Merhabalar Arkadaşlar,
Sayaç meselesini çözdük tahmin ediyorum. Şöyleki;
Bildiğimiz şeyler şunlar,
1. Sayaç içerisindeki akım ile gerilim bobini arasında fiziki olarak 90 derecelik bir açı var.
2. Omik yüklerde akım ile gerilim arasındaki açı 0 derecedir.
3. Bir fazlı motorların çalışma prensibi : Ana sargı ile yardımcı sargı arasındaki açıyı kondansatör yardımı ile 90 derece gibi bir değere doğru çekmekle 2 fazmış gibi dönel bir alan oluşturmak.
Bu bilgilere göre sayaç bir motor gibi düşünülürse ki çalışma mantığı olarak aynı. Omik yüklerde akım bobini ile gerilim bobini arasındaki açı 90 derece olacaktır (bobinlerin fiziki olarak 90 derece açı ile yerleştirilmesi). Dolayısıyla diski döndürme momenti maksimum olacaktır. Devreye reaktif yükler girdikçe bu açı bozulacak dolayısıyla açı 90 derecenin altına düşeceği için dönderme momenti de azalacaktır. Bu şu demek , reaktif yük akımları sayacı ciddi boyutta etkilemiyor.
Yukarıdaki satırları yazarken aklıma gelen bir şeyi de paylaşmak istiyorum.
Şu ki;
Bu olay esnasında reaktif yük akımları 90 derecelik açıyı bozuyor ama gerçektende bire bir mi?
Neyse ben bu soruyu kendi kendime biraz sorayım sonucunu bildiririm.
Kazasız belasız bir iş hayatı diliyorum. Lütfen dikkatli çalışalım.