Anladığım kadarıyla bu araçlar için üretilen alternatör farklı birşey miş
bağlantı uçlarından iki tanesi mıknatıs görevi görüyor.
elektromanyetik alanın oluşması için ise aküden enerji çekmesi gerekiyor.
Dış metal kısım eksi olarak söylenmiş
Motoru incelemeden bir şey diyemeyeceğim şu anda.
Baya bir karmaşık geldi bana
Hocam herşey yolundaYa arkadaşlar iyi ki arkadaş araba alternatörü dedi (alternatör ac akım üretir, dinamo dc-en azından ben öyle biliyorum) alternatörü yakında tanıma fırsatı bulduk. Neyse sudan etkilenme olayı düşünüldükçe kasnak milinin çarklardan bir miktar uzatılarak ve sızdırmaz bir kutuda koruma alına alınarak çarklara çarpan sudan etkilenmesi önlenebilir. Tüm yazılanları okumadım, söylendi mi bilmiyorum. Araba alternatöründen verim elde edebilmek için devrinin de yüksek olması gerekiyor. Malum 140A'e kadar güç üretilebiliyor. Bu gücün hangi devirde üretildiği önemli. Bu devir oranı bir motorla döndürüp ölçülerek tespit edilmelidir. Ondan sonra gerekli kayış-kasnak yada dişli ile gerekli devir sağlanabilir.
Şoförlükte şanzimanı, motoru kucaklamaktan bahsedilir ama alternatörü kucaklamayı hiç duymadım.Hocam herşey yolunda
Sıkıntı yoktur.
Çıkışları bulamadık bir türlü o konuda bir fikriniz varmı?
Eksi uç tamam da diğer uçları çözemedik.
Bir fikriniz var mı bu konuda.
konjüktör bağlantısı yapılmış.Şoförlükte şanzimanı, motoru kucaklamaktan bahsedilir ama alternatörü kucaklamayı hiç duymadım.Doğrusu hiç alternatör kurcalamışlığım yok. Üzerindeki kablo bağlantıları kullanılabilir. Bir ara rüzgar türbinlerine bakmıştım da ondaki alternatör 3 faz ve şarj aletine girilip, dc ye doğrultularak akülere bağlanıyor. Bunda 2 çıkış varsa her ikisi de (jeneratörlerde olduğu gibi) fazdır, ya olduğu gibi kullanılacak ya da köprü diyotla doğrultulacak. Aslında bir adet de uygun konjektör alıp onun çıkışını kullanmak en doğrusu. Eğer sarımlarla oynanmadıysa sonuçta 220 ac vermiyordur, dc den tekrar inverter ile ac ye çevrilecek. Onun için de akü gerekli. Yoksa akım sürekli dalgalanır, cihazlara zarar verir.
Aynen, alternatörlerde daimi mıknatıs olmadığında başta tahrik için enerji gerekiyor.konjüktör bağlantısı yapılmış.
iki çıkış vermişler.
Benim tahminim bu artı ve eksi uç
stator için aküden Elektrik alıp elektromanyetik alan oluşması için de ayrıcı bir bağlantısı olması gerekiyor.
Konjüktör bağlantısını nasıl yapmış bir türlü çözemedim doğrusu
O merak bende de var, sabaha kadar uyutmaz.Şimdi bu alternatör yanımda olsaydı olayı yüz defa çözmüştüm
Konu sahibi benim kadar merak etmiyordur bu olayı nasıl çözeceğiniO merak bende de var, sabaha kadar uyutmaz.
Ben biraz anlarım da alternatörden.Aslında alternatör işi @ŞEF hocanın işi ya, herhalde müsait olmadı.
We use cookies and similar technologies for the following purposes:
Do you accept cookies and these technologies?
We use cookies and similar technologies for the following purposes:
Do you accept cookies and these technologies?