Motor kasnağında yapılacak çalışma-Fan uygulamaları

batsamsun

Üye
Katılım
14 Ocak 2009
Mesajlar
38
Puanları
1
Merhabalar,

Çalıştığım fabrikada klima santrallerinde 37 KW gücünde asenkron motorlar fanları döndürerek saatte 50.000 m3 hava debisi sağlanmaktadir.Bunlar birbirine kayış vasıtasıyla bağlıdır.motora bağlı kasnakla fan kasnak çapları hemen hemen aynı.motor kasnağında yapılacak değişikler motorun verimine ve doğal olarak çektiği akımı etkiler mi?

teşekkürler...
 
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
BATSA ark,
Genel formül şöyledir; fanın devrini %30 artırırsanız, motora binen yük de %100 artar.Motorun akınımını ölçünüz ,etıket akımına göre yer varsa motor kasnagını büyültebilir veya fandaki kasnagı düşürebilirsiniz..
İyi çalısmalar..
 
[BATSA ark,
Genel formül şöyledir; fanın devrini %30 artırırsanız, motora binen yük de %100 artar.Motorun akınımını ölçünüz ,etıket akımına göre yer varsa motor kasnagını büyültebilir veya fandaki kasnagı düşürebilirsiniz..
İyi çalısmalar..
Veya, yıne motor akımını ölçünüz. Pay varise, fanların kanat açılarını değiştirerek hava akımında değişiklik yapabilirsiniz. Klımayı monte eden fırmayada danısabilirsiniz..
 
merhabalar,


cevabınız için teşekkürler..formul tam olarak nedir? motor kasnağının mili ile bağlantısı var mıdır?mil çapından büyük olduğunda verimsiz çalışma yapar diye söylenti duydum.doğru mudur?

teşekkürler...
 
Arkadasım, durdukca aklıma sonradan gelıyor,


1. Sadece vantilatörlerin devrini artırıp içerı haca basmayı düşündünüz ama, eger kanaldan içerdeki havayı emen aspiratörlerın de devrnı aynı oranda artırmazsanız, içerde bır basınc olusurmu, bende olusur.
2. Kasnakla ugrsamakdansa, sızın fanlarının kanatlarının acılarının ayarlanabililir olması gerek.Oradanda acıları ayalarlayarak hava debisini ayarlamak mümkündür.Tabı motorda müsait guc varsa, motor akımlarını ölçünüz.
3. Kasnagın motor milinden ufak olması teorık olarak mümkünmü sızce, bır anlam yanlıslıgı yokmu burda..Şöyle denebilir bence, kasnagın ufak olması, kayısı kacırtır. Onun için, en az 100-120 mm den asagı olmaması tavsıye edilir..

Ve, sızin bu konular için, klimanın ımalatcı firması ile konusp danısmanızda fayda var..Sadece fan devrini artırıvermek çözüm değil bence.. Fan emıs odasına taze hava girişindeki damperlerın ayarları, su sistemindeki düze ler fılan , çözum koplıke bır calısma gerektirir.

İyi calısmalar..
 

Forum istatistikleri

Konular
128,920
Mesajlar
921,707
Kullanıcılar
451,086
Son üye
micromaster39

Yeni konular

Geri
Üst