LightBurn yazı problemi

Vref ayarı için dip swiçleri:
FullStep Low, Low, Low yapacaksınız.

Ekteki döküna göre 1. metodu kullanırsanız

24V ile beslendiği için Vref ayarını 87.5mV yapacaksınız

Bu akım ayarını çok azaltırsanız "step kaçırır" ( fazla voltaj)

Akımı arttırırsanız (düşük voltaj) stepper motor ısınır

Kendinize güveniyorsanız, elinizle sadece ısıya bakarak ayarlama yapabilirsiniz.

Stepper motor 50 dereceden az olmalıdır
 

Ekli dosyalar

  • DRV8825_Current limiting.pdf
    460.1 KB · Görüntüleme: 4
Yalnız burada dikkatimi çeken x ve y için hareket sahası 450mm olarak görünüyor. Ben bunu lightburn da 300 x 200 yapmıştım.

Tezgahınızın X ve Y ekseninde, parçayı işlemek için ne kadar gidebildiğine göre değerleri vereceksiniz

Buradaki değerler Lightburnde de aynı olmalı

Bu videonun 2.46 dakikasında parametreleri nasıl değiştirebileceğiniz yazıyor

 
Merhaba. Size son durum hakkında bir türlü dönüş yapamadım.

Bu gün sonunda kontrol kartını bozmayı sanırım başardım. Bozulmadan önce yaptığım tespitleri paylaşmak istiyorum:

-Motorların kabloları ısınmış ve dış plastik kısımları sıcaktan yumuşak bir hal almıştı.

-DRV88 serisi sürücülere elle dokunulmayacak kadar sıcaktı. O kadar ısınmışlar ki soğutucu alemünyumların yapışkanları neredeyse erimiş ve soğutucular yerlerinden sarkıp düşecek durumdaydı. (12v yüksek devirli fanın soğutması bile işe yaramamış görünüyor)

-Makineyi ilk açtığımda kare şeklinde yaptığım çalışmalarda sorun çıkmamıştı. Sonra kompleks bir yazı yazmaya çalıştıktan sonra ilk turda düzgün hareket etti. Sapıtmaya başladı. Sonra yine kesik kesik hareketler başladı. Ayrıca adım kaçırmaya başladı.

-Sonunda laptop ile usb bağlantısı kesildi uyarısı verdi. Ayrıca Lcd Ekran beyaz olarak kaldı.

Açıkcası yaşadığım sorunların sürücü üzerindeki akımın yanlış olması ve ince motor kabloları olması ihtimali beni şaşırttı ve üzdü. Bu zamanda kadar parametreler ve kartın bizzat kendinde sorun olabileceğini düşünüyordum.

Bakalım yeni bir kart temin ettikten sonra Vref ayarını bu sefer göz ardı etmeden yapmam lazım. vRef i düzgün yapar ve daha kalın motor kabloları kullanırsam yukarıda yazdığım olayları tekrar yaşamam değil mi?
 
Motorların kabloları ısınmış ve dış plastik kısımları sıcaktan yumuşak bir hal almıştı.
Stepper motorun ısınması, içindeki mıknatısların özelliğini yitirmasine sebep olur.
DRV88 serisi sürücülere elle dokunulmayacak kadar sıcaktı.
Aşağıdaki türde Step Motor Sürücü kullanmanızı tavsiye ederim.
Motorun ısınmasına sebep olan akım sınırlama özellikleri çok daha iyidir.

1730630380266.jpg




daha kalın motor kabloları kullanırsam yukarıda yazdığım olayları tekrar yaşamam değil mi?
Kablonun inceliği arızaya sebep olmaz ama "kalın" kablo kullanmanız daha doğru olur.

Yeni sürücüler geldiğinde, montaja başlamadan yine yazın

Kolay gelsin.
 
Son düzenleme:
Merhaba. Gönderdiğiniz harici sürücüler benim makinam için pek uygun değil gibi. Makinanın kendi ölçüleri artı Elektronik aksamın bulunduğu kutu oldukça küçük. Bu arada son mesajda "yeni sürücüler geldiğinde" yazmışsınız. Sanırım kontrol kartını kast ettiniz çünkü arızalanan parça mks kontrol kartı. Tabi sürücülerin akıbetini de tam olarak bu durumda anlayamıyorum.

Yeni mks kontrol kartı için siparişi verdim. umarım bu sefer aynı hatayı yapmam. Fakat bir konuyu netleştirmek için sizden yardım istiyorum. Ben sorunun sürücülerin motora göre ayarlanmadığı için çok ısınarak kontrol kartına bir şekilde zarar verdiğini düşünüyorum. ayrıca motor ve kontrol kartı arasında kullandığım ekli kablolarında ince yada uygun olmadığının da buna etkisi olduğunu düşünüyorum. elimde 2 tip motor sürücü kartı var. A4498 ve DRV8825. DRV8825 için konuşmak gerekirse dün yaptığım ölçümlerde sürücünün 1600mv olarak ayarlı olduğunu tespit ettim. ilk başta bu değerin çok yüksek olduğunu düşündüm. Fakat kullandığım motorların üzerinde 2A yazıyor. Youtube da izlediğim bir videoda A4498 ve 1A değerine sahip step motor için 860mv değerini uygun olduğunu söylüyorlardı. o malum formulü kullanmışlardı. Bende bu durumda şöyle düşündüm. 1A lik motor için 860mv gerekliyse, oran yaptığımızda 2A motor için 1600mv doğru gibi görünüyor. bu durumda benim sürücülerim neden elle dokunulmayacak kadar ısınıyordu? eksenlerimin hareketlerinde hiç bir zorlanma yoktu. yani motorlarım gayet rahat hareket ediyordu. buna rağmen sürücüler resmen yanıyor gibiydi. hatta sıcaktan üzerlerindeki aleminyum. soğutucuları tutan yapışkan bantlar erimişti. sonrasında zaten kontrol kartı çalışmaz duruma geldi. bu arada A serisi ve DRV serisi sürücülerin üzerindeki dirençlerde R100 yazıyor. sorunu doğru teşhis etmek istiyorum. sürücülerin üzerindeki dirençlerde R100 yazıyor.

Bu yazıyı yazarken sizin üstteki mesajını tekrar okuyunca 24v için 87,5mv demişsiniz. Sanırım videoda anlatılan işlemler 12v a göre. Bu arada ben full step değilde 1/16 olarak kullanmaya devam etmek istiyorum. bu durumda mvolt anlamında bir değişken olacak mı?

Bu video
 
Bu arada son mesajda "yeni sürücüler geldiğinde" yazmışsınız. Sanırım kontrol kartını kast ettiniz çünkü arızalanan parça mks kontrol kartı.
Ben DRV8825 sürücülerinizi kastettim, fazla akım ayarında, önce onlar bozulur, kontrol kartınız bozuldu ise durum daha vahim.

24v için 87,5mv demişsiniz.
Akım ayarına minimumdan başlamak doğrudur.

DRV8825_Current_Measure.png


1/8 step uygundur, ancak 1/16 kullanabilirsiniz ( yüksek hızlarda step kaçırmasını kabul ederek)

Akım ayarlarken ısıyı kontrol etmeniz (en azından el ile) önemlidir.

bu arada A serisi ve DRV serisi sürücülerin üzerindeki dirençlerde R100 yazıyor. sorunu doğru teşhis etmek istiyorum. sürücülerin üzerindeki dirençlerde R100 yazıyor.
Altta DRV 8825 in şemasını gönderiyorum, R2 ve R3 dirençlerinin değeri=0.1ohm
DRV8825_Schematic.png
 
Merhaba. Yeni kart geldi ve eski sürücüleri taktım. Sürücüler sağlam görünüyor. 750mv olarak ayarladım. Çalışırken dijital termometre ile baktığımda 23-24 derece gibi bir sıcaklık görüyorum. Üstelik fanlar aktif değilken. elimle kontrol ettiğimde de hafif bir sıcaklık var. Ayrıca eksen hareketleri stabil ve hızlı. Çok şükür şu an hersey yolunda görünüyor. Tabi testlere devam edeceğim. Bakalım sorun çıkacak mı.
 

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
129,801
Mesajlar
930,219
Kullanıcılar
452,604
Son üye
cemocan44

Yeni konular

Geri
Üst