Motor Yanma Problemi

Tayfun6254

Üye
Katılım
29 Tem 2010
Mesajlar
72
Puanları
1
Arkadaşlar bir vincin motoru ile ilgili sürekli problem yaşıyorum. 3 ayda bir kaldırma motoru yanıyor. Ayrıca kontaktörlerde zarar görüyor. Kullandığım motor 9,4Kw kullandığım kontaktörlerde 32A kapasitelidir. Aynı holde başka vinçlerde var fakat bunlarda herhangi bir sorun yaşamıyorum. Ayrıca motorlarda PTC de var fakat devreyi kestirmediğini düşünüyorum. Bu konuyla ilgili yorumlarınızı bekliyorum. Ben bir yorum getirme istiyorum. Vincin çalıştığı ortamda ark ocakları mevcuttur Acaba harmoniklerden etkileniyor olabilirmi? Fakat öyle olsa diğer vinçlerde zarar görür. İşin içinden çıkamadım açıkcası

Teşekkürler
 
kontaktörünü enaz 40 A seçmeni tavsiye ederim. ayrıca motor koruma sistemini kontrol et (termik mkş vs).
genelde vinçlerde en çok yaşanan problem frenlerin mekaniksel ve elektriksel sebeplerden dolayı iyi çalışmamasıdır.frenin iyi çalışmassa balata tam açamassa motoru ısındırır.sürekli aynı vinçde motor yanma problemi yaşıyorsan,elektriki ve mekaniksel bütün unsurları gözden geçirmelisin,öncelikle motor koruma yapmalısın.
kolay gelsin
 
Arkadaşlar bir vincin motoru ile ilgili sürekli problem yaşıyorum. 3 ayda bir kaldırma motoru yanıyor. Ayrıca kontaktörlerde zarar görüyor. Kullandığım motor 9,4Kw kullandığım kontaktörlerde 32A kapasitelidir. Aynı holde başka vinçlerde var fakat bunlarda herhangi bir sorun yaşamıyorum. Ayrıca motorlarda PTC de var fakat devreyi kestirmediğini düşünüyorum. Bu konuyla ilgili yorumlarınızı bekliyorum. Ben bir yorum getirme istiyorum. Vincin çalıştığı ortamda ark ocakları mevcuttur Acaba harmoniklerden etkileniyor olabilirmi? Fakat öyle olsa diğer vinçlerde zarar görür. İşin içinden çıkamadım açıkcası

Teşekkürler

fren tertibatı çok sıkıyor olmasın boşta çalıştır pensampermetre akımını ölç.diğer vinçlerle kıyas yap.ağırlık kaldırırken diğerierine göre durması kısamı uzunmu yada ağırlık varken kaçırma oluyormu.ayrıca kablo kontrolu yap derim.termik ve varsa diğer koruyucuları elden geçirmeni tavsiye ederim.bide şu aklıma geliyor olmaz gibi görünsede kontrol devresini gözden geçir.buton emniyeti ve kontak emniyeti mevcutmu.eğer bu emniyet mevcut değilse ani ters dönüşten motor aşırı akım çeker.(mili saniyede olsa zaman zaman dır.)fren görevini geciktirir.durmadan ters dönüş başlatılınca çok farklı akım çeker.
 
Öncelikle yorumlar için teşekkürler. Fakat burada değineceğim bi kaç konu bulunmaktadır. Termik kullanmayı kaldırma kısmında pek önermiyorlar kısa süreli ve seri çalışma yapmasından dolayı sürekli termik atma problemi olacağı kanaatindeyiz. Ayrıca koruma olarak sadece PTC bulunmaktadır. Fren sıkması olduğunu pek düşünmüyorum zira sürekli olarak bu motorlardan kullandığımız için tabi başka yerlerde şimdiye kadar böyle bir sıkıntı ile karşılaşmadık. Ayrıca bi yönden diğer yöne duruş yapmadan geçiş yapması kumanda ısmında ve de mekanik olarak engellenmiştir. Ayrıca bi de kontaktörün bir büyük seçilmesi konusuna da değinmek istiyorum. Sonuçta bizim motorumuz maksimum yükte plaka akım değeri 21 A ve kullandığımız kontaktör 32 A. Standartlarda tam yükte çektiği akımın kaç katına kadar kontaktör akımı kullanmamız gerekiyor?
Teşekkürler
 
neren59 ustaya katılıyorum benimde başimdan geçtı fren ayarını kontrol et derım
 
motorun şaç paketlerini test ettirdinmi. eğer saç paketinde belli yerlerde bozukluk varsa o noktaya gelen sargılar motor aşırı akım çekmesede o nokta aşırı derecede ısınıp sargının izolesinin arızalanmasına sebep olacaktır.
vinçlerde genelde termik kullanılmaz.
 
Arkadaşlar mekaniksel olarak hiç bir sıkıntı bulamadım. ben harmoniklerden şüpeleniyorum. Olabilirmi ?
 
harmonikten motor yandığına pek şahit olmadım. zira motor zaten topraklanmış olmalı. sadece çalışırken ve boştaki akımlarını karşılaştır. ayrıca bu vincin aşırı yük koruması varmı onada bir bak derim.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,806
Mesajlar
930,280
Kullanıcılar
452,608
Son üye
murat620

Yeni konular

Geri
Üst