Motor akımını izleyerek motor yanmalarını önleme

i.sinaplı

Katılımcı Üye
Katılım
30 Ara 2008
Mesajlar
1,174
Puanları
56
Yaş
43
Konum
BARTIN
bir tesiste çalışıyorum,çalıştığım tesiste 90kw 1485d/dk 170 amper sınırlarında çalışana 12 adet basınç makinalarına bağlı sıemens ve gamak motorlarımız var ani voltaj ivmelerinde,ve duruş kalkışlarda motorlar Sigorta atıyor kontaktör kontakları yapışması sonucu termik aşsa bile motorumuz yanıyor bu olay 3-4 ay ara ile olmakta, benim düşüncem entes epm-4 c gibi 3 adet dijital ampermetreyi 3 ayrı faza akım trafosu ile bağlayarak set değerlerini motor çalışma değerine ayarlayarak normalde açık kontaklarını seri yaparak,sigorta atmalarında kumanda sistemini devreden çıkarmak.

Ama ben aynı anda 6 motoru bu tip role sistemiyle kontrol etmek istiyorum,bu konuda bilgisi olana teknik ve mühendis arkadaşlardan bilgilerini rica ediyorum.
 
sayın şef 112 bu tip arızaları her motor için bir adet termik manyetik şalter kullanarak termik arızxa çıkışını kullanarak şalteri tribe düşürebilirsin yalnız kullanacağın şalterin bu özellikte olması lazım kolay gelsin
 
Motorlarınız aşırı ısınma sonucu yanıyor olabilirmi?Motorunuzu sardırırken her fazına termistör koydurursanız,koruma için 1 önlem daha almış olursunuz.Kolay gele
 
Motorlarınız aşırı ısınma sonucu yanıyor olabilirmi?Motorunuzu sardırırken her fazına termistör koydurursanız,koruma için 1 önlem daha almış olursunuz.Kolay gele

sayın ısıkotomasyon:hayır motorlarım aşırı ısıdan dolayı yanmıyor motorun şebekeden çektiği akımda dalgalanma olduğu zaman mesela 1.fazın akımı 80 2.fazın akımı87 3.fazın akımı93
amperler değiştiği için yanıyor motorlar yukarıda yazdığım gibi bir sonuç arıyorum motor akımında %10 dalgalanma olduğu zaman motorlarım devreden çıksın..
sizin önerdiğin çözüm için teşekkürler
 
aslında en güzel çözüm motorlar için hız kontrol cihazı kullanmaktır. tabii fiyat olarak pek makul mertebelerde olmayacaktır. kontak cıkıslı herhangı bır ampermetre ıle her fazı ayrı ayrı ızleyerek de bu iş olabılır gıbı görunuyor.

bırde 12 adet motor demıssın hepsı ıcın ayrı ayrı soft starter de kullanabılırsın?
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
İyi akşamlar;
Kontaktörün kontakları yapışması sonucu, termik açsa dahi, motor enerjili kalıyor..... cümlesinden sonra, her fazın akımını ölçüp, kumanda gerilimini kesmenin ne işe yarayacağını anlamadım.Termik açıyorsa, kumanda gerilimi, zaten kesilmiş demektir.
Kumanda kesildiği halde, kontaktör yapışık olduğu için, motor yanıyorsa, termiğin alarm kontağını kullanabilirsiniz.Bununla isterseniz sayın dupiks in dediği gibi, tmş yi açtırın, isterseniz bir kornaya bağlayın, operatör şalteri kapatsın.Motor 10-15 saniyede yanmaz zaten.İsterseniz, kontaktör çıkışı ile, termiğin alarm çıkışını and kapısı gibi kullanarak, ikisinde birden enerji varsa şartıyla bir alarm çaldırabilirsiniz.
Şu da var ki, kontaktör fazlaca yapışıyorsa, kontaktör seçiminizi gözden geçirmenizde fayda var( marka ve güç olarak,yani ya adi bir markadır, ya da küçük güçte seçilmiştir)
 
İyi akşamlar;
Kontaktörün kontakları yapışması sonucu, termik açsa dahi, motor enerjili kalıyor..... cümlesinden sonra, her fazın akımını ölçüp, kumanda gerilimini kesmenin ne işe yarayacağını anlamadım.Termik açıyorsa, kumanda gerilimi, zaten kesilmiş demektir.
Kumanda kesildiği halde, kontaktör yapışık olduğu için, motor yanıyorsa, termiğin alarm kontağını kullanabilirsiniz.Bununla isterseniz sayın dupiks in dediği gibi, tmş yi açtırın, isterseniz bir kornaya bağlayın, operatör şalteri kapatsın.Motor 10-15 saniyede yanmaz zaten.İsterseniz, kontaktör çıkışı ile, termiğin alarm çıkışını and kapısı gibi kullanarak, ikisinde birden enerji varsa şartıyla bir alarm çaldırabilirsiniz.
Şu da var ki, kontaktör fazlaca yapışıyorsa, kontaktör seçiminizi gözden geçirmenizde fayda var( marka ve güç olarak,yani ya adi bir markadır, ya da küçük güçte seçilmiştir)

üstad yeterince açıklamış soğolsun .ilave olarak akım tr li , dengesiz faz kontrollü, eksik faz kontrollü ,dengesiz akım kontrollü termikler bulunmakta belki yardımı dokunur.
 
tek sorunun sıgorta atması ıse faz kesılme rolesını sıgortanın cıkısına bagla ve kontaklarını kumanda devresınde kullan
ferrazın nh sıgortaların uzerıne takılan sıgorta atınca ıhbar fısegının hareketı ıle devreye gıren swıclerı vardır ben trıstorlu dc hız kontrolunda o sıstemı kullanıyordum
baska fırmalarında olabılır ınternette bır bak
kolay gelsın
 
İyi akşamlar;
Kontaktörün kontakları yapışması sonucu, termik açsa dahi, motor enerjili kalıyor..... cümlesinden sonra, her fazın akımını ölçüp, kumanda gerilimini kesmenin ne işe yarayacağını anlamadım.Termik açıyorsa, kumanda gerilimi, zaten kesilmiş demektir.
Kumanda kesildiği halde, kontaktör yapışık olduğu için, motor yanıyorsa, termiğin alarm kontağını kullanabilirsiniz.Bununla isterseniz sayın dupiks in dediği gibi, tmş yi açtırın, isterseniz bir kornaya bağlayın, operatör şalteri kapatsın.Motor 10-15 saniyede yanmaz zaten.İsterseniz, kontaktör çıkışı ile, termiğin alarm çıkışını and kapısı gibi kullanarak, ikisinde birden enerji varsa şartıyla bir alarm çaldırabilirsiniz.
Şu da var ki, kontaktör fazlaca yapışıyorsa, kontaktör seçiminizi gözden geçirmenizde fayda var( marka ve güç olarak,yani ya adi bir markadır, ya da küçük güçte seçilmiştir)

konuyu siz anlamadınız sanırım motorlar 75kw ve üzeri şebekeden direk kalkınmakta yol verilmiyor(soft starter yok) ayrıca bu motorlara termik manyetik de bağlandı ilk kalkınmada akım fazla oluyor biliyorsunuz tmş fayda etmedi motorlarımız blower motorları hava sirkilasayonu yapmakta motorlar hergün çalışmakta, 15dk.nın 1dk.sında duruşa geçiyor sadece
bizim 1-2 ay içinde motoru sargıya gönderiyoruz yanıyor anlayacağınız,benim istediğim motorun şebekeden çektiği akımda değişme olduğu zaman motoru stop ettirmek istiyoruz,(böylece motoru korumak istiyorum)yani sizin yukarıda kumanda fazı diye belirttiğiniz gibi değil bizim işimiz güç devresiyle sadece..
şunuda belirteyim 10tane 75kw ve üzeri motorlar eşzamanlı çalışıyor,ortam ısısını sorarsanız 40derece bu ısıdan şikayetimiz yok biz yılda birkere motor yansa ona razıyız,ileriye yönelik kumandalı sistem veya bunun otomasyonunu nasıl yaparım..
 
motorların neden yandığı araştırılmalıdır.mekaniksel sıkışmamı var voltajlarda dalgalanmamı var.bunların analizini yapmalısın.
istediğiniz sistem artesis mcm scada kurarak izleyebilirsin.motor çalışmasını 2-3dk gecikme ile bilgi verir.size grafik olarak Elektrik veya mekanik sorun olacağının tahmini çizer.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,840
Mesajlar
930,680
Kullanıcılar
452,679
Son üye
kenan7777

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst