Teknik Adam arkadaşımın söylediği gibi,asıl olan kompanzasyonun,tüketiciye en yakın noktada yapıl-
masıdır.AG motorlarının olduğu yerde,kompanzasyonun AG de yapılması en doğrusudur.Ama,sistemde
OG motor varsa,bu defa da kompanzasyonun OG de yapılması zorunluluğu var.OG de yapılacak kom-
panzasyonun ise,otomatik olarak düzenlenmesinde çok özel tedbirler alınması gerekiyor.Biz, 1980 yı-
lında ,6 Kv'ta 1 Mvar lık 7 Adet OG kondansatör grubu kurduk.Halen çalışıyor,ancak ihtiyaca göre opa-
ratör tarafından devreye alınıyor.Yükün sık değiştiği yerlerde, OG kondansatörler ile otomatik kompan-
zasyon yapmak çok riskli ( deşarj süresi ve tam deşarj nedeniyle ).2008 e fazla kalmadı aslında.2008
yılı ,tüketiciden daha çokTedaş için kabus olacak.O aralıklarda şebekenin çalıştırılamayacağını anladıkla-
rında umarım çok geç kalmış olmazlar.Olan,bizim harcadığımız paralara olacak.Ayrıca
kesici ve şalter açıp/
kapama ekibi kuracaklarından eminim.Bu yönetmelikleri hazırlayanlar,hayatlarında bu işi birkere görmüş
olsalardı başımıza bunlar gelmezdi.Biz,yaşayarak öğrendiğimiz için bunlar normaldir.Bu arada birkaç kişi-
de yolunu buluyormuş ! varsın olsun canım.