NTC Isı Sensörüne Direnç Bağlarsam Değeri Değişir mi?

Katılım
14 Haz 2011
Mesajlar
41
Puanları
1
Merhaba arkadaşlar. Bir NTC sensörü var
320 ohm'da 50 derece
460 ohm'da 40 derece
1 K ohm'da 20 derece değer veriyor.

Bu değerlere göre röle
460 ohm'da 3 saniye devrede kalıyor.
1 k ohm'da 6 saniye
320 ohm'da ise röle devre dışı kalıyor.

Bu arada 0 ila 10 derece hava sıcaklıklarında NTC sensörü 1 K ohm değer veriyor. Benim istediğim şey ise 0 ila 10 derece hava sıcaklıklarında NTC sensörünün 460 ohm değer vermesi. Çünkü röle yukarıdaki tablodaki omaj değerline göre davranış gösteriyor. Araya bir direnç koysam sorun çözülür mü? NTC sensörü 12 V ve 2 pinli. Nasıl bir yol izlemeliyim? Bunun haricinde termostat vb bir şey olabilir mi? rölenin 0 derece ve 10 derece aralığındaki sıcaklıklarda 3 saniye boyunca devrede kalması gerekiyor.
 
ntc nize paralel 680 ohm direnç bağlayıp deneyin.
 
NTC aslında sıcaklığa bağlı değişken direnç olduğu için, uygun direnç değerleri deneme-yanılma ile NTC'ye şöntlenip rölenin kabul ettiği bir değere getirmenizle sorun çözülecektir. Ayni oto Elektrik sistemlerinde sinyal flaşörlerini, flamanlı ampulle çalışırken onun yerine takılan yüksek omajlı LED ampulleriyle çalışacak şekilde ilave dirençleri şöntleyip çalıştırmada (flaşörü kandırmada) olduğu gibi bu sorun da bu yolla çözülecektir. Kolay gelsin.
 
Merhaba değerli bilgileriniz için çok teşekkür ederim. Araçta kızdırma rölesi var ve motorda ECU yani beyin yok. Kızdırma rölesi ısı müşüründeki değerlere göre süreyi azaltıp kısaltıyor. Fabrikanın taktiğı rolenin ilk çalıştırma esnasındaki kızdırma lambası sönme süresi 6 saniye. Fabrikanın taktiğı rolenin ikinci versiyonunda ise bu süre 11 saniye.

Ben farklı bir sistem düşündüm. Motor bölümüne bir güç rölesi takacağım. Korna rölesi düşünüyorum. Isı müşürüne takacağım dirençlerle ilk çalıştırmadaki.süreyi 3 saniyeye düşüreceğim. Güç rölesi takacağım için bujilere daha fazla akım.gondereceğim. Bu sayede 3 saniyede bile aracın çalışmasını sağlayacağım.
Aynı araçtan arkadaşta var. Aynı sistem onun aracında da var . Fakat ısı sensöründe direnç yok. Motor soğukken 2-3 saniye sonra marşa bastığımda araç çalışmıştı.
Direkt enjeksiyonlu yeni nesil motorlarda buna ihtiyaç olmuyor. İlk patlams anı piston kafasında gerçekleştiği için kolayına kızdırma gerekmiyor.
Ama eski nesil endirekt enjeksiyonlu motorlarda patlama ön yanma odasında gerçekleşiyor. Bu da ısı kayıplarına neden oluyor. Eski nesil motorlarda ısı müşürü 40 dereceye ulaştığında kızdırma devresi devreden çıkıyor. Böyle bir düşüncem oldu
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…