Perendev Motoru

Manyetik alan çizgileri yok edilemez, hatta geri bile yansıtılamaz, fakat yönleri saptırılabilir. Örneğin, başta demir olmak üzere, nikel ve aluminyum dahil, bazı maddeler, manyetik alanlardan ve manyetik kuvvetlerden güçlü bir şekilde etkilenir, alan veya kuvvet çizgilerini kendi üzerlerine doğru saptırıp, bir bakıma bağlarlar. Hatta bunun sonucu olarak, manyetik alanın uzaklaştırılmasından sonra, bir miktar kalıcı mıknatıs özelliği de kazanırlar. Manyetik alan çizgilerini yakalayıp içlerinde dağıtan, yani çizgilerin içeri girdikten sonra dağılabildiği bu tür maddelerin, ‘geçirgen (‘permeable) olduğu söylenir. (Yanıltıcı bir deyim, ‘saptırgan demek belki daha anlamlı.) Halbuki, örneğin bakır gibi bazı diğer maddeler, manyetik alanlardan veya manyetik kuvvetlerden etkilenmez, üzerlerine gelen alan veya kuvvet çizgilerinin, içlerinde dağılmasına izin vermeyip, onları olduğu gibi geçirirler. Kalıcı mıknatıs özelliği de kazanamazlar tabii. Bu bağlamda kendilerine, ‘geçirgen olmayan (‘non-permable) denir. (‘Keza yanıltıcı bir deyim, ‘saptırmayan demek belki daha anlamlı.)

Dolayısıyla, iki mıknatıs arasına konulan ‘permable maddeler, mıknatıslar arasındaki manyetik kuvveti, alan çizgilerinin yönlerini değiştirerek zayıflatabilmekle beraber, tümüyle ortadan kaldıramaz. Öte yandan, bir mıknatısın kutuplarından birinden çıkan manyetik alan çizgilerinin, kavislenerek diğer kutba gitmesini engellemek mümkün değildir. Ancak, kutbun önüne ‘geçirgen malzeme ilavesiyle çizgilerin bir süre daha yollarına düze yakın bir biçimde devamı sağlanabilir. Aksi halde kutuptan çıktıktan hemen sonra kavislenmeye başlayacak olan alan çizgileri, ‘geçirgen malzemenin içine saptırılıp bağlanarak düzleştirilmiştir. Ancak, geçirgen malzemenin bittiği noktadan itibaren, yine kavislenip diğer kutba yöneleceklerdir. Kısacası, bir mıknatısın bir kutbundan çıkan alan çizgilerini düzleştirmek, mıknatısın boyunu uzatmaya eşdeğerdir.

Vural Altın

Kaynak: Tübitak
 
korkmaz_design eline sağlık sağlam anlatmışın yoksa şefimle yuvarlanıp duruyorduk. aynı şeyleri kastediyoruz zaten (kelime hataları sebebiyle bakma başka anlamlar çıkıyorda)

Gelelim sadede:
sonuç olarak N kutbundan çıkan akıyı manyetik bir iletken kullanarak S kutbuna (dağılmaması ve başka yerleri etkilememesi için) yönlendirsen sn. Şef'in aradığı özellikte, en azından işini görecek şekilde bir düzenek yapılamaz mı? SAYGILAR
 
Günümüzdeki teknolojide tek parça mıknatısta çok N.S, kutupları elde edilmektedir.Ayrıca bir mıknatısın istenen yerlerinin kuvvetli,istenmeyen yerlerinin zayıf olarak üretilmesi mümkündür.Arkadaşların bu bilgi kırıntıları işlerine yarayabilir.Bilginize.
 
Bizde komparatörler var.Ölçüm yaparken makinaya mıknatısla yapışıyor.Bir kol var.Kolu çekince mıknatısın önüne bir parça geçiyor ve makinadan sökülüyor.Yani böyle bir malzeme var ama adı sanı nedirbilmiyorum.Belki işinize yarar diye söyledim
 
Bildiğim kadarıyla o cihazın kolunu çektiğinizde içersindeki mıknatısı dış kabındaki demirden ayırarak bırakmasını sağlıyor.

Belkide çözüm bu şekilde olabilir. Yani o cihazın içerisindeki gibi bir sistemle bir metalin mıknatıs özelliğini küçük bir hareketle açıp kapatabiliyorsunuz. Mantık olarak bu şekilde çalışsa bile bu hareketi vermek için harcayacağınız enerjiyi karşılarmı kestiremiyorum. Deneyip görmek lazım....
 
Sayın m-usta-fa arkadaşım !
O bahsettiğiniz parçanın hangi madde olduğunu öğrenebilme imkanınız varmı acaba.

Sayın aykanat hocam !
Ben öyle bir madde bulduğumda motor dönerken hareketini motor milinden vermeyi düşünüyorum. Yani şöyle açıklayayım ;

Hani araba motorlarında hareketini pistonlardan alan ana krank mili vardır. Birde sübapları harekete geçiren ve gücünü krank milinden alan kam mili var. Ben de o kam mili gibi bir mil üzerinden sn. m-usta-fa 'nın bahsettiği maddeyi mıknatısların önüne itip, geri çekmeyi düşünüyorum.

Tabi genede dediğiniz gibi denemeden birşey diyemeyiz. En küçük bilgisini bizlerle paylaşan herkese çok teşekkürler ediyorum. HOŞÇAKALIN.
 
filmlerden gördüğüm anladığım kadarıyla mıknatısların sadece itme gücünden faydalanılıyor ve ilk harekete ihtiyaç duyuyor. mıknatıslarda birbirini maksimum güçte itecek şekilde belli bir açı rotora ve statora bağlanmış. bu durumda manyetik akımın kesilmesine neden ihtiyaç duyulduğunu anlayamadım. eğer düşündüğüm gibi ise bu aletten faydalanabilmek için hassas yataklanmış ağır bir volan (hatta hava sürtünmesine engel olmak için vakumlu ortamda olması gerekir) ile beraber kullanılması gerekecektir. buna rağmen fazla bir güç alınamayacaktır.
 
slm arkadaşlar halen perendev motoru yapan yok heralde ben yapmayı düşünüyorum fakat mıknatıs olayını daha halledemedim
20mm çapında 10mm yüksekliğinde mıknatıs alacağım 100 adet ucuz bi yer bulduğum zaman başlayacağım
birde alternatör yapmayı düşünüyorum
şef hocam senin yaptığın bir alternatör var onu nasıl yaptığını bana anlatabiirmisin önceki yazılarında anlayamadım tam ne kullandın kaç sarım tel kullandın neden okadar mıknatıs kullandın az veya çok mıknatıs koysay ne olur bakır teli kaç defa saracağız uclarını nasıl bağlayacağız ayrıntılı anlatabilirsen memnun olurum şimdiden teşekkür ederim
sizinle fikir alış verişinde olalım yaptıklarımızı paslaşalım saygılar
 
Sayın derfi arkadaşım! Dilim döndüğünce anlatmaya çalışayım.
Motorların devir sayısı, kutup sayısıyla ters orantlıdır. Yani kutup sayısı arttıkça devir sayısı azalır. Bu devir sayısı da 6000 / kutup sayısıdır. 6000 nereden buluyoruz. Fazlar arası 120 derece fark var. Frekans da 50. 120 * 50 = 6000.

Mesela 2 kutuplu motor 3000 d/dak. 4 kutuplu 1500 d/dak. böyle hesap uzar gider.
Benim amacım en düşük devirli motor yapmaktı. Onun için 72 oyuklu, 24 kutuplu bir motor yaptım. 6000 / 24 = 250 d/dak. olur. Kutup sayısı kadar n42 neodyum mıknatıs kullandım. Ölçüleri 50*25*10
Adapazarında imalatçısını buldum ve oradan aldım. Firma ismi vermek forum kurallarına aykırımı bilmiyorum. Şayet yöneticilerimiz uygun görürse firma adı ve adresi verebilirim. Tanesini 6 ytl.den aldım.

Kullandığım bakır tel 2 mm. 20 sipir sardım, her sipir 3 mt. oldu. Ve bobinleri trifaze olarak yerleştirdim. Yıldız bağlantı yaptım. Çıkma bir araba dinamosunun diyotları ile doğrulttum.

Yalnız stator ve rotor çap hesabını iyi yapmalısın. Kutup sayısından daha az mıknatıs kullanırsan hiç enerji alamazsın. Bobin telinin kalınlığı amperi, sipir sayısı voltajı değiştirir.

Şimdilik aklıma gelenler bunlar. Sormak istediğin başka şeyler olursa paylaşırım. Kolay gelsin.
 
şef hocam teşekkür ederim cevabın için tabi bu bilgi az gelir lakin ben aleti yaptıktan sonra devir sayısına göre bir alternatör yaparız hesaplarım ona göre yaparız. teşekkürler saygılar

not : halen mıknatısları alamadım adapazarında benim istediğim mıknatıs yok yurt dışından getittirecem
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…