LED sis lambasi

Katılım
13 Eyl 2023
Mesajlar
7
Puanları
1
Yaş
33
IMG-20230911-WA0021.jpeg
ford focus aracıma LED sis farı çevresini aldım. Evde 3volt adaptörle bile yanıyor ama arabada bir türlü elektirik alıp yakamadim. 3 volt 9volt 12 volt hepsinde yanıyor. Bir tek araç akusunden yanmıyor neden kaynaklı olabilir acaba
 
Ekli dosyayı görüntüle 101131ford focus aracıma LED sis farı çevresini aldım. Evde 3volt adaptörle bile yanıyor ama arabada bir türlü elektirik alıp yakamadim. 3 volt 9volt 12 volt hepsinde yanıyor. Bir tek araç akusunden yanmıyor neden kaynaklı olabilir acaba
Merhaba,
Ürün görsellerini google dan arattığımda, ledlerin yanında birde sürücüye benzer modül görünmekte. Sizde o modül mevcut mu? mevcutsa modülle birlikte mi deniyorsunuz? Ürünün (kabloları net görünecek şekilde) ve yanındaki diğer parçalarına ait görselleri paylaşabilirseniz daha sağlıklı bilgiler paylaşabiliriz.
 
Merhaba,
Ürün görsellerini google dan arattığımda, ledlerin yanında birde sürücüye benzer modül görünmekte. Sizde o modül mevcut mu? mevcutsa modülle birlikte mi deniyorsunuz? Ürünün (kabloları net görünecek şekilde) ve yanındaki diğer parçalarına ait görselleri paylaşabilirseniz daha sağlıklı bilgiler paylaşabiliriz.
O modül yok bende sorduğumda böyle çalışıyor dediler.evde normal adaptör ile yanıyor dört kablo siyah olan sabit diğer üç kablo üç farklı renk veriyor
IMG-20230909-WA0000.jpeg
 
Cevap vermeden önce arabada ve otobüste bu lambaları yakmak için beslemeyi nerden yaptığınızı öğrenebilir miyim? otobüste elektriği kesince yandı dediğiniz içi soruyorum.
 
Cevap vermeden önce arabada ve otobüste bu lambaları yakmak için beslemeyi nerden yaptığınızı öğrenebilir miyim? otobüste elektriği kesince yandı dediğiniz içi soruyorum.
Direk aküden veriyorum. Daha sonra sis lambasini sokup verdim
 
O modül yok bende sorduğumda böyle çalışıyor dediler.evde normal adaptör ile yanıyor dört kablo siyah olan sabit diğer üç kablo üç farklı renk veriyor Ekli dosyayı görüntüle 101135
Modülün net resmini göremediğim için tam olarak vazifesini bilmiyorum ama madem bu şekilde satılıyormuş o zaman devam ediyorum.
Genelde araçlar için üretilen ekipmanlar özel bir enerji (xenon far vb.) gereksinimine ihtiyaç duymuyorlarsa 12 veya 24 volt olurlar ve doğrudan akü ile beslemesi yapılabilirler. Özel besleme gerekenler ise ilave modüller ile çalışır ve modülleri akü ile beslenir, cihazda modülden enerji alır. Sizin bu verdiğiniz bilgilere göre doğrudan akü ile beslenebilmesi gerekiyor. Buraya kadar işin teknik kısmıydı. Gelelim sizin soruna;
Standart bir dc adaptör ile oto aküsü arasında voltaj ve amper haricinde ek bir fark yoktur. 12v dc bir adaptörle çalışan alet, şarjı yerinde olan herhangi bir akü ilede çalışabilir. Hatta yüksek amper çeken bir aletse, akü ile daha iyi (lamba ise parlak, ısıtıcı vb bir ekipman ise daha kuvvetli) çalışacaktır. Bu alet sizdeki gibi led bir lamba ise, tek dikkat edilmesi gereken nokta + ve - bağlantı şekilleridir. Onunda sebebi, ledler tek yönde akım geçiren yarı iletken devre elemanlarıdır. Bir başka deyişle diyotların ışık yayabilen çeşitleridir. Bu durumda tıpkı bir checkvalf gibi doğru bağlantıda çalışır, ters bağlantıda çalışmazlar. Çalışma voltajlarıda genelde 1.2v ile 3.4v arasındadır. 12v gibi bir kaynakla çalışacaklar ise uygun dirençler ile akım sınırlaması yapılarak kullanılırlar. Bu bilgilere belki hakimsinizdir belki değil ama hem sizin hemde konuyu takip edenler için ön bilgi olması için paylaştım. Bu sayede elinizdeki farın daha sağlıklı bir incelemesini yahut değerlendirmesini yapabilirsiniz.
Özetleyecek olursak, benim görüşüm;
Farın arka kısmı düz yani herhangi bir devre elemanı içermiyorsa, ön kısmındada gördüğüm kadarı ile herhangi bir akım sınırlama direnci bulunmuyor. Bu durumda sorununuz, muhtemelen elinizdeki farın ek bir sürücüye ihtiyaç duymasından kaynaklı olup, evde adaptör ile çalışma sebebi ise kullandığınız adaptörün sınırlı düşük bir akıma sahip olması sebebiyle gibi duruyor. Akü çok daha fazla akım sağlayabildiği ve led gruplarını kontrol eden bir sürücü devresi olmadığı içinde (normalde ledlerin zarar görmeleri gerekirken) yanmıyorlar.
Siz iyisimi bu farları tedarik ettiğiniz yerle görüşerek durumu izah edin ve ya iade yada satıcının kendi test ettiği çalışan bir tanesi ile değişim isteyin. Şu şartlarda çalışsa bile akım kontrolü olmadığı için uzun ömürlü olacağını hiç sanmıyorum ki fiyatlarıda gördüğüm kadarı ile hiç ucuz değil.
 
Modülün net resmini göremediğim için tam olarak vazifesini bilmiyorum ama madem bu şekilde satılıyormuş o zaman devam ediyorum.
Genelde araçlar için üretilen ekipmanlar özel bir enerji (xenon far vb.) gereksinimine ihtiyaç duymuyorlarsa 12 veya 24 volt olurlar ve doğrudan akü ile beslemesi yapılabilirler. Özel besleme gerekenler ise ilave modüller ile çalışır ve modülleri akü ile beslenir, cihazda modülden enerji alır. Sizin bu verdiğiniz bilgilere göre doğrudan akü ile beslenebilmesi gerekiyor. Buraya kadar işin teknik kısmıydı. Gelelim sizin soruna;
Standart bir dc adaptör ile oto aküsü arasında voltaj ve amper haricinde ek bir fark yoktur. 12v dc bir adaptörle çalışan alet, şarjı yerinde olan herhangi bir akü ilede çalışabilir. Hatta yüksek amper çeken bir aletse, akü ile daha iyi (lamba ise parlak, ısıtıcı vb bir ekipman ise daha kuvvetli) çalışacaktır. Bu alet sizdeki gibi led bir lamba ise, tek dikkat edilmesi gereken nokta + ve - bağlantı şekilleridir. Onunda sebebi, ledler tek yönde akım geçiren yarı iletken devre elemanlarıdır. Bir başka deyişle diyotların ışık yayabilen çeşitleridir. Bu durumda tıpkı bir checkvalf gibi doğru bağlantıda çalışır, ters bağlantıda çalışmazlar. Çalışma voltajlarıda genelde 1.2v ile 3.4v arasındadır. 12v gibi bir kaynakla çalışacaklar ise uygun dirençler ile akım sınırlaması yapılarak kullanılırlar. Bu bilgilere belki hakimsinizdir belki değil ama hem sizin hemde konuyu takip edenler için ön bilgi olması için paylaştım. Bu sayede elinizdeki farın daha sağlıklı bir incelemesini yahut değerlendirmesini yapabilirsiniz.
Özetleyecek olursak, benim görüşüm;
Farın arka kısmı düz yani herhangi bir devre elemanı içermiyorsa, ön kısmındada gördüğüm kadarı ile herhangi bir akım sınırlama direnci bulunmuyor. Bu durumda sorununuz, muhtemelen elinizdeki farın ek bir sürücüye ihtiyaç duymasından kaynaklı olup, evde adaptör ile çalışma sebebi ise kullandığınız adaptörün sınırlı düşük bir akıma sahip olması sebebiyle gibi duruyor. Akü çok daha fazla akım sağlayabildiği ve led gruplarını kontrol eden bir sürücü devresi olmadığı içinde (normalde ledlerin zarar görmeleri gerekirken) yanmıyorlar.
Siz iyisimi bu farları tedarik ettiğiniz yerle görüşerek durumu izah edin ve ya iade yada satıcının kendi test ettiği çalışan bir tanesi ile değişim isteyin. Şu şartlarda çalışsa bile akım kontrolü olmadığı için uzun ömürlü olacağını hiç sanmıyorum ki fiyatlarıda gördüğüm kadarı ile hiç ucuz değil.
Cevabınız için teşekkür ederim söylediklerini de haklısınız o modül den dolayı galiba. Peki biz bunu araçta nasıl yapabiliriz tedarikçi firma böyle calisyor deyip çıkıyor
 
Cevabınız için teşekkür ederim söylediklerini de haklısınız o modül den dolayı galiba. Peki biz bunu araçta nasıl yapabiliriz tedarikçi firma böyle calisyor deyip çıkıyor
Rica ederim. Ledlerin bağlantı şekilleri (seri paralel) ve çalışma voltajları tespit edilerek harici bir devre kurulabilir ama buda hem teknik bilgi ve beceri hemde azda olsa maliyet ister. Bu konuda forumda daha önceden açılmış konular var, isterseniz araştırıp oralardan fikir alabilirsiniz. Örneğin burada (link verdim tıklayabilirsiniz) benzer bir konu enine boyun tartışmaya açılarak diğer üyelerin paylaşımları ile tartışılmış. İncelerseniz size fikir verecektir. Şahsi fikrim ise böyle bir farı üretici donanımları ile birlikte kullanmak olur. Zira elinizdeki gündüz farı sinyal devresi ile senkron çalışabiliyor. Satıcı tarafında kesin çözüm yoksa o zaman örnek verdiğim linkteki bilgiler ışığında bir sonuca varabilirsiniz. Kolay gelsin ;)
 

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
129,896
Mesajlar
931,108
Kullanıcılar
452,782
Son üye
Raizenn

Yeni konular

Geri
Üst