Bir suredir aklimda olan hiz kontrolunu eklemek icin bugun tornanin arka kapaklarini actim.
Bekledigimin aksine motordan uniteye 2 degil 5 kablo geliyor. Iceride bir 380V transformator var. Bu durumda motor trifaza oluyor anladigim kadariyla.
Bu durumda VDF unitesine direkt baglayabilirim. Ama tabi simdi baglantilar biraz karisik , acil durum stop dugmesi , yon ayarlama kisimlarini disinda mi birakmak lazim.
Hiz kontrol unitesi DELTA VFD-EL modeli. U V W + - girisleri var.
Anladigim kadari ile motor kablolari Siyahlar ve Kahverengi FAZ , Mavi NOTR , YesilSari TOPRAK
Bu VFD unitesine nasil baglayabilecegimi cozmem gerek.
Gelismeler oldukca buradan yazmaya devam edecegim.
Baglantilar konusunda yardimci olabilirseniz cok sevinirim.
Yanit icin tesekkur ederim.
Motordan 5 kablo cikiyor. 3 faz 1 notr bir toprak vfd uzerinde U V W + - var. Bunlari nasil baglamam gerek ?
Kullandigim spindle'da sadece 3 cikis vardi. Onda sorun olmuyordu , cikislarda da U V W yazidigi icin direkt baglayabiliyordum.
Birde motor 380V oluyor anladigim kadari ile ( transformator olduguna gore ) bu durumda bendeki VFD-EL ile direkt calisabilir mi ? Yoksa bir degisiklik gerekir mi ? ( VDF klavuzunda 220 , 380 icin farkli modeller oldugu yaziyor ). Bendekinin outputunda 0-240V yaziyor.
surucu nedir mesala vfd007el21a veya vfd007el22a veya vfd007el43a etiketinde yazar.
surucu uzerindeki u motordaki u ya v motordaki v ye w da motordaki w baglanir.
morounuzla surucunun uyumlu olup olmadigini once kontrol ediniz.
Elimdeki surucu VFD007EL21a. Gordugum kadari ile cikisi 220. Ancak motor 380V. Bu durumda motoru bu VFD ile calistirmak icin yapabilecegim bir sey var mi ?
Birde motor uzerinde 5 kablo var. Bu nedenle diger sorunumda hangi kabloyu nasil baglayacagim seklinde. Kablolarda U V W ile ilgili bir bilgi yok. 3 faz ( 2 siyah 1 kahverengi ) 1 notr ( 1 mavi ) ve bir toprak ( 1 yesil-sari ) seklinde.
Acmazim surada oldu 380V cikisli VFD alirsam bulundugum yerde trifaze olmadigi icin kullanamam.Elimdeki VFD'ile kullanabilmem icin motorun 220 olmasi gerekiyor.
Sorum su bu motoru 220ile calisabilir hale getirebilir miyim ? Yada birsey yapmadan 220 ile calisir mi ? ( eger yapabilirsem guc kaybi olur mu )
Eger guc kaybi olacak ise o zaman yeni motor almak daha mantikli. Ancak bu sefer motor boyutu , mil capi gibi uyum sorunlarim olacak. Ayrica 3 fazli ama 220 ile calisan motor bulmam gerekecek. Gamak 1.5 kW 3000 d/d Asenkron Elektrik Motorları adresinden bir motora baktim ama bunlarda 380V.
sizdeki motorun etiketini bilmiyoruz ancak motor etiketi onemlidir mesala
linkdeki gamak motor cok buyuk ihtimal yildiz baglandiginda yaklasik 400v rst 50hz dir ucgen baglandiginda 230v rst 50hz dir.
tabi bu her motorda gecerli degildir motorun etiketini gormek lazim
Elimdeki 2.2KW'lik VFD ( vfd022el21a ) ( Daha sonra Hertz spindle ile kullanacagim ) . Motor bildigim kadariyla 750W ( tornanin klavuzundaki bilgi ). Almayi dusundugum VFD 750W idi ama onu 1.5KW'de alabilirim.