herus
Üye
- Katılım
- 30 Nis 2014
- Mesajlar
- 57
- Puanları
- 1
Bunun için mekanik çalışmaının denetiminde sensör adını verdiğimiz Elektronik parçalar bulunmaktadır. Bu malzeme motor üzerinde bir çok bilgileri Elektrik üreterek verir. Bu ürettiği elektrik adı Pals dir.
Elektronik Motor Sistemleri
Elektronik motor sistemleri 1980 lerin başlarında yaygınlaşmaya başlayan ilk elektronik enjektör sistemlerle başlamıştır. Basit olan bu sistemler K jetronik KE jetronik lerle başlamış, seneler içinde her şeyi elektronik olan multipoint enjektör sistemlerine kadar gelişmiştir.
İlk modeller basınçla çalışan enjektörlü iken tamamen elektriksel çalışan enjektörlere, distribütör tevzi makarasından , sensörlerle çalışan değişik ateşleme sistemlerine geçilmiştir. Onlarca değişik motor cinsleri ile karşılaştığımız halde bakıldığında şu veya bu şekilde aynı sistemle çalışmaktadır. A marka motorlarda kullanılan ateşleme B markada daha değişik ama aynı prensible imal edilmiştir. YAkıt sistemindede durum aynıdır.
Bir elektronik motor nasıl çalışır?
Bu sorunun ana cevabı gerekerken ve mekanik olması lazım tüm parçaların ( motor gövdesi, silindir, silindir kapağı, yanma odaları vs) elektronik şekilde kontrol edilip denetlenmesidir. Bunun için mekanik çalışmaının denetiminde sensör adını verdiğimiz elektronik parçalar bulunmaktadır. Bu malzeme motor üzerinde bir çok bilgileri elektrik üreterek verir. Bu ürettiği elektrik adı Pals dir.
Örneğin ; Motoru çalıştırmak için marşa bastığımızda krank mili veya volan yada eksantrik üzerine monte edilen sensörler belirlenen noktalarda elektrik palsi üreterek motor kumanda beynine ( ECU ) ateşleme ile ilgili bilgiler yollar. Tekerlekler üzerindeki ABS sensörleri tekerlekler döndüğünde belli dönüş devrine uygun elektriksel palslerini ABS kontrol ünitesine bildirir. Bunlarda teker dönüşlerinde önünden geçen metalleri okuyarak elektrik üretmektedirler.
Son çıkan araclarda gaz pedalı yerine potansiyometre takılmış olup gaza bastığınızda değişim ve dolayısı ile değişen voltaj veya dirençle aracın motor devrini değiştirecektir.
Motora hava sağlayan emme manifolt üzerindeki AFM (air Fuel Meter) girilen hava miktarını, sensör giren hava sıcaklığını ölçerek ECU ya bildirmekte, ECU da bu bilgi palselerine uyarak aracın aldığı hava miktarı ve sıcaklığını öğrenerek enjektörleri bu bilgilerle yöneterek aracın hava/yakıt karışımını ayarlayacaktır.
Eskiden distrübütör üzerine gelen hava hortumu ile arac ateşleme avasını ayarlardı. Ateşlemeyi ileri veya geri alarak motor gücünü sabit tutmaya çalışırken sonrasında motor gövdesi üzerine takılan sensörler sayesinde (knock sensör) motor üzerindeki titreşim ve sesleri ECU ya göndererek özel bir filitre sayesine motordaki avans veya rotar ateşlemenin düzelmesini temin eder.
Eski araçlarda tamamen mekanik üretilen ateşleme tamamen elektronik hale getirilmiştir.Son senelerdeki gelişimle distrübütör içindek tevzi makara bile tarihe karışmış olup motor üzerindeki sensörlerden ateşleme ve 1 nolu silidiri belirleyen sensörlerle ürettikleri palsleri ECU çok daha hassas şekilde bujilere vermektedir. buradaki pals akım nedir kaç volt nasıl çalısır
Bir elektronik motorun çalışma prensibi;
Elektronik Motor Sistemleri
Elektronik motor sistemleri 1980 lerin başlarında yaygınlaşmaya başlayan ilk elektronik enjektör sistemlerle başlamıştır. Basit olan bu sistemler K jetronik KE jetronik lerle başlamış, seneler içinde her şeyi elektronik olan multipoint enjektör sistemlerine kadar gelişmiştir.
İlk modeller basınçla çalışan enjektörlü iken tamamen elektriksel çalışan enjektörlere, distribütör tevzi makarasından , sensörlerle çalışan değişik ateşleme sistemlerine geçilmiştir. Onlarca değişik motor cinsleri ile karşılaştığımız halde bakıldığında şu veya bu şekilde aynı sistemle çalışmaktadır. A marka motorlarda kullanılan ateşleme B markada daha değişik ama aynı prensible imal edilmiştir. YAkıt sistemindede durum aynıdır.
Bir elektronik motor nasıl çalışır?
Bu sorunun ana cevabı gerekerken ve mekanik olması lazım tüm parçaların ( motor gövdesi, silindir, silindir kapağı, yanma odaları vs) elektronik şekilde kontrol edilip denetlenmesidir. Bunun için mekanik çalışmaının denetiminde sensör adını verdiğimiz elektronik parçalar bulunmaktadır. Bu malzeme motor üzerinde bir çok bilgileri elektrik üreterek verir. Bu ürettiği elektrik adı Pals dir.
Örneğin ; Motoru çalıştırmak için marşa bastığımızda krank mili veya volan yada eksantrik üzerine monte edilen sensörler belirlenen noktalarda elektrik palsi üreterek motor kumanda beynine ( ECU ) ateşleme ile ilgili bilgiler yollar. Tekerlekler üzerindeki ABS sensörleri tekerlekler döndüğünde belli dönüş devrine uygun elektriksel palslerini ABS kontrol ünitesine bildirir. Bunlarda teker dönüşlerinde önünden geçen metalleri okuyarak elektrik üretmektedirler.
Son çıkan araclarda gaz pedalı yerine potansiyometre takılmış olup gaza bastığınızda değişim ve dolayısı ile değişen voltaj veya dirençle aracın motor devrini değiştirecektir.
Motora hava sağlayan emme manifolt üzerindeki AFM (air Fuel Meter) girilen hava miktarını, sensör giren hava sıcaklığını ölçerek ECU ya bildirmekte, ECU da bu bilgi palselerine uyarak aracın aldığı hava miktarı ve sıcaklığını öğrenerek enjektörleri bu bilgilerle yöneterek aracın hava/yakıt karışımını ayarlayacaktır.
Eskiden distrübütör üzerine gelen hava hortumu ile arac ateşleme avasını ayarlardı. Ateşlemeyi ileri veya geri alarak motor gücünü sabit tutmaya çalışırken sonrasında motor gövdesi üzerine takılan sensörler sayesinde (knock sensör) motor üzerindeki titreşim ve sesleri ECU ya göndererek özel bir filitre sayesine motordaki avans veya rotar ateşlemenin düzelmesini temin eder.
Eski araçlarda tamamen mekanik üretilen ateşleme tamamen elektronik hale getirilmiştir.Son senelerdeki gelişimle distrübütör içindek tevzi makara bile tarihe karışmış olup motor üzerindeki sensörlerden ateşleme ve 1 nolu silidiri belirleyen sensörlerle ürettikleri palsleri ECU çok daha hassas şekilde bujilere vermektedir. buradaki pals akım nedir kaç volt nasıl çalısır
Bir elektronik motorun çalışma prensibi;