motorların topraklanması

Katılım
23 May 2016
Mesajlar
68
Puanları
1
Yaş
43

Yan yana motorlar var.

1. de Motorlara 4'lü kablo çekilmiş yani her motorun topraklaması ana panodan.
2. de motorlara 3'lü kablo çekilmiş ve topraklama tek bir kablodan ek alınarak yapılmış.

Bu ikisinin farkı ne olur?
 
Son düzenleme:
Topraklama kabloları, elek. panoda topraklama terminaline, motorlarda da klemns kutusunda, gövdeye baglanmıssa, bence sorun yok.Bazeniş güvenliği müfettişleri, toparaklamayı illa dısarda göremek ıeteyebılırler, ikna etmek gerek..
 
1. doğru olan topraklama kablo kesiti faz iletkeni kesitinden düşük olamaz eğer paralel bağlanacaksa kablo kesiti minimum 10 veya16 mm kare olmalıdır 2. kısımda birden fazla motorda kaçak olduğunu düşünürsek topraklama kablo kesiti yetersiz kalıyor
 
İncelemem zaman alır. Acaba söylediğiniz husus hangi madde de biliyor musunuz?


emniyet için illa madde olmasına gerek yok fazla kesitten bişi olmaz ama az kesitten çok şey olur toprak için çekilen kablonun kalitesi kesiti ve bağlantıları faz için çekilen iletkenlerden daha önemlidir çünkü insan değerlidir
 

adresinde;

"iii) Besleme kablosunun veya bunun mahfazasının içinde bulunmayan her koruma iletkeninin kesiti, hiçbir şekilde;
-Mekanik koruma kullanılmış ise 2,5 mm2 den,
-Mekanik koruma kullanılmamış ise 4 mm2 den küçük olamaz."

yazıyor.

Bu durumda, muhafaza içine alırsam 2,5 almazsam 4'lük kullanmamda sakınca yok.

Birde şu madde var.

"iv) Eğer bir koruma iletkeni birçok akım devresi için ortak olarak kullanılıyor ise bunun kesiti, en büyük ana iletkenin kesitine uygun olarak boyutlandırılmalıdır."

yazıyor.

2 durumu birleştirirsem;

Tek bir 4'lük kablodan tüm motorları topraklarım.

Böyle yapınca insanı ve sistemi tehlikeye atmış olur muyum? Yönetmeliğe aykırı davranmış olur muyum?
 
Burada her koruma iletkenin kesiti diyor bu nedenle her motoru koumak için kesit belirlemelisin yani tek bir koruma iletkeniyle birden fazla motor koruyacaksan 2,5mm kesit ince kalır!
Buradaki @dupisk ustamızın sözleri çok doğru malzemden ve işçilikten kurtulacağım diye işin kolayına kaçmak olmaz!
Benim başıma bir olay geldi 3 yıl önce:Ekol lohistikte konveyör hattı kurulumu yaparken konveyör hattı boydan boya alüminyum ve bütün ek yerlerinden topraklama yaptık ama bir motorun topraklaması klemensten çıkmış.Yanımızda çalışan eleman çarpıldım dedi.Her tarafa topraklama çektik ve konveyör hattı 700-800 mt. alüminyum profilden yani konveyörün gövdesi bile topraklama iletkeni görevi görür.Sonra kabloyu kontrol ettik dediğim gibi motora giden topraklama kablosu yerinden çıkmış ve gövdeye kaçak olmuş tabi küçük voltaj ama dokununca yanımızdaki arkadaşı elektrik çarpmış!Yani bütün makineyi topraklasan bile her motoru ayrı ayrı topraklaman daha sağlıklı olur.
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…