OKUL KOMPANZASYONUNDA YAŞANAN SORUNLAR
* Yüklerin dengesiz olması.
* Fazların aynı anda farklı endüktif özellikler (kapasitif-indüktif) göstermesi.
* Okullların eğitim dönemi ile tatil dönemlerindeki yüklerinin çok farklı olması.
* Okullarda kullanılan UPS ve elektronik balastların kapasitif etkileri.
* Kademelerin uygun dağılımın ve çalışma performansının izlenememesi.
* Tüketim bilgilerinin analiz edilerek gerekli değişikliklerin yapılamaması.
*
ÇÖZÜMLER
* Dengesiz yüklerde 1 fazlı kondansatör ve şönt reaktörlerin sisteme bağlanabiliyor olması gerekiyor.
* Farklı özellikler gösteren fazlar için reaktif rölenin aynı anda farklı fazlar için 1-3 fazlı kondansatör ve şönt reaktörü kontrol edebiliyor olması gerekiyor
* Tam yüke göre
akım trafosu seçildiği için algılama akımı yüksek reaktif röleler düşük yüklerde tepki veremiyor, kullanılacak reaktif rölenin algılama akımının düşük olması gerekiyor.
* Kapasitif yüklerin kompanzasyonu için reaktif rölenin 1-3 fazlı şönt reaktörleri kontrol edebiliyor olması gerekiyor.
* Kademelerin seçimi ve performansını kademelerin çalışma sürelerini gösterebilen bir reaktif röle ile görebilirsiniz. (kompanzasyon panosunda hangi kademelerin ne kadar çalıştığını bilen var mı? )
* Tüketim bilgilerinin analizini analizör ile yapabilirsiniz. Kompanzasyon panosunda enerji analizörü kullanılmalı (bu analizör ve akım trafosu için ek maliyet demektir) yada kullanılcak olan reaktif röle analizör özelliğine sahip olmalı. (ölçmek analiz için yeterli değildir, ölçülen bilgilerin hafızada saklanması gerekir)
Soru ve görüşleriniz için
www.klemsan.com.tr