Laptop bataryasının 1P modülünü( 2 tane 18650) TP4056 ile şarjı

tan er

Üye
Katılım
28 Şub 2018
Mesajlar
218
Puanları
1
Laptop bataryasını söktüm içindeki 6 adet pil 2S 1P şeklinde bağlı. (aslında kaç seri kaç paralel tam anlayamadım nasıl bağlı olduğunu)
Devreyi koparamadığım için 1P olan 2 tane pile fotodaki gibi elimde bulunan TP4056 ile bağlayarak şarj etmeye çalışıyorum. Ancak modülün çıkışı 2 pile bölünüyor. Bu modüller 1 pili şarj etmek için yapılmış. 2 pile paralel bağlayınca acaba sıkıntı çıkar mı?
Elimde 1 tane daha TP4056 var acaba onuda diğer soldaki pile bağlasam olur mu?
Eksiler ortak olacağı için devreler arızalanır mı? Yada gerek yok mu?
Bu arada pilin çektiği amper 9mA olarak ölçtüm.
Yardımlarınızı rica ederim.
 

Ekli dosyalar

  • 20210911_161639.jpg
    20210911_161639.jpg
    209.1 KB · Görüntüleme: 26
  • 20210911_161626.jpg
    20210911_161626.jpg
    375.4 KB · Görüntüleme: 27
Tp 4056 ile paralel bağlı 2 pili şarj etmede sıkıntı olmaz ama ters polarite yada seri bağlı pilleri TP 4056 ya bağlarsanız TP 4056 zarar görür.
Şarjdan önce pillerdeki 0,76Volt varken 2 saatlik şarj sonunda 0,09V var. Pilleri devreden ayırmadığım için başka yerden devre tamamlanıp ters polarite mi oluyor ne oluyor anlayamadım.
 
amacın ne oldugunu mesela el feneri yapacagım gibi açıklarsan sana istedigin bilgileri verebiliriz.
ben olsam önce bms kartı pillerden ayırırım sonra seri pilleri makas yada kesici bir aletle 1parelel hale getiririm ondan sonra arızalı pil ortaya çıkınca amacıma odaklanırım .
tp4056 ile 1 parelel pili sorunsuzca şarj edebilirsin .
 
amacın ne oldugunu mesela el feneri yapacagım gibi açıklarsan sana istedigin bilgileri verebiliriz.
ben olsam önce bms kartı pillerden ayırırım sonra seri pilleri makas yada kesici bir aletle 1parelel hale getiririm ondan sonra arızalı pil ortaya çıkınca amacıma odaklanırım .
tp4056 ile 1 parelel pili sorunsuzca şarj edebilirsin .
Bunlar sony laptop bataryasının içindeki piller. Laptop açılmayınca bataryayı çıkardım. İçindeki pillere baktığımda fotodaki işaretli olan 2 tanesi bitikdi. Diğer 2 tanesi de aslında ölü olabilir ama emin değilim.
Yaptığım araştırmalarda pilleri devreden ayırısam bataryanın BMS modülü devreyi kesildiğini anlıyor ve piller şarj olsa bile tekrar kullanılamaz hale geliyor. Bu sebeple devreden pilleri ayırmadan şarj etmeye çalışıyorum. Eğer piller şarj tutarsa kurtarabilirim diye düşündüm. Zaten şarj tutmuyorsa yapacak bir şey yok. İçindeki piller Sanyo. Bu pillerin yenisinin tanesi zaten 50,60 tl civarında. 4 tane pil eder 200 TL. Bataryanın replika yeniside 300 TL. Sanırım pilleri devreden ayırmadan şarj ederek kurtaramayacağım.
 

Ekli dosyalar

  • 20210811_230333.jpg
    20210811_230333.jpg
    113.7 KB · Görüntüleme: 17
Laptop bataryasını kurtarmaya mı çalışıyorsunuz? Pil bağlantılarını bu yüzden mi koparmadınız?


Ben cevap yazarken sizde yanıt vermişsiniz tam düşündüğüm gibi:)
Boşuna kurtarmaya çalışmayın bence o kontrol kartında pillerin kaç kez tam dolum yaptığı bilgiside tutuluyordur tahminimce. Pillerin ömrü bitmesede döngü sayısı bitti diye yine korumaya geçecektir.
 
Son düzenleme:
Laptop bataryasını kurtarmaya mı çalışıyorsunuz? Pil bağlantılarını bu yüzden mi koparmadınız?


Ben cevap yazarken sizde yanıt vermişsiniz tam düşündüğüm gibi:)
Boşuna kurtarmaya çalışmayın bence o kontrol kartında pillerin kaç kez tam dolum yaptığı bilgiside tutuluyordur tahminimce. Pillerin ömrü bitmesede döngü sayısı bitti diye yine korumaya geçecektir.
Sanırım pilleri batarya grubundan ayırmadan şarj etmeye çalışırsak devre başka yerlerden tamamlanarak ters polorizasyon mu oluyor nedir anlayamadım. 2 saatlik şarjdan sonra pillerin voltajı aksine aşağıya düştü ilaveten pillerin kutbu değişti. Neden olmuş olabilir?
 
Devre şemasını görmeden yorum yapmak hatalı olur. Uğraştığınız piller biraz tehlikeli dikkatli olun bir kazaya mahal vermeyin.
 
Devre şemasını görmeden yorum yapmak hatalı olur. Uğraştığınız piller biraz tehlikeli dikkatli olun bir kazaya mahal vermeyin.
Evet bu piller gizli bomba. Piller ısı kontrolünü elimle sık sık yaptım. Herhangi ısı artışı olmadı. Bu gidişle pilleri batarya grubundan Teker teker ayırıp dışarıda tek tek şarj edeceğim. Batarya grubundan bitik pili ayırmadan sistemi 2 bir TP4056 ile beslemeyi düşünüyorum. Böylece BMS pilin çıktığını anlamayacak
 
O bataryanın 2S 1P olduğunu sanmıyorum. Muhtelen 3S 2P dir. Batarya üzerinde 11.1V mu yazıyor? Eğer 11.1V yazıyorsa (3,7*3=11.1 V) dediğim gibi 3S 2P dir. Şöyle bir şey yapabilirsiniz: 3 adet seri bağlı pil grubunu bulun (ölçü aletiyle 11.1V u görün). O gruba ayarlı güç kaynağı ile 11.1V verip arızalı olan pilleri sağlamları ile değişin. Yalnız batarya tamiri sonrasında eeprom resetleme olayı falanda yapıyorlar eğer eepromu resetlemezseniz bir müddet sonra önceki iletimde bahsettiğim sebepten ötürü batarya yine kendini korumaya alabilir.
Yazdıklarımı iyice araştırıp öyle yapın, mesuliyet sizindir:). Ben bu tür bataryaları tamir ile hiç uğraşmıyorum içindeki sağlam pilleri alıp değerlendiriyorum.
 

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
129,864
Mesajlar
930,851
Kullanıcılar
452,726
Son üye
ugur Göktürk

Yeni konular

Geri
Üst