Çok fazla motor sökme takma yapmıyorum ama bir motor takarken eğer şüpheli yada riskli bir durum varsa bu nedir bu motor sıfır değilse , tamirden geldiyse , sarım yapıldıysa v.s.
1-motor montaj yapmadan önce mekanik kontrolü yapılır. Dönme sorunu var mı sıkışıklık varmı yataklarda boşluk varmı kontrolü
2- motorun sargı omajları ve meger testleri yapılması
3- yukarıdaki testlerden geçen motorun mekanik montajı ( şaft bağlantısı yapılmadan )
4- elektriksel montajı
A- Bu motor yandıysa motor starter devresinin kontrolü bu kontaktör kontak takımlarının kontrolü , elektriksel gevşeklik olup olmadığı , pano motor arası kablo kontrolü yapılması
Son kontroller yapıldıktan sonra motora elektriksel start verilir.
Bu esnada ilk başta dönüş yönü, 3 faz voltajları ve faz akımları mutlaka kontrol edilmelidir.
Bu ana kadar sorun yoksa ,
Kaplin montajı yapılarak bağlantısı sağlanıp yük testleri yapılır.
Tavsiyem bu şekilde bir prosedür oluşturup baştan kontrollerinizi yapınız. Motorun tekrar yandığını sanmıyorum ama termiğin atması iyi işaret değil. Sarımda da hata olabilir motorun bağlı olduğu sistemde de hata olabilir.
Bunlar şimdilik aklıma gelen kontroller. Dahada detaylandırılabilir.
Kolay gelsin.