otomatik bariyer kendiliğinden inip kalkıyor !!!

bariyere maşallah levhası da asmışlar mı abi(azıcık ucundan hesabı)
 
Hocam bunların içinde yay vardır, gerginliği kurularak ayarlanır, kolu kısaltmak yerine biraz daha kurabilirlerdi belki.
 
Yerden direk gibi çıkanlardan olsa inerken arabayı sıyırmazdı.Demekki yukarı kalkınca geçit veren tip.
Zaman içerisinde yavaşça salıyorsa muhtemelen hidrolik kullanılmıştır.Redüktörlü bir tip ise sonsuz vidalı olsa kilitlenir ,düz ya da helisel dişli ise alıştıkça daha bir çabuk iner , fren yoksa.

Özet : Sistem hakkında yeterli bilgi yok.

Rf işi tam oyuncak.Kod çözücü devreler yapıp bunu eğlence haline getirenler var.Yakın yerlere konumlanıp kodu çözmeye bu şekilde tatmin olmaya çalışanlar var.
 
merhaba arkadasim
manual acma kablosunun blendajli olmasi veya olmamasinin bu ariza ilen hicbir alakasi olamaz,zira acip kapama butonu herhangi bir normalde acik kontak tan ibarettir. eger kalbo degismese idi kabloda kisadevre oluyor diye dusunebilirdik,ancak siz kabloyu yenilemssiniz bu yuzden sadece acip kapama butonunda temas olabilir(kucuk ihtimal)
benim tahminim bu tip bariyerlerde panik (yangin vs) durumunda ,otomatik olarak hidrolik vanayi acip bariyerin kendi agirligi ilen yolu acmasini saglayan sistemin olmasi gerekir,yani voltaj dusumu,Elektrik kesintisi ,tel baglantilarindaki herhangi bir SIKIlmamis vida,bu emniyeti devreye sokuyor olabilir.
avrupada yapilan bu tip sistemlerde boyle emniyet kullaniliyor,sadece suna dikkat etmek gerek bariyer acilirken suratlimi yoksa kendi agirligiylami aciliyor.
islerinizde kolay gelsin
saygilar/sevgiler.
 
Merhaba , adım erkan
yaklaşık 5-6 senedir otomatik bariyer ve kapı sistemlerinin montajı ve bazı kısım parçaların imalatını yapmaktayız.
Bariyer kendiliğinden inip kalkma arızası aşağıdaki durumlardan olabilir ;

1-) Bariyer buton kablosunda gerçekten bir kısa devre su alma gibi sorun varsa bariyeri tetikliyor olabilir.
2-) Bariyer alıcısı bozulmuş olabilir.
3-) Aynı yada benzer kumandadan yakında kullanan birisi olabilir ve alıcı tetik alabiliyor olabilir .
4-) kumanda butonları (çin malı yada yerli malı kumandalarda , kesinlikle başımıza gelmiş bir durumdur) güvenlik görevlisinin cebinde zaman zaman basılı kalıyor olabilir.
5-) Bariyer kendiliğinden iniyor ise , bariyer Elektronik kartlarının neredeyse tamamında otomatik kapama özelliği vardır. Bu özellik kapıyı açıpta içeri girip açık unutulmasını önlemek için yapılmış bir özelliktir. Şayet fotosel açısı içerisinde herhangi bir cisim yok ise , bariyer elektronik kartın özelliğine göre 5-60 snye içersinde otomatik kapama yapar. Bu otomatik kapama özelliği genelde elektronik kart üzerindeki swichlerin ( 1 on 2 off 15 snye gibi) kapalı yada açık olma durumuna göre aktif olabilir.
6-) Piyasadaki kumandaların %90 'ı fix code sistemi ile çalışır , buda kopyalanabilme özelliği ortaya çıkarır. Çin malı herhangi bir anahtarcıda bulabileceğiniz kumandalar ile bariyer kumandalarını kopyalayabilirsiniz. Bunu önlemek için rolling code (sürekli değişken kod) özellikli kumanda ve alıcı sistemlerini kullanmanızı tavsiye ederim.
7-) Bariyerin araba üzerine düşmüş olması aracın fotosel açısı içersinde olmadığını gösterir. Fotosel sistemi NC ( normally closed) normalde kapalı şekilde çalışır . Buda fotoselde herhangi bir arıza olması durumunda sistemin kapalı devre özelliği yitireceğinden ( devredeki akım kesileceğinden ) bariyer çalışmaz. Fotosel aynı zamanda NO (normally open) normalde açık , yani buton gibide çalışabilir. Bu bağlantısı ile alakalı birşeydir.
Kumanda tanıtımı alıcının üzerindeki tuş ile yapılır , jumperleri bilmiyorum belki çok eski bir sistem olabilir .
9-) Redüktör arızası durumunda bariyer ya inmez , yada sesli bir şekilde titreyerek iner kalkar , Kendiliğinden inip kalkma sorunu kesinlikle redüktörden kaynaklamaz. Redüktör sistemi sadece Elektrik kesintilerinde manuele alma ve motor hızını belli bir oranda düşürmek için kullanılır.
10-) Bazı yerli üretim fotoseller rölelerinde son zamanlarda sorunlar çıkmaya başlamıştı. fotosel normal çalışıyor gibi gözükmesine rağmen çalışmıyordu , böyle birşeyde denk gelmiş olabilir.

yinede her türlü sorunlarınız için erkan@gmtotomasyon.com adresinden bana ulaşabilirsiniz.
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…