Marş motoru softstart

Bunun bir ödev projesi olduğunu düşünüyorum.
 
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
saçma bir ödev çok pahalıya maliyeti olan çocukların parasını çöpe attıran ödevlerden rüzgar enerjisi ile ilgili bişey olsa belki sonra kullanabilirdi...
 
kıl patronların deli saçması isteklerine uyum sağlatmak ve dünyada ondan daha deli profesör yok demek birazda çocukların ruh sağlığını test etme...
siz hiç mantıklı olmayan bişeylere karşı çıkmadınız mı?
Eleştirmek için değil elbette, amacı anlayamayınca çözümde önermek zor oluyor.

Saygılar....
 
bizden isteseler itiraz ederdik iki dakika çalışçak biye bir dünya para vermem...
 
Marş motorunu ve bazı malzemeleri okuldan hocam tedarik ettiği için çok fazla maddi giderim olmayacak. Bu arada buradaki amaç marş motorunun çektiği akımla ilgili bir eğri var ve bu ilk çektiği yüksek akım grafikte iğne ucu şeklinde, benim projemin amacı aküyü boşaltacak haldeki marş motorunun akımını düzenlemek yani bu eğrideki sivriliği daha yumuşak hale getirmek. Ama akımı kontrol ederken içten yanmalı motorun kalkışını da sağlamam gerekiyor. Nasıl bir yol izlemem gerekir.Akımı PID ile kontrol edebilir miyim. yani sınırlayabilir miyim.
 
Marş motoruna soft start yapmak, bir Ferrari'ye LPG motoru takmak gibidir, artık o Ferrari olmaktan çıkar, hacı murat olur ...

Marş motorundan istenen, motora ilk hareketi vermektir, bu da çok yüksek bir kalkış torku gerektirir. O yüzden de marş motorları mimari olarak "seri motor" şeklindedir. Araba aküsü da kalkış anında bu torku sağlaması için seri motordan kısa süreli olarak yüzlerce amper akım geçirir.

Yani soft start'ın yapmaya çalıştığı şeyin tam tersi lazım marş motoru için :) Daha yüksek kalkış akımı, ve daha yüksek akıma dayanabilen seri motor sargıları
aslında lpg'li ferrari var sahibi işsizlikten lpgye dönüştürmüş 2 tane olmuş birini ferrari geri aldı bunu almadı.
 
Mekanik olarak da mantıksız bir işlem. İçten yanmalı motoru hızlı çevirmez iseniz; gaz –yakıt karışımı yeterli sıcaklık derecesine ulaşamadığı için yanmayacaktır. Çok uzun süre marşa basma işlemi – kışın gerçekleşen olaylar – olacak motor gerekli devire ulaşamadığı için yağlama problemi oluşacaktır
 
Marş motorunu ve bazı malzemeleri okuldan hocam tedarik ettiği için çok fazla maddi giderim olmayacak. Bu arada buradaki amaç marş motorunun çektiği akımla ilgili bir eğri var ve bu ilk çektiği yüksek akım grafikte iğne ucu şeklinde, benim projemin amacı aküyü boşaltacak haldeki marş motorunun akımını düzenlemek yani bu eğrideki sivriliği daha yumuşak hale getirmek. Ama akımı kontrol ederken içten yanmalı motorun kalkışını da sağlamam gerekiyor. Nasıl bir yol izlemem gerekir.Akımı PID ile kontrol edebilir miyim. yani sınırlayabilir miyim.

Amacı bu yüzden sormuştum, en başta sizin deney düzeneğinizde değişiklik yapmak gerekli. İçten yanmalı motorların 1 devir döngüsündeki krank mili açısına göre tork eğrisini incelediyseniz tork değerinin sürekli değiştiğini görürsünüz. Bu motorun yapısına göre de değişir. Benzer durum marş anı içinde geçerli olacaktır, sizin burada kullandığınız mekanik zorlama (fren) tertibatı ile uyguladığınız tork değeri sabittir. Motordaki marş durumunu modellemeyecektir. Aşağıdaki videodaki kompresörün videosunu seyrederseniz anlatmak istediğin şeyi anlayacaksınız,

Böyle projeler için basit başlangıç deneyleri yapmakta fayda var, mesela marş motorunun en düşük kaç Volt gerilimde krankı çevirebildiğini ölçmeniz gerekli. Marş akımını kontrol edebilecek bir devre bulmak kolay değil, ama 12 Volt düşük bir gerilim marş motoruna giden kabloların boyuyla oynayarak bunu daha da düşürmeniz kolaydır. (Motoru yakmanız gibi riskler vardır, belirtmeden geçmeyelim.)

Projede amaç önemli, sizin bu projede hangi sorunu çözmeye yönelik bu metodu uygun buldunuz sorusuna cevap lazım.

Daha bir sürü yazılacak şey var, adım adım ilerlemek doğru olur.

Saygılar....
 

Forum istatistikleri

Konular
129,689
Mesajlar
929,033
Kullanıcılar
452,394
Son üye
aliaktas016

Yeni konular

Geri
Üst