordur.
Röle takarsan tüm dertlerinden kurtulmuş olursun yada her motorun en yakın kısmından reaktif değerini ölç böylece motordaki reaktifi görebilirsin uygun sabit gurup bağladığında ne endüktifden ne de kapasitifden girmezsin cezaya. Yapman gereken güç ölçer pensi ile motorları reaktifini ölçmek sorunun hangi kısımda olduğunu sana gösterir.
 
Son düzenleme:
Şu soruma cevap verirmisiniz, lütfen. Bu normal dışı sapmalar, gün içinde sık durup kalkmalardamı oluyor. Uzun sure hiç durmadan çalışdıgındamı.
Devreye, tek veya çift kontaklı ampermetre taksanız, yol alma esnasında (veya tam tersi, deneme yanılma) kondansatörlerin hepsini devreye alsa, yol alma akımı düşdüğünde de fazladan bagladıgın kondansatör devreden cıksa, tabıkı kondansatörlerın saglamsa...
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…