otobüslerde açık olan cep telefonu fren sistemini nasıl etkiler!!!

bu telefon hurafesi nedendir bilinmez devam ediyor. arkadaşlar neden o zaman yeni çıkan telefonlarda uçak modu var. uçakta açık olabiliyorsa gerisi batıl inanç.
 
ya peki o arada durakta kı vatandaş telefonla konuşuyosa ne olacak araba frenleri kitleyecek mi yada baz istasyonunun yakınından gecerken vs.
 
Şöförlerin orası tarafsız bölge olabilir ) bende şehirlerarası yolculuklarda çok görmüşümdür.Hatta teyzeler (!) 2 dakka önce telefonu çalan adama demediğini bırakmazken 2 dakka sonra şöförün cebinin çalıp ta onu açıp konuşmasına ses çıkarmamışlar benm bu teorimi desteklemişlerdir
Bence de çok ihtimal vermiyorum ama sensörlerin okumasını engelliyo diyorlar,yani sensörler yanlış bilgi yolluyomuş ??
 
Ben geçenlerde Mercedes'in bir seminerine katılmış aynı soru soruldu Mercedes'in ARGE elemanına verdiği cevap ise şuydu;
"Normal şartlarda böyle birşey yoktur, fakat ürettiğimiz otobüse yan sanayi parça takılması durumunda uyuşmazlık nedeniyle bu tarz durumaların çıktığını düşünüyoruz" demişti.
 
Yıl 2006 Eskişehir'e gidiyorum. Araç XXX Turizm'e ait Man S2000. Hani şu devasa çift dingilli olanlardan. Orta kapıya yakın bir yerde oturuyorum. O sırada muavin cep telefonunu çıkarttı numarayı bulup telefonu kulağına götürdü. Bir kaç saniye içerisinde orta kapı titreyerek açılıp kapanmaya başladı. Muavin yaklaşık 90 KM hızla giden araçtan neredeyse o panik ile düşecekti. Bunun nedeni şuydu: Man S2000 araçların orta kapının altında bagaj bölümünün üzerinde elektronik bir kontrol sistemi var. Bu kontrol sistemi cep telefonunun sinyallerinden etkilendi ve orta kapıyı valfini dengesiz ve kontrolsüz biçimde sürmeye başladı. Ayrıca unutmayın ki ABS sistemleri Elektronik desteklidir. Yeterince yapılandırılmamış ve kontrol edilmemiş bir sistemde bu edindiğim tecrübeye göre cep telefonu gerçekten tehlikeli.
 
Basimdan gecen bir olayi yaziyorum.

Laptopum acik ve 5 cm uzaginda da cep telefonum duruyordu.
Birden laptop ekraninda titresen cizgiler belirdi ve laptop restart yapti tam bu esnada da cep telefonum calmaya basladi.
Olan o an yazmakta oldugum programin son 5-10 satirinin saklanmadigi icin ucmasi oldu. Cok kritik bir cihazda bu pek ala felaketle sonuclanabilirdi.

Eger elektronik devreler yogun elektromagnetik ortamlar icin tasarlanmamissa cep telefonlari elektronik devreler icin kesinlikle zararlidir. Duzgun calismasini tehlikeye sokarlar. Sensor sinyallerinin farkli seviyelerdeymis gibi algilanmasina sebeb olurlar.

Bir devre elektromagnetik etkilere karsi kolayca duyarsiz hale getirilebilir. Bunun icin devrelerin metal kutulara konmasi ve giris cikislarina filitre konmasi yeterlidir.

Ancak ozellikle kablo uzerinden yuksek frekansli sinyallerle haberlesen devrelerde bu filitreleme basit olmayabilir.

Artik tasitlarda da mikrobilgisayarlar kullanilmaya baslandi. Bu durumda bu devrelerin yogun radyo dalgalarina karsi bagisiklik kazandirilmasi sart. Mikrobilgisayarlar yuksek frekansli sinyallerle sensorlerle ve diger mikrobilgisayarlarla konusmaya basladilar. (CAN vs)

En basitinden devreler plastik degil de metal kutucuklara konabilir.

Ancak bilincsiz tamirciler parca sokup tekrar topladigi cihazlarda parca arttirmayi cok severler. Elektromagnetigin E sinden habersiz bir oto tamircisi pek ala elektromagnetik etkilere onlem icin alinmis parcalari takmaktan sarfinazar adebilir.

Ureticiler cep telefonlarindan etkilenmeyen araclar yapabilirler ancak tamirciler ne yapar bilemiyorum.

Bu nedenle telefona kullanim yasaklarini destekliyorum.
 
Özellikle İzmir'de şehir içi otobüslerde ciddi anlamda tepkili insanlar bu duruma, kesinlikle telefonla konuşmayı denemeyin , kavga çıkıyor
Oysa ki madem öyle trafikte yanından geçen bi arabadaki telefondan da etkilenmez mi bu otobüsler ?
 
Arkadaşlar !
Bu konuyla ilgili başka bir şey sormak istiyorum.
Ben aralıklarla İstanbul'dan Adapazarına mıknatıs almaya gidiyorum. Bu mıknatıslar neodyum mıknatıslar ve çok kuvvetli. Ölçüleri yaklaşık olarak kibrit kutusu büyüklüğünde ve 30 - 40 adet alıyorum. Bu mıknatıslar straforla paket yapılmış olarak elimde getiriyorum.

Soru :

Elimde bu kadar kuvvetli mıknatıslar varken otobüsün elektronik cihazlarına zarar verirmi ?
Bazı arkadaşlar kargoyla getirtiyor. Kargo araçları kamyon olduğu için pek zarar vereceğini sanmıyorum ama otobüslerde zararı olurmu?
 

sayın ŞEF :
manyetik alana maruz kalan araçtan çok insanlar zarar görür yüksek oranda manyetik alan kan enzimlerinin ayrışmasına sedim süresinin kısalmasına (Anboli )denilen pıhtılaşmanın damarları tıkamasına veya ayak damarlarında (Trombo flebit) denilen rahatsızlıklara neden olur hepsininde sonucu damarların besleyemedigi bölgenin ölümü demektir.Bu kalpte olabilir beyinde.
Yani araçların neresinda olursa farklı işlev ve tepki olsada sizin 2-3 saat neodyum mıknatıs la seyahatiniz sizin vede yanınızdakilerin çiddi risk aldıgını ortaya koyar .Ama küçük oranda neodyum mıknatısları ayak bileklerinize ve kol bileklerinize günde 5-6 dakika bağlamak ta günün tüm yorgunluklarının kalp ritminizin düzenlenmesine etken olaçaktır
Kısaca özetlemek gerekirse **AZI KARAR ÇOKU ZARAR**
 
Peki nasıl taşımalıyım diye sorarsan?
Önerim azot gazı basrak pakatleme yaparsan hem ağırlık olarak hafifledigini hemde manyetik alanın gaz var oldugu müddetce etkisiz oldugunu deneye bilirsin.
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…