birbirine baglı her parçanın agırlıgını öncelikle bir tart,sonra herbir parcanın orta noktalarını bul.sonra ortaokulda gösterildigi gibi tahterevalli hesabı,kuvvet carpı kuvvet kolu.
Tahmini olarak orta noktayı tahmin edersiniz zaten,fazla kasıntılı olmadan tahminen dengeleseniz yeter,illa sıfır dengeliyecegim diye bişey yoktur.
Merhaba Arkadaşlar,
Evde hobi amaçlı CNC router yapmaya karar verdim birkaç ay araştırma neticesinde ekte 3D çizimlerini verdiğim, PCB kazıma ve Alüminyum işlemek için CNC Router makinesini tasarladım,
taban: 22x180 sigma profil
şase: 45x90 sigma profil
Motorlar: 4 adet Nema24 2.2nm
lineer kızak ve arabalar: 20mm
tahrik mili: 1605
işleme alanı: 320x450mm yaklaşık
Bu konuda tecrübeli/uzman olan arkadaşların öneri ve eleştirilerini bekliyorum,
Teşekkürler
Sigma olarak şaside 90x90 ağır sigma, x eksen köprüsünde 90x180 sigma kullan. Köprü ayaklarını 10mm st37 den lazerde kestir. X eksen köprüsünü ayaklara bağlarken 3 er adet 90x90 köşe kullan ve bunları m8x10 t somun ile yapacaksın. Yüzey kaplama seçimin iyi. Z eksende ise 2 adet 21x170 yüzey kaplama kullan. Spindle olarak 2.2 kw yetecektir zaten 1.5 ile 2.2 arasında büyük fiyat farkı yok. Vidalı mil olarak zaten dar bir işleme alanı olduğu için 16.05 işini görür. Eğer 1000mm gibi bir y eksen olsaydı o zaman 2510 kullan derdim. Hassas bir cnc için en azından 20 lik kızak ve araba şart. Linear kızak kullamadığın hangi sistem olursa olsun ufak çarpılmalarda bile boşluk verecektir. Hassas bir makine istiyorsan işlenen malzemeler hassas bir cnc de işlenmesi gerekir. Y eksende tek mil kullanmak şu an sana yeter. Ama mil ve y eksen kızaklarının aynı doğrultuda olmasına dikkat et yoksa yüksek pasolarda ve yükse hızlarda titreme alırsın
Arkadaşlar tavsiyeleriniz için teşekkür ederim
Gelen öneriler doğrultusunda köprü tasarımında x eksen 45x180 ağır sigma profil, köprü z eksen 27x170 sigma profile seçtim, bu profillerin dayanım tesleri aşağıdadır
27/270 güzel seçim. Sigma konusunda elini bol tutmalıson 90x90 ve 90/180 ağır kullanman lazım. Ayrıca bol bol kanal10 m8 t somun da al. Doğuş kalıpın m8/m6 imbusları da gayet kalitelidir. 90/90 köşe yi 90/90 ya da 90/180 profilde kullanacaksan m8/20 imbus ve m8 kanal 10 t somun da al. Şasi kısmını 90x90 ağır sigma ile kur. 90 derece köşeleme aparatıyla gayet güzel ölçersin. İç köşelerde 90/90 köşe kullan. Örnek 1000mm uzunluk varsa arasına 3 tane de 90/45 ağır sigma at ki sağlam olsun. Onları da ister 90/90 ister 45/45 köşe ile bağlarsın. Son olarak nasıl bir cnc yapacaksan yap freze gibi sabir z yapmayacaksan köprüde mutlaka çift motor kullan. Uzun eksenin raylarını alt şasi olarak kullanacağın 90/90 ın üst dış oluğuna komparatörle sabitle. Standart m6 imbusların kafası 10 geli ama ray içi genelde 9 olunca kafa girmez. O yüzden m6 imbusu matkap mandrenine takacansın çevireceksin o sırada spiral i bir mengeneye sabitle, flap zımpara tak ve çalıştır. Spiral ve ucunda m6 imbusun kafası olan matkap birbirine değdirdin mi 9 a düşürene kadar zımparala. Hassas bir kumpasla sürekli ölç. Rayları sigma oluğuna sabitlemek için m6 imbus ve m6 kanal 10 t somun kullanacaksın. Ufak bir şasi kurulumu 2 bine biterken orta bir şasi 3 bine çıkar. Bin liraya acıma. Son olarak uzun eksenin iki tarafındaki mil ve kızaklar yükseklik bakımından paralel olsun. Hadi bana eyvallah
27/270 güzel seçim. Sigma konusunda elini bol tutmalıson 90x90 ve 90/180 ağır kullanman lazım. Ayrıca bol bol kanal10 m8 t somun da al. Doğuş kalıpın m8/m6 imbusları da gayet kalitelidir. 90/90 köşe yi 90/90 ya da 90/180 profilde kullanacaksan m8/20 imbus ve m8 kanal 10 t somun da al. Şasi kısmını 90x90 ağır sigma ile kur. 90 derece köşeleme aparatıyla gayet güzel ölçersin. İç köşelerde 90/90 köşe kullan. Örnek 1000mm uzunluk varsa arasına 3 tane de 90/45 ağır sigma at ki sağlam olsun. Onları da ister 90/90 ister 45/45 köşe ile bağlarsın. Son olarak nasıl bir cnc yapacaksan yap freze gibi sabir z yapmayacaksan köprüde mutlaka çift motor kullan. Uzun eksenin raylarını alt şasi olarak kullanacağın 90/90 ın üst dış oluğuna komparatörle sabitle. Standart m6 imbusların kafası 10 geli ama ray içi genelde 9 olunca kafa girmez. O yüzden m6 imbusu matkap mandrenine takacansın çevireceksin o sırada spiral i bir mengeneye sabitle, flap zımpara tak ve çalıştır. Spiral ve ucunda m6 imbusun kafası olan matkap birbirine değdirdin mi 9 a düşürene kadar zımparala. Hassas bir kumpasla sürekli ölç. Rayları sigma oluğuna sabitlemek için m6 imbus ve m6 kanal 10 t somun kullanacaksın. Ufak bir şasi kurulumu 2 bine biterken orta bir şasi 3 bine çıkar. Bin liraya acıma. Son olarak uzun eksenin iki tarafındaki mil ve kızaklar yükseklik bakımından paralel olsun. Hadi bana eyvallah