Motor sürekli olarak yanıyor.

Stator sargılarına seri 5cm çapında 5 sipir çap 6mm krom nikel telden bobin yap demeraj akımın düşeceği için motorun yanmayacaktır.Demeraj anında gerilim yapmış olduğun dirençte düşeceği için akım az çekecektir tork düşecektir ama telin sipirini azaltarak torku yakalayabilirsin biraz deneme yanılma yaparak.
 
Kardeş motoru operatör 3 sn.çalıştırıp 10-15 sn.bekleterek çalıştırıyor yazmışsın.22kw. motoru yıldız-üçgen çalıştırsanda saniyeler yetmez üçgene geçmeye.softstarter(yumuşak yolvericide taksan işini görmez.çünkü yumuşak yolvericiler yine birkaç sn.beklemek zorunda nominal değerlere gelene kadar.operatör 3 sn.sonra kapatıyor diyorsun.operatör sabahtan akşama kasar o işi yapıyorsa Allah operatöre sabır versin Motorla ne iş görüyorsunuz?belki alternatif çözümü vardır.
 
senin önceki motorun kdağılan kasnağını incelersen proplemini çözersin
 

Peki motor artık ısınmıyor mu?
 
selamlar sorun sanırım kalkış momentinin çok yüksek olması nominal akım olması gerektiğinden fazla.

motorun bağlı bulunduğu mekanik komponentlerin doğru ayarlanmamış olmasından dolayı motora kaldıramayacağı bir yük binmiş durumda bu durumda termik seni kurtaramaz. sana tavsiyem bir sürücü bağlayıp kalkış ve duruşu kontrol altına almandır buna benzer işleri uzmanca yapan firmalardan biri biziz bknz Atak Elektrik Aydınlatma Malz. Paz. Ltd. Şti. motor her ne sebepten olursa olsun bu cihazla yanması mümkün değildir.
 
sn mtemel20
motorun kaplin sistemini değiştirip,örneğin elektromanyetik ,hidrolik gibi. motoru sabit çalıştırıp,yük aktarımını kaplinden kontrol edilse, bir araştırma yapsanız.benimkisi bir fikir.

Size katılıyorum çok mantıklı bir fikir neden derseniz 30 hp bir motoru 3 saniye kullanacaksınız anladığım kadarı ile ama böyle güçteki bir motoru 3 saniyede boşta bile tam yol yapmak boşa harcanan emek ve para demek bence
 
motor yaklaşık 2 sn de tam devrine ulaşır. yüksek akımlar çekerek ısınacak. 2. kalkışta biraz daha... bir süre sonra yanacak. sabit fan ile soğutmayı dene. Ama en iyisi motoru sürekli çalıştırıp balatalı kavrama ile güç aktarmak...
 
bence termik yerine motor koruma şalteri kullanılsa daha iyi olur. mesela telemekanik gv2 serisi
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…