Modülün net resmini göremediğim için tam olarak vazifesini bilmiyorum ama madem bu şekilde satılıyormuş o zaman devam ediyorum.
Genelde araçlar için üretilen ekipmanlar özel bir enerji (xenon far vb.) gereksinimine ihtiyaç duymuyorlarsa 12 veya 24 volt olurlar ve doğrudan akü ile beslemesi yapılabilirler. Özel besleme gerekenler ise ilave modüller ile çalışır ve modülleri akü ile beslenir, cihazda modülden enerji alır. Sizin bu verdiğiniz bilgilere göre doğrudan akü ile beslenebilmesi gerekiyor. Buraya kadar işin teknik kısmıydı. Gelelim sizin soruna;
Standart bir dc adaptör ile oto aküsü arasında voltaj ve amper haricinde ek bir fark yoktur. 12v dc bir adaptörle çalışan alet, şarjı yerinde olan herhangi bir akü ilede çalışabilir. Hatta yüksek amper çeken bir aletse, akü ile daha iyi (lamba ise parlak, ısıtıcı vb bir ekipman ise daha kuvvetli) çalışacaktır. Bu alet sizdeki gibi led bir lamba ise, tek dikkat edilmesi gereken nokta + ve - bağlantı şekilleridir. Onunda sebebi, ledler tek yönde akım geçiren yarı iletken devre elemanlarıdır. Bir başka deyişle diyotların ışık yayabilen çeşitleridir. Bu durumda tıpkı bir checkvalf gibi doğru bağlantıda çalışır, ters bağlantıda çalışmazlar. Çalışma voltajlarıda genelde 1.2v ile 3.4v arasındadır. 12v gibi bir kaynakla çalışacaklar ise uygun dirençler ile akım sınırlaması yapılarak kullanılırlar. Bu bilgilere belki hakimsinizdir belki değil ama hem sizin hemde konuyu takip edenler için ön bilgi olması için paylaştım. Bu sayede elinizdeki farın daha sağlıklı bir incelemesini yahut değerlendirmesini yapabilirsiniz.
Özetleyecek olursak, benim görüşüm;
Farın arka kısmı düz yani herhangi bir devre elemanı içermiyorsa, ön kısmındada gördüğüm kadarı ile herhangi bir akım sınırlama direnci bulunmuyor. Bu durumda sorununuz, muhtemelen elinizdeki farın ek bir sürücüye ihtiyaç duymasından kaynaklı olup, evde adaptör ile çalışma sebebi ise kullandığınız adaptörün sınırlı düşük bir akıma sahip olması sebebiyle gibi duruyor. Akü çok daha fazla akım sağlayabildiği ve led gruplarını kontrol eden bir sürücü devresi olmadığı içinde (normalde ledlerin zarar görmeleri gerekirken) yanmıyorlar.
Siz iyisimi bu farları tedarik ettiğiniz yerle görüşerek durumu izah edin ve ya iade yada satıcının kendi test ettiği çalışan bir tanesi ile değişim isteyin. Şu şartlarda çalışsa bile akım kontrolü olmadığı için uzun ömürlü olacağını hiç sanmıyorum ki fiyatlarıda gördüğüm kadarı ile hiç ucuz değil.