Oto amfim ariza yaptı yardım gerekli

Dolunay_11

Üye
Katılım
22 Haz 2015
Mesajlar
10
Puanları
1
Yaş
39
Arkadaslar öncelikle merhaba. Bilecik ten yazıyorum oto amfim bi anda aşırı bi koku ve dumanla yandı sokerken fark ettim Şase ucunu zayıf bağlamış. Amfiyı sokup kontrol ettigimde ses cikisina yakın bi bölgede nuve üzerine sarılı bobinın yandigini gozlemledim aynı kalınlıkta bobinle tekrar sarim yaptım spir sayısı bobin uzunluğu dikkate alınarak yaptım. Bağlayıp test ettiğimde yine yanmaya başladı. Şimdi arızali parça yada parcalar hangileri olabilir başka hiç bi parça üzerinde kararma şişme yok. Ama tek tek sokup muaywneye hangi yerden yada hangilerinden başlamalıyız. Teşekkürler.
 
Arkadaslar öncelikle merhaba. Bilecik ten yazıyorum oto amfim bi anda aşırı bi koku ve dumanla yandı sokerken fark ettim Şase ucunu zayıf bağlamış. Amfiyı sokup kontrol ettigimde ses cikisina yakın bi bölgede nuve üzerine sarılı bobinın yandigini gozlemledim aynı kalınlıkta bobinle tekrar sarim yaptım spir sayısı bobin uzunluğu dikkate alınarak yaptım. Bağlayıp test ettiğimde yine yanmaya başladı. Şimdi arızali parça yada parcalar hangileri olabilir başka hiç bi parça üzerinde kararma şişme yok. Ama tek tek sokup muaywneye hangi yerden yada hangilerinden başlamalıyız. Teşekkürler.
merhaba yanmis olan bobin hoparlor cikisina seri olarakmı bağlı resimle desteklerseniz daha kolay anlasilabilir
 
Sayın Burak arkadaşımızında yazdığı gibi resimlerle desteklerseniz sorununuza daha kolay çözüm bulabiliriz.

Yanan bobinin smps devresine ait olduğunu düşünüyorum. Genelde araç anfilerinde 12 volt 30 - 40 volt mertebelerine yükseltilir. Bu kısımda sorun olduğunu düşünüyorum. Büyük ihtimal yarı iletkenlerde bir sıkıntı var trafonun çıkışı kısa devre olduğunu düşünüyorum. ( trafonun çıkışında doğrultucu hızlı diyotlarda )

Kolay gelsin.
 
merhaba yanmis olan bobin hoparlor cikisina seri olarakmı bağlı resimle desteklerseniz daha kolay anlasilabilir
20150425_164035.jpg
bu arada sıcaktan zarar gören kondansatoru değiştirdim.
 
muhtemelen o kondansatör aşırı ısı yüzünden o hale gelmiştir.elektronik ile aran nasıl?multimetren varmı?eğer varsa u9 yazan kompanenti ölç.switch mod.o bozulmuş olabilir.internetten üzerindeki koda istinaden data shett'ine bir bak.multimetreyi diyot olcum moduna al.multimetrenin siyah probounu vcc hangi ayak ise ona sabit tut.diger ayakları gezdir.bacaklarda 0.400 ile 0.800 arasında değerler alman gerekiyor.yukarıda bulunan transistörlerin coğu aynı değerdedir.orta uçta siyah probu sabit tut kalan 2 bacak arasında diyot modunda ölçüm yap.son olarak diyotların ve dirençleri kontrol et.muhtemelen çıkışlardan 1 veya birkaçı yanık olabilir.bu sadece varsayım.kıt bilgimle yardımcı olmaya çalışıyorum.hiç bir şey yapamazsan kartı ters çevir.bobine nerden enerji geliyor yollara takip ederek yol üzerinde bulunan parçaları kontrol et.%100 bulursun.
 
muhtemelen o kondansatör aşırı ısı yüzünden o hale gelmiştir.elektronik ile aran nasıl?multimetren varmı?eğer varsa u9 yazan kompanenti ölç.switch mod.o bozulmuş olabilir.internetten üzerindeki koda istinaden data shett'ine bir bak.multimetreyi diyot olcum moduna al.multimetrenin siyah probounu vcc hangi ayak ise ona sabit tut.diger ayakları gezdir.bacaklarda 0.400 ile 0.800 arasında değerler alman gerekiyor.yukarıda bulunan transistörlerin coğu aynı değerdedir.orta uçta siyah probu sabit tut kalan 2 bacak arasında diyot modunda ölçüm yap.son olarak diyotların ve dirençleri kontrol et.muhtemelen çıkışlardan 1 veya birkaçı yanık olabilir.bu sadece varsayım.kıt bilgimle yardımcı olmaya çalışıyorum.hiç bir şey yapamazsan kartı ters çevir.bobine nerden enerji geliyor yollara takip ederek yol üzerinde bulunan parçaları kontrol et.%100 bulursun.
Multimetrem var. O entegre okunmuyordu pilippo Tr dağıtıcısıni buldum onlara sordum entegrenın adı 6n137 internetten araştırdım. Entegre optokuplor entegreymis ondan temin etmeye çalışıyorum. Ölçüm yapmak için yarın irf leri sokup araca bağlayıp bakicam. Sanırım bu şekilde daha sağlıklı bi tespit olur.
 
öncelikle bu tip devreler multimetre ile ölçülemez. çünkü multimetreler 9 v dir. oysa ki simetrik 70 v değerinde bir devre olur bunlar. multimetrenin sağlam gösterdiği asıl yük altında kısa devre ya da açık devre yapabilir.
sonracıma gördüğüm bobin transistörlerin çıkışında dc filtresi için kullanılan bobinlere benziyor. ki bu durumda transistörleri ölçmek gerekir. ki yine aynı muhabbetten ötürü çok da meblag tutmayacağı için bence komple transistörleri değişmek akıllıca olacaktır.
kapasitör neden uçar?
misal 1 hafta kadar önce benim odada bir patlama oldu. ama patlayan şey ortalıkta yoktu :)
bak meğersem bu arkadaşlarmış patlayan. pc güç kaynağındaki kondansatorler benim üşengeçliğim nedeni ile ısına ısına can vermişler.
ki kondansatorun teki öyle bir infilak etmiş ki psu ya vurup yamultmuş kendini.
ya da ters akım gelmiştir.
ya da ordaki transistörlerden birisi bozuktur.
peki benim durumumda ne vardı? psu çalışıyordu yine de. ama ben ne olur ne olmaz diyerekten o kondansatoru yeniledim. söküp bırakmadım. çünkü diğer parçaları koruyan parçadır kondansator.
gelelim bbine.
bobinin etrafındaki parçalar zarar görmüğşe benziyor. tam belli değil ama zener ve direnç gibiler. nların dataları bulunarak ve dirençlerin renklerine bakılarak değerleri bulunmalı ve doğru omajı gösterdikleri tespit edilmelidir. biri değer değiştirmişsse yine sorun çıkar. yanda iki tane sarı kondansssator var. onlar yüksek gerilimde kısa devre oluyor olabilir. yandaki mavi kondansator de öyle. büyük bobinin yanındaki koca kondansatorlerin tekinin plastik kılfında tahriş görüyorum. o sızdırıyor olabilir.
ikili mavi kondansatorlerin yanında 8 bacaklı bir entegre var. leş gibi duruyor. erimiş olabilir.
en kötüsü. eski bobin ve de sanırım yenisi yanarken parçaları etrafa saçılmış. onları temizlemezsen kısa devre yapıyorlardır. bu durumda parçalar sökülerek etrafı tiner vb bir şeyle yıkanarak iyice temizlenmelidir.
üzerlerine beyaz leke bulaşmış kondansatorler var sanırım bunlar eski boboinin yalıtkanını yemişler. alt traflarına gitmişşse miller etkisi gösterebilirler. amfi çalışssa da ses bozulabilir. daha kötüsü altlarına bakır gitmiş olabilir ben hiç düşünmem en azındn söküp altlarının temiz oldugundan emin olurum. çünkü çok benzeri bir durumdan çok entegre değiştirip de anca durumu çözebilmişliğim vardır.
bir gri renkli kapasitör ve bir ufak transistör var. kirlenmiş mi yanmış mı belli değil. bobinn yanında. ve de orda bir entegre var. sanırım opamp. sanrım 16 bacaklı bir şey. onun sağlam olduğundan emin ol ve de sök altında bakır parçası var mı emin ol. kısa devre olmuşşsa bobin yeniden yanmazsa bile yine de ses alamayabilirsin.
koruma rölesi var. o röleye dikkat et. bobin yandığında rölenin çekmesi gerkirdi. onu da değiştirmeyi düşünebilrsin. y da röle sağlam ama onu çektiren komponent arzalı.
sana biraz fzla iş çıkardım sanırım ama nnaparsıun :)
 

Ekli dosyalar

  • DSC_0236.jpg
    746.1 KB · Görüntüleme: 12

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
129,228
Mesajlar
924,471
Kullanıcılar
451,604
Son üye
Meteykrbss

Yeni konular

Geri
Üst