Optimum - Quantum D210-400 Torna - Hiz kontrolu modifikasyonu...

hocam bu resimdeki motor kondansatorlu monofaze motor cok buyuk ihtimalle.merkezkac anahtari olup kondansatoru pp yazan kapagin altindadir

ve vfd ile calisamazlar. vfd alacaksaniz ona gorede motor secmeniz gerekli.
vfd icin motorlariniz 3 faz asenkron motor olmali ve motorla surucu ayni kw veya tercih edilir surucu motordan bir kademe buyuk olmalidir.
vfd022el21a icin hmb 42-42a-42b-42c kullanabilirsiniz gibi

kolay gelsin
 
Sistem normalde 220-380 Transformator ve sonrasinda

36EXLsy.png


Bu sekilde bir kontraktor ( ne oldugunu bilmiyorum ) ile kullaniliyor. Buradan yola cikarak motorun 380V oldugunu dusundum. Transformatorun orada olmasinin baska bir aciklamasi olamaz sanirim.

Motorun 380 mi 220 mi oldugunu anlayabilecegim bir olcum var mi ? ( calisirken belirli noktalardan olcum almak vs )

Elimdekinin 380 oldugunu varsayarsam yukaridaki baglanti semasini degistirerek ( sanirim yildiz ucgen donusumu dedikleri ) 220 olarak kullanabilir miyim ?
 
Anliyorum ,desteginiz icin tesekkur ederim. Sanirim motor dediginiz sekilde monofaze. Bu durumda motor ile ayni kasa buyukluyunde ( bunu olcum yaparak govde tipini belirlemek 71 tip , 90 tip gibi. Sonra ayak yapisini belirlemek b3 tip gibi. Sonra mil capini bulmak (benimki 16mm , keyhole cikintisi ile 18.5mm ) sonra buna uygun trifaze , 220V bir motor almak.
 
Senin makina da ayni semada olmali.

20140220_151655.jpg
 
sayin gumush
gpeker2003 beyin yayinladigi proje sizin makinanizla ayni ise motorunuz 220v 50hz ile sabit devirde calisan
ve makina uzerinde bulunan bir anahtarla calisip yonu degisen cift yonlu calisan bir motormus.
degisken hiz istiyorsaniz surucuye(vfd) uygun 380v 50hz bir motor edinmeniz gerekli.
 
Elimdeki motoru 220V trifaze olarak sardirdim. Uc cikisi var. Bunu delta VFD-EL'ye bagladim ( uclari net bilmiyorum ama bir iki kombinasyonda bagladim ) Motor bosta iken calisiyor. Frekansi 80-90 lara kadar hizida artiyor. Ondan sonra hiz artisi olmuyor aksine calisamiyor. Buraya kadar sorun olmadi. Ancak simdi motoru tornaya taktigimda ilk starti verecek kadar bile gucu yetmiyor. Sadece ilk disliyi uzerinde birakip diger kayislari cikardigimda elimi uzerine koyunca bile duruyor.
Burada sorun , hatam ne olabilir.
( Delta uzerinden frekansi pot ile ayarliyorum. Sistem ayarlarinda 400hz olarak ayarlamistim spindle icin bunu degistirmedim ama sorun olmaz sanirim sonucta bu deger potun gelecegi son degeri belirliyor )
Desteginiz icin simdiden tesekkur ederim.
 
VFD parametrelerinden spindle yerine bu motora gore iki ayari 60hz'e indirdim. Simdi sorun cozuldu.

d210x400 VFD Vario Mod - YouTube

Destekleriniz icin cok tesekkur ederim.

Ozellikle bu surecte forum disinda destegi olan Mehmet Arcasoy'a ayrica tesekkur ediyorum.

Bir sonraki asamada bir takometre var. Devir sayisini gosteren :)

Yine sirada 3 emergency stop ( biri dugme seklinde , biri siperligi kaldirinca calisan , digeri dislilerin oldugu kapagi acinca calisan ) baglantilari , mevcut acma kapama dugmesinin entegre edilmesi , yon degistirme dugmesinin eklenmesi ( VFD' uzerinden menu'den de yapiliyor aslinda cok gerekli degil ) , takometre yapilirsa takometre altina ayri bir pot vfd'ye baglanarak hiz ayari olabilir.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,726
Mesajlar
929,291
Kullanıcılar
452,445
Son üye
mutluneset

Yeni konular

Geri
Üst