Normal Elektrik Motoru ile Elektrik Üretilebilir mi?

Katılım
16 Eyl 2012
Mesajlar
11
Puanları
1
Yaş
35
selamlar

aklımda kaldığı kadarı ile motoru şebeke ile besleme halinde motor milini

mili çevirmek halinde de Elektrik üretmeyi gerçekleştiriyor diye aklımda bu doğru mudur

mesela dakikada 1400 tur bir motoru 1400 tur döndürürsek misalen 220acv/1kw elde etmez mi

etmez ise normal elektrik motoru ile rüzgar türbini motorları arasındaki fark nedir?
 
Önce şu konuyu aydınlatalım.
Elektrik üretebilmek için manyetik bir güce ihtiyaç var. Bu manyetik güç bir kaç şekilde elde edilir. Bir bobine elektrik vererek veya sabit bir mıknatıs kullanarak. En küçük örnek araba şarj dinamosudur. Bu dinamonun ortasındaki rotora bobin sarılıdır. Dinamonun ürettiği elektriğin bir kısmını bu bobine vererek manyetik güç oluşturulur.
Diğer seçenek de sabit mıknatıs yapıştırarak olur.

Elektrik motorundan elektrik üretmek için rotorunda mıknatıslanma olması gereklidir. Yeni alınmış bir motorda mıknatıslanma olmaz. Ancak yıllarca çalışmış bir elektrik motorunun rotorunda az da olsa mıknatıslık meydana gelmiştir. Bu motorun kablo bağlantı yerlerine kondansatör bağlayarak ve etiketinde yazan devirin üzerinde bir devirle dönderdiğimizde elektrik üretir. Yani 1400 d/d. olan motoru 1450-1500 devirle döndermek gerekir.

Rüzgar türbini motorundan kasıt dinamo veya alternatör olduğunu hatırlatalım. Şayet 80 mt. kule üzerinde, 30-40 mt. kanat boyu olan MW cinsinden türbinleri söylüyorsanız onlarında rotorunda bobin var ve kendi ürettiği elektrikten besleniyor. Küçük çaplı türbinlerde, 300 w. 500 w. 1000 w. gibi küçük türbinlerin dinamosunda sabit mıknatıs var. Neodyum denilen çok güçlü mıknatıslardır. Ortadaki mıknatıslı rotor dönerken statordaki bobinleri manyetik kesişme sonucu elektrik üretir.

Şayet bu işe meraklı iseniz " https://www.kontrolkalemi.com/forum...96-ruzgar-turbini-icin-alternator-yapimi.html adresde rüzgar türbini için alternatör yapımını video ile anlatmaya çalışıyorum. Takip edin.
 
Bu motorun kablo bağlantı yerlerine kondansatör bağlayarak ve etiketinde yazan devirin üzerinde bir devirle dönderdiğimizde Elektrik üretir. Yani 1400 d/d. olan motoru 1450-1500 devirle döndermek gerekir.


https://www.kontrolkalemi.com/forum...isi-uretmek-icin-a-dan/sayfa2.html#post525032

"3 fazlı asenkron motorun bobin sarım şekli elektrik üretmek için uygun değildir"

Sn. ŞEF asenkron motorlar konusuna göre çalışma şeklini mi değiştiriyor ben mi yanlış anlıyorum acaba ?
 
Son düzenleme:
https://www.kontrolkalemi.com/forum...isi-uretmek-icin-a-dan/sayfa2.html#post525032

"3 fazlı asenkron motorun bobin sarım şekli elektrik üretmek için uygun değildir"

Sn. ŞEF asenkron motorlar konusuna göre çalışma şeklini mi değiştiriyor ben mi yanlış anlıyorum acaba ?
Açıklayayım sayın İsm@il.
3 faz bir asenkron motora kondansatör ilave edip, etiketinde yazan devirin üstünde bir devirle döndürüldüğünde Elektrik üretir. Alınan güç etiketinde yazan gücün yarısı kadar bile olmaz. Bu motorun rotoru bileziklidir ve bu bilezik sayısı değişken olmakla birlikte çok sayıdadır. Haliyle mıknatıslanma bu bileziklerde oluşur ve orijinal sargılarda elektrik oluşur.

Ama bu 3 fazlı motoru modifiye ederek rotoruna mıknatıs yapıştırarak elektrik üretmek istenirse ya bilezik sayısı kadar mıknatıs dizmek gerekir ya da bobinleri değiştirerek daha az mıknatıs kullanarak daha az devirde elektrik üretilir.

Sizin, kalın harflerle yazdığınız "neden ?????" sorusunun muhatabı olan açıklamamda sayın x yılmaz'ın bobinleri hiç değiştirmeden bilezik sayısından daha az mıknatıs kullanmak istediğinin açıklamasıydı. Ayrıca mevcut bobin tel çapı çok ince olduğu için 12, 24 veya 48 voltta yeterli akım veremez.
 
Bilezikle sanırım kastınız oyuk sayısı, mıknatıs dizilimi n-s şeklinde tek sıra olarak yapılırsa evet üretim olmaz oysa oyuk sayısına göre kutup yapısı incelenir de buna uygun şekilde NNNN-SSSS gibi dizilim yapılırsa asenkron motorun statoru tamamen alternatör olarak kullanılır. tel çapına gelince bu motor zaten 12-24 gibi gerilim için sarılmadığı için sekron devir uygulandığında 220v ve gücüne uygun akım verecek dönüşümü yapacaktır.

yapılan hata N-S şeklinde dizilimden kaynaklanmaktadır. motor sargı şekillerini incelerseniz kastettiğimi daha net anlayacaksınız.

özetle dönüşecek motorumuz 4 kutup 1400 devir bir motora ait ise rotor üstünde bulunan oyuklar 4 e bölünüp her bir gruba kople NNNNN yanındaki gruba SSSSS şeklinde dizilim yapılmalı
 
Son düzenleme:
Bu dediklerinizin hepsi doğru da rüzgar türbininde en az 1400 deviri yakalarsanız tabi. Bir de değişken rüzgar gücünde 1400 deviri sabit tutabilirseniz 220 veya 380 v. alabilirsiniz.
 
Bu dediklerinizin hepsi doğru da rüzgar türbininde değişken deviri sabitleyebilirseniz 220 veya 380 v. alabilirsiniz. Daha sonra bu gerilimi akü şarjı için 12-24 veya 48 volta düşürmek için trafo kullanabilirsiniz.
 
devri sabitlemenin de gereği yok bence bu 24v a göre daha yüksek gerilim (220v-380v) daha avantajlıdır.
 

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
129,801
Mesajlar
930,219
Kullanıcılar
452,603
Son üye
MFK12123

Yeni konular

Geri
Üst