Orbus 12V 20Ah Life po4

Yüzde ellinin, kırkın altına kadar boşaltmadan şarj ediyorsanız daha yarı ömüre bile gelmemiş olmalılar.
2 günde bir şarj ediyorum.Günde 10km yolum var,işe gidip geliyorum sadece.
birde aküleri şarj ederken en az 20-25 derece sıcak olan bir yerde şarj edin.
soğuk alanda şarj ederseniz verim kaybı çok oluyor. tam şarj olmuyor aküler.
İstanbul’da dışarıda,balkonun altında kalıyor maalesef.Koyma başka yerim yok,zaten de orda şarj ediyorum.Kediler yatıyor üstünde,anca onlar ısıtıyor
Bu değeri her bir akü için demek istemiştim. Dördü seri halde 48 volt olunca uygun 50-54 volt yeterli olur. Sizdeki şarj cihazının kaç volt olduğuna ve lityum akülere uygun olup olmadığına bakmak lazım.;)
Benim ki 48v 17-20ah jel akü için.Lithyum için uygun değil.
Birde bu tür seri bağlı akülerde akü yerlerini 3 ayda bir değiştirin.
Aküler daha sağlıklı olur.
Bir kere yerlerini değiştirdim sadece.Youtube de izlemiştim o videoyu,yerlerini değiştirmek için.
 
Son düzenleme:
2 günde bir şarj ediyorum.Günde 10km yolum var,işe gidip geliyorum sadece.
O zaman gayet iyi. İşyerinde şarj imkanı varsa gün içinde orada da şarj edebilirsiniz. Önemli olan şarj seviyesini hep yüksek tutmak. Vaadedilen ömür döngüsü ancak belli seviyenin üzerinde sağlanabilir.

Benim ki 48v 17-20ah jel akü için.Lithyum için uygun değil.
Bu kış gününde atacak paranız olsa bile naçizane ihtiyaç sahiplerine verin derim. Şarj cihazıyla beraber 1500 TL gibi bir maliyete değmez. @izmirli_m 'in önerilerine de kulak verin derim.
 
O zaman gayet iyi. İşyerinde şarj imkanı varsa gün içinde orada da şarj edebilirsiniz. Önemli olan şarj seviyesini hep yüksek tutmak. Vaadedilen ömür döngüsü ancak belli seviyenin üzerinde sağlanabilir.


Bu kış gününde atacak paranız olsa bile naçizane ihtiyaç sahiplerine verin derim. Şarj cihazıyla beraber 1500 TL gibi bir maliyete değmez. @izmirli_m 'in önerilerine de kulak verin derim.
Hocam bana kalırsa aküleriniz gayet iyi durumda.
Boş yere masraf etmeyin derim.
Ama illaki ben aküleri değiştireceğim diyorsanız şarj cihazınızıda değiştirmek zorunda kalırsınız.
Aküleri söküp banyo gibi bir yerde şarj edebilirsiniz.
Yada Akülerin üzerine sıcak su döküp yada 30-35 derecelik bir suyun içine koyup o şekilde şarj da edebilirsiniz. Her şekilde çözüm bulunur bu işe
 
O zaman gayet iyi. İşyerinde şarj imkanı varsa gün içinde orada da şarj edebilirsiniz. Önemli olan şarj seviyesini hep yüksek tutmak. Vaadedilen ömür döngüsü ancak belli seviyenin üzerinde sağlanabilir.


Bu kış gününde atacak paranız olsa bile naçizane ihtiyaç sahiplerine verin derim. Şarj cihazıyla beraber 1500 TL gibi bir maliyete değmez. @izmirli_m 'in önerilerine de kulak verin derim.
1500tl yine iyi,şarj cihazı ile 2000tl buluyor.Şimdilik idare ediyorum böyle.Ben zaten aküler değişim zamanın geldinen için plan yapıyorum.Öğrenmek istediğim sadece 4 adet seri bağlanır mı,bir de elektrikli bisiklet için uygun olmaları.Teşekkürler.
Hocam bana kalırsa aküleriniz gayet iyi durumda.
Boş yere masraf etmeyin derim.
Ama illaki ben aküleri değiştireceğim diyorsanız şarj cihazınızıda değiştirmek zorunda kalırsınız.
Aküleri söküp banyo gibi bir yerde şarj edebilirsiniz.
Yada Akülerin üzerine sıcak su döküp yada 30-35 derecelik bir suyun içine koyup o şekilde şarj da edebilirsiniz. Her şekilde çözüm bulunur bu işe
5 katta oturuyorum,asansör yokAkü’ler 7kg 4x7=28kg,kutu ile 30kg.Şimdilik 2 günde bir şarj etmeye devam ederim.Önümüz yaz kısmetseTeşekkürler
 
Aküler ömürlerini bitirip bir günü zar zor çıkardığında, daha fazla (öyle yazmışlar, kurşunlulara göre 5 kat ömür) doldur boşalt ömrüne sahip lityum demir fosfat akü tercih edebilirsiniz. Fakat bazı lityum tabanlı aküler çok daha fazla fiyatta olunca insanın kafası karışıyor. Bu aküler gerçekten yüzde doksan deşarjda üzerlerinde yazan akımı sağlayabiliyor mu ve gerçekten ömürleri de 2000 doldur boşalt ömrüne sahip mi?
Sahip olanların bu tür bir test ile garanti süresince bu bilgiyi doğrulaması gerekiyor. Yüzde doksana kadar dendiğine göre 20Ah bir kapasite için 17-18Ah akım çekilebilmeli. Zaten üzerindeki devre aşırı deşarjda akımı kesecektir. Yukarıda uygun şarj cihazı diye bahsettik fakat şarj devresi üzerinde olduğundan sıradan, toplam voltajın 3-5 volt üzeri herhangi bir şarj cihazı yeterli olacaktır.
 
Aküler ömürlerini bitirip bir günü zar zor çıkardığında, daha fazla (öyle yazmışlar, kurşunlulara göre 5 kat ömür) doldur boşalt ömrüne sahip lityum demir fosfat akü tercih edebilirsiniz. Fakat bazı lityum tabanlı aküler çok daha fazla fiyatta olunca insanın kafası karışıyor. Bu aküler gerçekten yüzde doksan deşarjda üzerlerinde yazan akımı sağlayabiliyor mu ve gerçekten ömürleri de 2000 doldur boşalt ömrüne sahip mi?
Sahip olanların bu tür bir test ile garanti süresince bu bilgiyi doğrulaması gerekiyor. Yüzde doksana kadar dendiğine göre 20Ah bir kapasite için 17-18Ah akım çekilebilmeli. Zaten üzerindeki devre aşırı deşarjda akımı kesecektir. Yukarıda uygun şarj cihazı diye bahsettik fakat şarj devresi üzerinde olduğundan sıradan, toplam voltajın 3-5 volt üzeri herhangi bir şarj cihazı yeterli olacaktır.
Bisikletin sürücü beyni,42v’a düştünen aküler,zaten motor duruyor.İşıkları yanıyor ama motoru çalıştırmıyor.Artı akünün kendi içinde de bms var.Yani çift emniyet var fazla deşarja karşılık.Beyni kandırabiliriz könvertor ile,ama bms izin vermez.Tabi kullanan arkadaşlar varsa bu aküleri,daha net bilgi verebilirler.Ama soğukta LifePo4 akülerin performansı da düşüyormuş.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,826
Mesajlar
930,544
Kullanıcılar
452,649
Son üye
sanlav

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst