Motor Gerilim Düşümü Hesabı

Katılım
10 Tem 2015
Mesajlar
29
Puanları
1
Arkadaşlar merhaba bir hizmet binamızda 2x45+3 kw lık yangın söndürme pompası bulunmaktadır. Test etmek amacıyla yangın söndürme sistemini çalıştırmak istedik

1-) Motorlardan birisi yıldız-üçgen yol aldıgında eğer 12 bar basınçtan az olursa ikinci motor devreye giriyor çalışma mantığı bu şekilde
2-) Motor güçleri 2x45+3 kw gelen kablo kesiti 3x70+35 motor-1 devreye girdiğinde hiç bir sıkıntı yok sistem çalışıyor ama motor-2 de devreye girdiğinde 1 dk sonra yıldızdan üçgene geçerken şebeke ana şalteri(1250) A attırıyor. Bunun sebebi sizce ne olabilir gerilim düşümü hesabında %e 3den küçük oluyor kablo metrajı 170 metre bu sıkıntıma yorum yapabilecek arkadaşlar varsa çok memnun olurum.
 

Ekli dosyalar

  • WhatsApp Image 2021-03-31 at 11.52.16.jpeg
    161.7 KB · Görüntüleme: 29
  • WhatsApp Image 2021-03-31 at 11.52.17.jpeg
    224 KB · Görüntüleme: 30
Hocam ilk önce 2. motoru devreye almayı denedin mi çalışıyor mu , ne kadar amper çekiyor? muhtelemen üçgene geçerken fazlar çakışıyor ölçü aletiyle kontrol etmelisin
 
Hocam denemedim şuan için otopark araçla dolu cumartesi gunu denemesini yapıcaz müsait zaman olduğu için teşekkür ederim yorumunuz için
1-) İkinci motoruda devreye alındıgında 1-2 dk sonrasında ana şalteri attırmış kafamda soru işareti kalan nokta aşırı akım çekiyorsa "ANA ŞALTER-----250 AMPER ŞALTER-------200 AMPER ŞALTER-------200 AMPER ŞALTER" ana şaltere gelene kadar buradaki 3 tane şalterin atması gerekmez mi ? Bu (250,200,200 A) şalterler termik manyetik değil desem ki motor kalkış anında yıldız-üçgen var ama aşırı akımdan dolayı kablo ısınıyor desem kablo kesiti bunu kurtarıyor gerilim düşümü hesabında
2-) Sizin dediğiniz noktayı dikkate alıcam ama bu seferde faz çakışmasından dolayı motor korumanın kendini devreye alıp motoru stop yapması gerekir. Ana şaltere kadar 3 tane şalter var onlardan birisinin atması gerekmez mi yanılıyormuyum hocam?
 
Faz çakışması başka, aşırı akımdan, motor termık koruma ayrı olay,,Faz çakışması olsa, kantaktör kontakları yapışabilir. Motorları münferit deneyin.
1250 amperlık ana şalterde, düşügerilim bobini varsa, yol alma anındaki gerilim değişikliğinden etkılenıyor olabilir.
1. motorları tek tek deneyin.
2. Motor çalışma sırasın ı değiştirin.
3. varsa, düşük gerilim bobinini devre dışı bırakın, deneyin..
 
Slm benim anladığım yanlışsa düzeltin lütfen 2 adet motor 45 kW 1 adet motor 3 kW doğrumu
Bu şekilde ise 70 lik kablon kurtarır şalter açmaya gelirsek 2.pompayi öncelikle tek dene faz karşılaşması olursa salterin açma ihtimali var
 
Hocam baya olmuş ama

sorun neydi? nasıl düzelttiniz?
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…