herkese merhaba,
bir süredir beğeniyle takip ettiğim foruma bu vesileyle üye oldum.
bende de aynı motor var, kablolar ekteki gibi.
ben de sadece yeşil ve gövdeden şasi ile hareket alabildim (dk 40-44 rpm gibi)
sarı bacak avometrede başka hiç bir nokta ile bağlantı kurmuyor, diğer hepsinde ilişki var.
bu motordan başka nasıl güç alabilirim. (özellikle hızlı çalıştıran kombinasyon gerekli)
Merhabalar,
Mako TGE 430-Z markalı silecek motorunu kontrol etmeye çalışıyorum. Motor bağlantısında 3 adet kablo var. Yeşil ile siyah kablo üzerinden besleme yapıldığında motor çalışıyor. Kırmızı kabloyu, motor ileri geri bir tur yaptıgında üzerinden tetik sinyali alacağız gibi düşünmüştük. Ama o şekilde bir kontrol yapamadık.
Bu motorun bağlantı şeması ve kontrolü hakkında fikir verebilecek biri var mı acaba?
Normalde cam motoru sürme yontemlerine baktığımda bir röle üzerinden kontrol edildiğini görüyorum. Bu röleler tam olarak ne işe yarıyor?
Merhaba. Bakın, o sizin bahsettikleriniz zaman geciktirmeli rölelerdir, örneğin yavaş silme, orta hızda silme, hızlı silmede veya çok hızlı silme (bu kademeler statorun çok değişik sarımlarıyla genellikle değişir) kademelerinden ayrı olarak, en düşük ve otomatik yapılan gecikmeli silmelerde, adı geçen bu rölelerin elektronikteki 12 volt DC'ye uyarlanmış olan R-C iç zaman geciktirme devresi özelliğinden (bekletilmesinden) faydalanılmaktadır. Kolay gelsin.