Otomobil devir öğrenmem lazım ama nasıl?

mahoni38

Üye
Katılım
3 Ara 2011
Mesajlar
3
Puanları
1
Yaş
37
Arkadaslar T2 76 model bi aracım var. bunu dijitalleştiriyorum ama gsm(sms veya arama) ile araca uzaktan komut gönderme vs tamam cok basit bi yerde takıldım (Elektronik boyutunda) aracın devrini öğrenmek.

aracım platinli. devri nerden alacağım ve aldığım bilgi nasıl oalcak frekans mı voltaj mı (voltaj ise kaç v ve sabit mi) gibi konular tam bi soru işareti.
biraz önce 10 tl ye aldığım ölçüm aletim ile meksefe den bobine giden kabloyu ölçtüm bi 6 v cıktı bi 0.02 bi 1 0.5 gibi yani bi 6 üzeri cıktı sonra bi daha hep 1 ve altında ölçüm yaptı. Bi konuda devir hesaplamak(öğrenmek) kolay denmişti o yüzden sorma ihtiyacı hissettim.
 
tertemiz bir devir bilgisi almak istersen bir dönen parçaya bir mıknatıs yapışrıp karşısına hall effect sensor bağlayabilirsin.
çok fazla hassas devir gerekmiyorsa şarj dinamosunun +çıkışından konjektöre gelmeden dc gerilimi ölçebilrsin.

benim arabam reno clio 2001.ben arabamı parmak izi ve cep telefonu ile çalıştırıyorum. seninde yapman gereken böyle birşeyse,yani otomatik marşa bsıp aracc çalıınca marşı kessin istiyorsan , sadece çalıştığını algılamak yeterli.bunuda şarj dinamosundan alabilrsin.

kolay gelsin
 
bence devır olcmek ıcın en pratık yol abs sensorunden sınyal almak.abs sensorlerı gordugum kadarıyla tekerden temassız sınyal alıyor.yanlız bu sınyalı kullanırken cok dıkkatlı olmak gerektıgını soylememe gerek yoktur herhalde.kas yapalım derken goz cıkarmayalım.sonra abs devreye gırmedı dıye kımse beddua etmesın.
 
bence devır olcmek ıcın en pratık yol abs sensorunden sınyal almak.abs sensorlerı gordugum kadarıyla tekerden temassız sınyal alıyor.yanlız bu sınyalı kullanırken cok dıkkatlı olmak gerektıgını soylememe gerek yoktur herhalde.kas yapalım derken goz cıkarmayalım.sonra abs devreye gırmedı dıye kımse beddua etmesın.



çok güzel olur ama arkadaşın arabası 76 modelmiş oyüzden başka şeyler önerdik :)
 
onun yerine volan dişlilerinden almak daha iyi olur.
 
dinamodan konjektöre gitmeden ölçülebilir ama ne kadar lineer olur bilemem bir dmm ile ölçmek gerekir. eğer lineer ise çok basit olarak gerilim bölücü drençler ile 10 a bölünerek picin adc kanalından okunrak devir bilgisine çevirilir.eğer araba yeni modellerden olsaydı
OBD2 soketinden seri bilgi ile devir,sıcaklık,yakıt,sürat,fren, hepsi alınıyor.ben sadece devir bilgisini crnkshaft sensöründen alıyorum birebir.ama eski modelde farklı

sizden ricam arcınızın dinamosunun + ucunu konjektöre gelmeden ölçü aleti ile 1000 rpm=?v
2000rpm=?v,3000rpm=?v gibi yazıp burada yayınlrmısınız.
 
sayın kardeşim en pratik ve ucuz yol bence şu basit eski tip kondüsyon bisikletleri var onun hız saatini volana bi şekilde(dişli bisiklet fren teli vs.) bağlayarak olamazmı bi fikir olarak :)
 
sansımandan once her turlu data sizi yanıltır.atesleme sıstemınden alınacak sınyalin kullanılabılmesi icin ayrıca kacıncı vitesde olundugununda bilinmesi ve kalibrasyonun yapılması gerekir.bu yuzden sinyalin kesin olarak tekerlere direk iliskili noktalardan alınması gerekir.bunu icinde ya kilometre sayacından veya daha once dedıgım gıbı abs sensorunden alınması gerekır.
selalamlar.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,880
Mesajlar
931,002
Kullanıcılar
452,759
Son üye
imot

Yeni konular

Geri
Üst