Bu deney faz farkının anlaşılabilmesi içindi.
30' faz açısı takribi 0.7 civarı corr değerine sahiptir. Yani ki hoparlöre karşıdan baktığımızda 3 te biridir. (Daha önce anlatmıştım.)
İşte bu ölçüm saf sinyal ile yapılmış olsa da stereo sistemlerde bir enstrumanın kayıttaki faz açısının ne olacağı konusunda fikir vermesi açısındandır.
Yani sen bir enstrumanı kaydederken 0.7corr değerine göre kaydedebilirsen doğru kayıt yapmış olursun.
Haliyle bir enstrumanda birçok ses yani frekans olduğu için faz analizerde daire şeklinde görülmez. Tizlere doğru kenarlara yayılan bir şekilde görülür.
45 ve 60' lerde hacim daha büyüdüğü için enstrumanı bu hacim dahilinde kaydediyorsun demektir. CORR değerleri de 0.5 ve arttıkça 01 civarıdır.
Yani faz açısı büyüdükçe corr 0 a yaklaşır. Faz açısı 0 ise CORR +1 dir.
Ters faz olursa (Uçlar ters bağlı ise) aynı ölçüde eksi1 den sıfıra doğru yaklaşır.
YANİ...
50cm ebatındaki bir kemanı stereo çizgisinde 50cm...
100cm ebatındaki bir enstrumanı 100cm gibi kaydedebiliyorsan kaydın ilmine göre tam demektir.
Tabii ki tüm enstrumanların stereo çizgisindeki hacimleri ve boyutları farklı olacaktır. Üstelik her bir enstruman için ayrı ayrı hacim ayarlaması yapman zordur.
İşte bu sebeple en az 4 mikrofon gereklidir demiş ve sana stereo çizgisinin alış diyagramını çizmiştim.
Yani 4 adet mikrofon kullanırda tüm enstrumanları uygun şekilde yerleştirir ve seslerini takdir ettiğin ölçüde eşit kaydedebilirsen 4 mikrofonun önünde 10 tane enstruman olsa bile kayıt doğrudur.
Adobu normal kullanımda görebilmek için PPM in üzerine sağ tık yapıp MONITOR REC LEVEL yapmalısın.
Böylece sistemdeki ölçülecek sesi adobe ön izleyecektir. Yani kayda girmeden ne kaydedeceğini gör ÜLEN diyecektir
Adobenin faz analizeri ile scopun analizeri temelde aynı eğriyi gösterirler.
Yanlız scopta seviye ayarı yapabildiğin için şekli istediğin boyutta görebilirsin.
Adobede ise şekli alttan ve yandan zoom yaparak büyütebilirsin.