Kaydı da sizinkiler aldı zaten.Bakalım kaydı dinlediğimiz zaman nasıl bir kayıt olmuş yine üzerinde konuşuruz hocam.Teşekkürler.AKG C414 leri ben yıllarca kullandım.
Bizimkileri çok kötekledim.Kaydı da sizinkiler aldı zaten.Bakalım kaydı dinlediğimiz zaman nasıl bir kayıt olmuş yine üzerinde konuşuruz hocam.Teşekkürler.
Kayıtlarda salon akustik ölçümü yapılmalı mıdır?Bu ölçüm bize neyi nasıl yapmamızı gerektirir?Yoksa bu tür kayıtlarda bir etkisi olmaz mı?
Akustiğin önemini bilmeyen bazı şavalaklar akustik etkileri azaltabilmek için mikrofonu senin resimde olduğu gibi piyanonun bağırsaklarına sokuştururlar ve yağmur duasına çıkarlar
Yukarda stereo üçgeninden bahsetmiştim.Peki hocam diyelim ki bir tek piyano kaydı alacağız ve 4 mikrofonumuz var.Bağırsaklarına kadar inmeden nasıl bir mikrofon konumlandırması yapmalıyız.
Yukarıdaki resimde mikrofonları piyanoya öyle bir koymuşlar ki, mikrofonları piyanoda bu şekilde konulandırma ile nasıl stereo bir kayıt alınabilir pek anlamadım. arkada duran mikrofonun amacı nedir?Hacim için mi?Eğer öyleyse klavyede bass seslerden tizlere kadar olan frekansları sadece ortaya konan bir mikrofonla mı almışlar?
@paskomya@Mr_YAMYAM usta, belki anlarsın. yaklaşık 40 yıl önce bir kaza geçirdim, duyma yeteneğim değil, sesi algılama da beynim hasar gördü. eskiden akustik ve ses konusunda uzmana yakındım ama kazadan sonra beynimle kulaklarım uyumlu çalışmamaya başladı. kötü bir kayıp herkes ne demek olduğunu anlayamaz. kulaklarım duymuyor derken sesi değil, sesin kaynağını söylüyordum. zor işler bunlar. telefon sol elinin altında çalıyor, sen sağ ileride arıyorsun. sol kulak aslında duyuyor ama beyin bilmiyor. anlamıyor. zor olanı yaşamadan bilemezsiniz. ben kulağım duymuyor dediğimde bundan bahsediyordum. beyin ve kulak+ses önemli. yoksa benim gibi arızalılar size fikir veremez...
Bilgiler için teşekkür ederim Yamyam hocam.Yukarda stereo üçgeninden bahsetmiştim.
Bu üçgeni oluşturmak için 4 adet mikrofon ortam ambiyansını alacak şekilde yerleştirilir ve kalibre edilir.
4 mikrofon ve ortam ambiyansının alınabilmesi için mikrofonlar aynı düzlemde yerleştirilebilir veya üçgen oluşturacak şekilde yerleştirilebilir.
Piyano ortama yerleştirilir. Tam ortaya yerleştirilir ve stereo üçgeninde AB mikrofonuna olan açısı CORR değerini verir.
Piyano tam ortada iken mikrofonlara olan açısı CORR açısıdır. Bu açı 30' ise 0.5 CORR değeri ile piyano stereo olarak kaydedilir.
Bunu daha önce MI osilaskop ve ton sinyalleri testinde ders olarak görmüştün.
Diyelim ki piyanonun hacmini tam 60' yapmak istiyoruz. Yan mikrofonlar (L ve R) piyanoya yaklaştırılırsa piyano hacmi stereo çizgisinde genişler ve CORR 0 ila 0.5 arasında oynar.
Diyelim ki piyanoyu daha dar bir açı ile kaydetmek istiyoruz.
Sağ ve Sol mikrofonlar stüdyonun yanlarına doğru uzaklaştırılır. Haliyle faz değişimi olmaması için AB mikrofonlar da uzaklaştırılımalıdır. Piyanonun AB mikrofonlara olan açısı bize CORR değerini verir.
Bir kayıtta bu gibi uygulamalar tonmaisterin takdiridir. Teknik olarak bir piyano bulunduğu stüdyonun ebatları doğrultusunca kapladığı yer ve ana mikrofonlara olan açısı doğrultusunca kaydedilmesi gerekse de tonmaister bir piyanoyu veya herhangi bir enstrumanı kendi kriterleri doğrultusunca istediği hacimde veya CORR değerinde kaydedebilir.
Ancak burada özel bir unsur vardır.
+1 CORR değerine sahip bir enstruman, örneğin bir flüt veya bir trumpet özel koşullar ile genişletilerek geniş hacimde kaydedilebilir. Bu teknik genellikle SURROUND kayıt tekniğini ilgilendirmektedir. Bu teknik JURASSIC PARK filmi ile revaçta olmuştur.
@paskomya
Bizler insanların zayıf yönleri ile ilgilenmeyiz. Sağır da olsa bir kişiye dilimizin döndüğünce teknikleri anlatmalıyız. Bu sebeple konumuza bilimsel yaklaşımlar ile icabet eden her kişinin yorumları bizim için önemlidir.
NOT:
Senin durumun tek kulaktan algılama olarak literatürde yer almaktadır.
Yani yön tayini yapamıyorsan ağırlıklı olarak tek kulağınla duyabiliyorsun demektir.
Bu hasar nerede olmuş bilemeyiz. Belki kulakta belki beyne iletilen yolda. Bu tıp adamlarının işidir. Bizler her türlü teknik konuda kişileri köteklemek ve bilgileri yemekle meşgulüzdür
@sasen1 e NOT:
Ekli dosyayı görüntüle 103868
Bu resim ilk SURROUND radyo yayınında kullanılan düzeneği göstermektedir.
Ortadaki MS mikrofon tekniği DECCA AB tekniği olarak da konfigure edilmiş olabilir. Ancak prensip aynıdır.
S-L ve S-R mikrofonlar SURROUND kanallar için arka seslerin alınması içindir. Burası bir konser salonu olduğuna göre, arka sesler genellikle izleyicilerin sesleri ve doğal olarak stüdyonun arka hacminin belirlenmesi amaçlıdır.
Genel bir konser yayınında seyirciler alkışlar veya HÖÖRR diye sesler çıkartırsa bu efektler 5.1 SURROUND sistemde arkadan gelecek demektir.
Belirlenen bu mikrofonlar tamamen stüdyonun ambiyansını yakalamak amaçlı olup yerleşimler incelendiğinde tekniğine uygun olduğu gürülecektir.
Piyanoya dikkat edilirse midesinde veya bağırsaklarında herhangi bir mikrofon veya alet edevat bulunmamaktadır. Stüdyo hacmi doğrultusunca piyanonun sesinin sola doğru ve yaklaşık 0.8 CORR değerinde kaydedilmiş olduğu bilen kişiler için aşikardır.
Aslında bu bilgileri bizzat uygulayıp görerek test etmen, ayrıca daha önceki bilgilerin dahilinde ölçmen durumunda ŞOK olabilirsin.Bilgiler için teşekkür ederim Yamyam hocam.
Aslında mono değildir.Yamyam hocam o zaman sizin çiziminizde belirttiğiniz +1 CORR enstruman bölgesinde sadece bir klarinet çalıyor olsa,+1 CORR iki kanal arasında tam bir pozitif kolerasyon olduğunu gözterdiğine göre bu klarinetten alacağımız kayıt mono bir kayıt olacağını mı ifade ediyor?
We use cookies and similar technologies for the following purposes:
Do you accept cookies and these technologies?
We use cookies and similar technologies for the following purposes:
Do you accept cookies and these technologies?