jengeese
Üye
- Katılım
- 4 Eki 2008
- Mesajlar
- 434
- Puanları
- 1
- Yaş
- 40
Selamlar arkadaşlar,
Başımıza gelen bir arızayı paylaşmak istedim umarım faydası olur. Omron marka dürücümüzde GF (topraklama) hatası alıyorduk. Bu bazen kendini 3 dakikada bazen 5 dakikada gösteriyordu. Öncelikle motorda gövdeye kaçak olup olmadığını kontrol ettik ancak sargılar gayet iyi durumdaydı. Bunun üzerine motor sürücü içerisindeki akım trafolarının zarar gördüğünü farkettik ve yerlerine yenilerini takarak sorunu giderdik. Tüm motor sürücüler toprak hatasını akım trafoları yardımıyla üzerinden geçen akımı ölçerek verir. Eğer fazlardan birinde diğerinden az ya da fazla akım olduğunu görürse topraklama hatası verir. Bu şu anlama gelir fazların biri ya da daha fazlası toprağa akıyor. Bahsettiğim gibi bunun iki önemli sebebi vardır. Birincisi (gerçek toprak arızası) motor gövdesine kaçak akım aktığı sebebiyledir. Bunun da sebebi motorun içine su girmesi ya da sargıların zarar görmesi sonucu motor gövdesiyle temas ederek akımı toprağa akıtmasıdır. İkinci sebebi de (yalancı toprak arızası) birnevi toprak hatası sensörü gibi çalışan akım trafolarıdır. Akım trafolarından bir ya da daha fazlasının zarar görmesi sonucunda fazlar arası dengesizlik oluşur ve bu arıza görülür.
Umarım faydalı olur.
Başımıza gelen bir arızayı paylaşmak istedim umarım faydası olur. Omron marka dürücümüzde GF (topraklama) hatası alıyorduk. Bu bazen kendini 3 dakikada bazen 5 dakikada gösteriyordu. Öncelikle motorda gövdeye kaçak olup olmadığını kontrol ettik ancak sargılar gayet iyi durumdaydı. Bunun üzerine motor sürücü içerisindeki akım trafolarının zarar gördüğünü farkettik ve yerlerine yenilerini takarak sorunu giderdik. Tüm motor sürücüler toprak hatasını akım trafoları yardımıyla üzerinden geçen akımı ölçerek verir. Eğer fazlardan birinde diğerinden az ya da fazla akım olduğunu görürse topraklama hatası verir. Bu şu anlama gelir fazların biri ya da daha fazlası toprağa akıyor. Bahsettiğim gibi bunun iki önemli sebebi vardır. Birincisi (gerçek toprak arızası) motor gövdesine kaçak akım aktığı sebebiyledir. Bunun da sebebi motorun içine su girmesi ya da sargıların zarar görmesi sonucu motor gövdesiyle temas ederek akımı toprağa akıtmasıdır. İkinci sebebi de (yalancı toprak arızası) birnevi toprak hatası sensörü gibi çalışan akım trafolarıdır. Akım trafolarından bir ya da daha fazlasının zarar görmesi sonucunda fazlar arası dengesizlik oluşur ve bu arıza görülür.
Umarım faydalı olur.