KOMPRESÖR DÜŞÜK YAĞ SEVİYESİ ALARMI VERİYOR

rgbjı

Üye
Katılım
12 Şub 2010
Mesajlar
30
Puanları
1
Merhaba arkadaşlar bnde iki adet deniz suyu soğutmalı Bronswerk marka kompresör var.çalıştıktan bir kaç saat sonra kompresörlerden biri düşük yağ alarmı veriyor. Diğeri hiç vermedi Sebebi ne olabilir. Yağ özellik SOLEST 120,deniz suyu sıcaklığı 16 derece
 
Kompresörün yağı birmiş demektir. Yağ göstergesine bakınız göreceksiniz zaten. Diğerinide kontrolediniz yağı bitmemiş veya gösterge arızalı olabilir.
 
Gemilerde ,

Su soğutmalı soğutma gruplarında deniz suyu sıcaklığı önemlidir. Su sıcaklığına göre ayar yapılmıyor ise suyun aşırı soğuması kondenser basıncını düşürür bu durumda kompresörün yağ kaldırmasına neden olur. Yağ bilindiği üzere sistemde gazla beraber dönmektedir. Ancak uzun süre kondenser basıncının deniz suyunun düşük sıcaklığı nedeniyle düşük seyretmesi yağın sisteme taşınımı ve geri dönmemesi problemlerine yol açar.

Bir ikinci durum sistemde gaz kaçağı var ise bu durum meydana gelir.

Birinci durumda yağ seviyesi çok düşük değilse sistem çalıştırılır kondenserden dolaşan suyun vanası kısılarak sistem basıncı yükseltilir. Basıncın yükselmesi akan gazın hızını arttırarak sisteme sürüklenen yağın kompresöre dönmesini sağlar. Bu durumun tekrarlanmaması için deniz suyu regülasyonu yapılmalıdır.

İkinci durumda ise kaçak tesbiti ve girerimi yapılıp yeni yağ gaz şarjı yapılmalıdır.

Not : Sistem tam yükte iken emiş ve basma basınçlarını ölçüp buraya eklerseniz daha iyi yorum yapabiliriz. Aynı zamanda tam yükte evaporatör giriş çıkış sıcaklıkları , kondenser giriş çıkış sıcaklıkları ve cihazın gaz cinsinide belirtmeyi unutmayınız.

Bu bilgiler çerçevesinda daha iyi bir yorum yapabilir sizi yönlendirebiliriz.
 
Ustam öncelikle verdığınız bilgiler için çok saolun. Sistemde gaz kaçağı yok. Suan ısıtma modunda soğutmada bir sorun yaşamadım. Şuan 6-7 saat çalıştıktan sonra alarm geliyor deniz suyu sıcaklığı olabilir. Bunun için kondansere gelen valfı mı kısacam yoksa evapa mı? Sıstem ısıtma modunda evapta geçen su tatlı su olup kuler içinden deniZ suyu sıcaklığı alıp devir daim oluyor. Konderser içinden gecende gemi dahili ısıtmayı sağlıyor. Resimler ekte
 

Ekli dosyalar

  • IMG_0217.JPG
    291.7 KB · Görüntüleme: 22
Bu değerler kompresör tam kapasitede iken çalışırkenki değerler mi?

Gaz tipi R22 mi?

Birde kompresör üzerinde yağ seviyesini görebilmeniz için gözetleme camı olmalı cihaz çalıştığında belirli periyotlarla örnek veriyorum arıza 2 saatte veriyorsa 15 er dakikada bir bu gözetleme camının içerisindeki yağ seviyesini kayıt altına almanızı öneririm.

basınçlara baktım çok kötü değil. Ancak su giriş çıkış sıcaklıklarını birbirine çok yakın.

Bu sıcaklıklardan şunu anlıyorum.

Ya cihaz tam kapasite çalışmıyor yada su ısınmadan ve soğumadan çok hızlı şekilde cihaza girip çıkıyor.

Normalde bir chiller grubu dizayn edilirken ( genelleme yaparsak )

Evaporatör dizaynı giriş çıkış sıcaklık farkı 7-12 derece 5 derece sıcaklık farkı olmalı
Kondenser dizaynı giriş çıkış sıcaklık farklı 30-35 derece 5 derece sıcaklık farkı gibi

dizayn edilir. Sizin cihazınız ısıtmada kullanıldığını düşünürsek kondenser sıcaklıkları daha yukarıda olmalı. ama yinede sıcaklık farkı 5 derecelerde olması gerekiyordu.

Tesisatı bilmiyorum ama su ya çok hızlı dönüyor gibi yada bir yerden kısa dönüş yapıyor olma ihtimali varmı? Birde yağ seviye alarmı verdiğinde kompresörde gerçekten de yağ seviyesi gözetleme camında görünmüyor mu?

Bu sistem kendi orjinalinde ısıtma şeklinde kullanılabilir miydi yoksa siz sonradan ısıtma için kullanılabilmesi için tesisatta değişiklik yaptınız mı?

Madde madde cevaplarsanız iyi olur. Aklımızda soru işareti kalmasın. Yer neresi Gölcük İstanbul filan mı?
 
Aslında kompresör çalışırken tam yükte değildi %20
Gaz r407c
Yağ seviyesi normal
Saati değişiyor bazen 7-8 saate verıyor.
sıstem orijinal yazın soğutma modunda ilken devir daim suyu evaptan gecıyor kondanser içinden de hemen sıstemın yanında ısı değiştırıcı kuler var dışından denız suyu gecıyor içinde de tatlı su geçip yanı konderser suyunu soğutuyor. Kışında tam tersi. yer normslde Mersin ama şuan Ege denizindeyiz .
Olmadı sistemi bir kaç saat kapatıp tekrar devreye alıp tam yükteyken basınç ve sıcaklık değeri çekerım bide yağ sevıyesını
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Bahsettiğim basınç ve sıcaklıkları yani yukarıda resimlediğiniz değerleri %100 yada en yakın %90 gibi değerlerde görmeden doğru bir ölçüm yapmış olmayız.

Basınç değerlerinden emiş basıncı biraz yüksek seyrediyordu bu nedenle ve su giriş çıkış sıcaklıklarının birbirine çok yakın olması kapasitenin düşük olduğuna işarettir.

Söylediğiniz gibi ister bekletin sonra çalıştırıp değerleri alın isterseniz cihazın kontrol sistemini bilmiyorum ama su sıcaklık set değerini yükseltip mesela ekranda okuduğum değer 40 C derece civarı set sıcaklığını 50 C derece gibi mertebelere yükseltip cihazın kademe almasını da deneyebilirsiniz.

Cihaz tam yüke çıktığında en az bi 10 dakika çalışsın bu sürede değerler tam yerine oturur o zaman resimlerseniz iyi olur.
 
Serkan ustam tAm yükteki basınç ve sıcaklık değerleri
 

Ekli dosyalar

  • IMG_0259.JPG
    96.1 KB · Görüntüleme: 11
Sayin @rgbjı

Degerlere gore gozlemledigim sorun şudur.

Evaporatorunuzde donen su sicaklik farki 12.5-11.7= 0.8 °C dir. Bu sicaklik farki evaporatoru bir esanjor olarak dusunurseniz yeterli isi transferi saglamak icin uygun degerlerde degil. Bu farkin kondenserde oldugu gibi 4-5 derece farklarda olmalidir.

Bunu söyle aciklayayim evaporatorunuzden gecen sivi su ve donen suyun debisi sabit bir pompa ile donuyor ise deniz suyundan aldigi isida soyle hesaplanir.

Q=MxCxDT formulu ile. M sabit pompa debisi C sabit suyun isinma isisi DT ise sizde olmadi gereken gibi 4-5 derecelerde degil. Yani cihaz isi transfer edemiyor.

Bu degerlere gore sorun emin olmamakla beraber evaporatore giren cikan su cok hizli dönüyor gibi. Evaporator pompasinin cikisinda bir vana varsa bu vanayi biraz kisarak suyun evaporator icerisinde daha fazla kalmasi ve daha fazla isi transferi olusturmanizi oneririm.

Not evaporatorde donen su cok onemlidir akis durmamalidir akis durur yada cok yavaslar ise kompresorunuzde calisiyor ise duran su hizli sekilde donacaktir. Donma sonrasi hacmi genisleyen su evaporator borularini genisletip catlatacaktir. Bu nedenle vanayi tamamen kapatmayiniz.

Ayrica dediginize göre deniz suyu direkt cihazdan dolasmamakta arada bir esanjor sistemi bulunmaktadir. Bu esanjor ve onunde bulunabilecek pislik tutucu sistem olmalidir. Bu pislik tutucuyuda gozden gecirmenizi oneririm.

Bu islemler sonunda evaporator isi transferi saglarsaniz emis basincida duzelecek yaglama sietemide duzelecektir. Cihaziniz daha iyicisitma yapacaktir.

Bu sorun emin olmamakla beraber bende daha once bir gemide calismistim. Ekranda gorunen water regulation valve den vardi. Cihaz sadece sogutma girevi goruyordu. Benim evaporator vanasini kismanizi soylememdeki neden bu regulasyon valfi normalde kondenseri kontrol etmesidir. Sizde sistem ters calistigi icin kisamiyor diye dusundum. Bu cihazin orjinalinde isitma fonksiyonu varmi siz sonradanmi yaptiniz?

Aklinizi cokta karistirmak istemiyorum. Yapacaginiz islem basit evaporator yani sogutma yapan devrenin su cikis vanasini kisarak evaporatordeki su giris cikis sicaklik farkini en az 2.5 yada 3.0 C sicaklik fqrkina ulastirirsaniz sorununuz cozulecektir.

Yalniz bu islemi dikkatli dekilde su dongusunu durdurmadan yapmaniz gerekiyor.
 
Çok saolun Serkan ustam verdığınız bilgiler için.
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…