görüşleriniz için teşekkurler baştan dediğim gibi komprasörün sisteminde herhangi bir değişiklik yapılmadı bizim yaptığımız sistemde ani boşalmada kapatacak bir sistem yok makinaların orjinalinde böyle bir şey varmı kesin bilmiyorum incelemek lazım..Selamun Aleyküm
110kW gibi bir güç değerinden bahsedilen bir Elektrik motoruna inverterin neler kaybettirdiği ele alınmalı. Motorun kendi elektriksel özelliklerinde çektiği güç, inveterli sistemin toplam gücü değerlendirilmelidir. Bunun yanında elektrik motorlarının en verimli olduğu devirin dışında çalışması sonucu olan kayıplar da düşünülmelidir.
Kompresör gibi belirli bir havayı depolayarak çalışmasını durduran bir sistemde devir değişimi ihtiyacının sebebi, eğer bu devir değişimi birkaç farklı devir olarak düşünülmüşse neden şanzuman, (gücün yüksek olması sebebiyle uygun görünmese de) manuel varyatör sistemleri gereken özelliklere göre geliştirilerek kullanılmadığı da incelenebilir.
Sistemin elektrik vb şemaları, hava depolamada hava sıcaklığının kontrolünün önemi ve bu sistemdeki uyarlamaları, tanımlayıcı bigilerinin paylaşılması faydalı olur. Mesela basınç geri dönüm(kontrol/durdurma ölçüm) hattı kopmuş olsa sistem çalışmasını kontrol eden Elektronik bir uygulama, basınç hattının kopması halinde basıncın 0 a düştüğünü tesbit ederek çalışmayı durduran (vb.) mekanik ve ya elektronik bir uyarlama gibi geliştirmeler var mıdır?
Paylaşım düşüncesine teşekkürler eder;
Başarılar dileriz.
ben muhendis olmadığım için bu işin ince hasaplamalarına girmedim yani geri dönüşüm süresi falan sizede yüzde 20 civarında tasarruf denmiş bu az bir oranmıdır sizce bu iş yapılmadan once zaten uretici firmayla falan gorüşüldü vidanın çalışması için motor devri belirli bir devirden aşağı düşürülmüyor işletmemizde büyük olduğu için sürekli bir hava ihtiyacı var yani komprasör durmuyor 7 bar civarında duruyor hava ihtiyacımız azaldığı zamanda diğer küçük komprasörlere geciyoruz...teşekkürler[FONT=&]Omer bey gorusmeyeli nasilsiniz umarim hersey yolundadir.
Omer bey bildiginiz gibi 2.fabrikamizda 2 adet xxxxx komproser bulunmakta
sirketimiz yeni politikasi geregi enerji tasarrufu saglamayi hedef almistir.
Koproserlerimiz haftalik olarak donusumlu calismaktadir.
mevcut koproserler uzerine bir invertor modifiyesi yaparak enerji tasarrufu saglamamiz mumkunmudur
bu konuda bize nasil yardimci olabilirsiniz, bir maliyet hesabi cikarmamiz mumkunmu acaba, bu maliyet ne kadar surede kendini cikartir tecrubelerinizi paylasabilirmisiniz.
hayirli calismalar dilerim
[/FONT]
[FONT=&]Hakan Bey Günaydın;[/FONT]
[FONT=&]Yeni bir invertörlü makina ile invertör takılan eski bir makinanın enerji tasarrufları farklı olmaktadır. Yeni bir makina ana motora soğutma fanı monte edilerek üretilmekte, bu sayede kompresör kapasitesinin %20 sine kadar düşüm sağlananabilmektedir. Ancak eski bir makinada ana motora fan bağlayamayacağımız için motorun devrini %50 ye kadar düşürebiliyoruz.( Daha fazla düşürürsek motorun ısınıp, yanmasına sebep olabiliyor). Dolasıyla yeni bir invertörlü makina de %35 lere varan bir tasarruf edebilirken; modifiyeli bir makinada bu oran %20 leri geçmemektedir. Diğer önemli bir husus da makinenin boşta çalışma süresidir. İnvertörlü makina kompresörün boşa geçmesine engel olarak tasarruf sağlamaktadır. Bu yüzden iki makinanın da yükte çalışma saatlerini ve toplam çalışma saatlarini bildirirseniz yaklaşık tasarruf miktarını hesaplayabiliriz. ( Ayrica makinelerin seri nolarınada göndermenizi rica ederim. Ana motorların kaç devir olduğuda( 1500 yada 3000 önemlidir).[/FONT]
[FONT=&]Saygılarımla
[/FONT]Omer bey
2007 icin
Toplam saat 18557
Yukde saat 12037
2005 icin
Toplam saat 22568
Yukde saat 11808
Iki koproserde bire bir ayni ekrana sahip
Bilginize[FONT=&]
Hakan Bey;[/FONT]
[FONT=&]Makineleri invertörlü hale çevirmeniz mümkün. Ancak bir önemli nokta var. Makineler ivertörlü olduğunda ana motorun devri zaman zaman düşecektir. Bu yüzden ana moturun arkasındaki fanında devri düşeceği için soğutması yetersiz kalacak ve motorun yanmasına neden olacaktır. Bunu önleyebilmek için ana motorun arkasına ekstra soğutma motoru bağlamanız gerekecektir. Tahmin ediyorum mevcut kompresörde yer olmadığı için ana motorun arkasındaki kapağa bir oyuk açmanız gerekecektir. Bunu yapabilirseniz invertör uygulaması yapılabilir.[/FONT]
[FONT=&]Tasarruf hesabına gelince;[/FONT]
[FONT=&]2007 model makinanızı baz alırsak;[/FONT]
[FONT=&]Makinaniz toplamda; 18557-12037=6520 saat boşta çalışmış.[/FONT]
[FONT=&]Boşta iken kompresör mevcut gücünün 1\3’ ü kadar enerji harcar( 75\3= 25 Kw). [/FONT]
[FONT=&]Bugüne kadar: 6520X25Kw= 163.000 Kwh boşa harcanmış enerji toplamı.[/FONT]
[FONT=&]Mısırda ne kadar emin değilim ama Türkiyede 1Kwh= 0,1 Euro[/FONT]
[FONT=&]163.000X0,1= 16.300 Euro[/FONT]
[FONT=&]Yani makineniz enerji tasaruflu olsaydı 16,300 Euro tasarruf etmiş olacaktınız.[/FONT]
[FONT=&]Makinelere invertör uygulaması yapılabilir. İsterseniz biz burda panoyu hazırlayıp size yollayabiliriz isterseniz yapabilecek kimse varsa biz burden tarif eder sizde uygulamayı gerçekleştirebilirsiniz.
yukardaki yazismam turkiyede a takiminda olan yabanci sirketlerin Atlas copco gibi firmalarin inceledigi bir yerli firmayla yazismamdir.
faydali olabilir dusuncesiyle ekledim.
daha once bu konuyu baya incelemistim eger hava ihtiyacini basa bas karsilayan bir sisteminiz varsa ve bu sistem calisma aninda hava kullanim egrisinde bir dalgalanma gostermiyor komproser yuklu yuksuz olarak dur kalk yapmiyorsa invertor kullanilmasinin bir anlami yoktur.
ancak komproser buyuk secilmisse veya sistemde isletme icinde hava ihtiyaci zamana gore degiskenlik gosteriyor komproser de buna gore yuklu yuksuz calisma moduna girip cikiyorsa invertor bir kazanc saglayabilir.
[/FONT]
We use cookies and similar technologies for the following purposes:
Do you accept cookies and these technologies?
We use cookies and similar technologies for the following purposes:
Do you accept cookies and these technologies?