LG İG5A 7.5 kW A.C motor sürücü toprak hatası

yener74

Üye
Katılım
1 Eki 2007
Mesajlar
418
Puanları
6
Yaş
50
Selamlar arkadaşlar
bir konuda yardıma ihtiyacım var
Elimde bir adet 7.5 kw LG İG5A model bir a.c motor sürücü var.
Bu sürücümü atelyemde 1.5 kW lık motora bağlayıp run ettiğimde sorun olmadan çalışıyor.Vince çıkartıp köprü sistemine (2 adet 3 KW lık motor) bağladığımda daha run olur olmaz "GCF" yani ground current fault hatasına geçiyor.Sürücü üzerinde o kadar oynamama rağmen vinçte iken sorun bulamadım.Her ihtimale karşın köprü motorunun kablolarını değiştirip de denememe rağmen sürücü gene "GCF" hatasını vermeye devam etti.(Yaklaşık 40 metre 4*2.5 TTR kablo)Vinci bir müddet kontaktörlü sistem ile çalıştırdıktan sonra vince Siemens micromaster sürücü taktım ve ayarlarını yaptıktan sonra çalıştırdım.
Sürücüyü gene başka bir vincin çift motorlu köprü sistemine taktığımda gene aynı ikazı verip korumaya geçti.Eğer faz toprak hattında bir kısa devre türü bir şey olmuş olsa sigortanın anında açacağı kanaatindeyim.Vinç üzerinde Sürücü normal enerjili iken ve motor çıkışlarına kablo bağlı değil iken normal çalışıyor gözküyor ekrandan frekansın yükseldiğini görebiliyorsunuz.Motor kablosunu bağlayıp motor uçlarını klemensden ayırdığımda hatayı vermeye devam ediyor.
Şimdi sürücüyü atelyeme aldım ve yarın tekrar uzun ve yaklaşık 7.5 kw lık bir motorla bir daha test edicem.
Bu tür bir arıza başına gelmiş arkadaş varsa tavsiyelerini istiyorum.Şimdiden teşekkürler

Not:Aklıma acaba sürücüde yükseklik kompleksi mi var diye gelmiyor da değil hani:p
 
Devreye iki adet motor bağlandığından dolayı bu arızayı vermiş olabilir.
 
toprak hattında acaba bi gerilim var mı hiç ölctun mu?
NOT:espiriyi sevdim :p
 
ahabu ' Alıntı:
toprak hattında acaba bi gerilim var mı hiç ölctun mu?
NOT:espiriyi sevdim :p


sayın ahabu toprak yada nötr hiç bir ucu sürücüye bağlamadım.Atelyeme sürücüyü alıp test etmek istediğimde şerrefsiz sürücü hata vermedi.Bende motor çıkışlarından aldığım bir fazı direk nötre verince ve sürücüye tekrar start verince bu tür bir hata verdi.Bana hala mantıksız manasız ve açıklamasız geldiğinden bükemediğin bileği öpeceksin kanunu uyarınca sürücüyü vince takmamaya karar verdim.:)
 
arkadaşım cihaza fabrika reseti atıp denedinmi birde öyle denesen iyi olur.kolay gelsin espiri güzel ama tuttum
 
cihaza fabrika reseti de attım ama olmadı
artık vince takmaktan vazgeçtiğimden vinçteki köprü aksamını başka bir marka sürücü ile çalıştırmayı deneyeceğim.
 
arkadaşım aynı olay benimde omron sücüde başıma gelmişti.motora giden 3 fazı açıp baktığımızda üzerindeki bandın aşındığını ve ark yaptığını gördük.senin sürücünün hata verme nedenide bu tarz bi hata yada topraklama hatasıdır.sorunu başka bişeyde arama çünkü bu tarz akıllı sürücüler hata neyse direk ekrana veriyor.kolay gelsin
 
arkadaşım aynı olay benimde omron sücüde başıma gelmişti.motora giden 3 fazı açıp baktığımızda üzerindeki bandın aşındığını ve ark yaptığını gördük.senin sürücünün hata verme nedenide bu tarz bi hata yada topraklama hatasıdır.sorunu başka bişeyde arama çünkü bu tarz akıllı sürücüler hata neyse direk ekrana veriyor.kolay gelsin
 
Arkadasım oncelıkle parametrelerden ınvertor torkunu kontrol et
Daha sonra maksımum akımını kontrol et
surucuye ve motora topraklamayı yapmadan test et bakalım ne olaçak.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,867
Mesajlar
930,872
Kullanıcılar
452,732
Son üye
erencok

Yeni konular

Geri
Üst