M-G gurubu hakkında bilgi

YSFORL41

Üye
Katılım
19 Eki 2008
Mesajlar
29
Puanları
1
Yaş
39
Arkadaşlar bu paragrafta M-G gurubu demekle ne kastedilmek istediğini kısaca özetlerseniz sevinirim
1950’lerin sonlarında yarı iletken elemanlar, silikon diyotlar ve silikon kontrollü
dogrultucular ( SCRs ) endüstride kullanılmaya baslamıstır. Bu elemanlar öncelikle
düsük güçlü sistemlerde geçerli olmustur ve bunun neticesinde tüplü regülatörlerin
yerine generatör alan regülatörlerinde kullanılmıstır. Yarıiletken regülatörleri uzun
ömür, yüksek güvenirlilik, daha küçük bir yapı ve performans olarak da önemli bir
gelisme ortaya koymustur.
Daha sonraları silikon diyotların ve tiristörlerin yüksek güçte üretilmesiyle birlikte
bu elemanlar, sürücü motorların direkt kontrolünde alternatif akım’ı dogru akım’ a
çevirmek için kullanılmıstır. lk olarak yüksek güçlü diyotlar gelistirilmis ve hız
kontrollü sürücülerde doyumlu reaktörlerle birlikte kullanılmıstır. M – G grubuna
kıyasla, doyumlu reaktörlü sürücü sistemler saglam, aynı zamanda daha güvenilir
olmuslar ve daha iyi performans saglamıslardır.
Tristörlü sürücünün avantajları;
1. Tristörlü güç modülü, generatör alan ve endüvisinin elektriksel zaman gecikmesini
ortadan kaldırır.
2. Temel çalısması basit ve güvenilirdir.
3. Minimum Bakım gerektirir.
4. Çalısma verimi yüksektir. ( %95’in üstünde )
5. Küçük boyutta, hafiflige ve paketleme esnekligine sahip olması, daha az kurulma
ve isletme maliyetini, daha az yer gerektirir.
Tristörlü sürücünün dezavantajları;
1. Çevirici çıkısının yüksek dalgalılık içermesi, motorda ısınma ve komitasyon
problemleri olusturur. Endüvi devresine bir bobin ilave ederek akımdaki dalgalılıgı
düzeltmek mümkündür.
2. Asırı yüklenme kapasitesi M – G grubuna göre daha düsüktür.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,034
Mesajlar
922,688
Kullanıcılar
451,292
Son üye
grafon01

Yeni konular

Geri
Üst