Piston hız sorunu


Önerinize katılıyorum fakat her iki tarafa verilmesinden ziyade sistemin tasarımına göre verileceği tarafa karar verilerek denenirse daha uygun olacağı kanaatindeyim.

iyi çalışmalar...



 
abdulhak kardeşim sistemimizde plc ile kontrol mevcut .Gerekli input ve output sinyalleri geldiğinde piston ileri ve geri hareketini yapıyor.Geçen gün valf grubundan olduğunu düşündük.5/3 valf mevcut onuda değiştik fakat bir çözüm elde edemedik.
gerçekten çözümünü çok merak ettim yardımcı olursan sevinirim.Saygılar...
 
abdulhak kardeşim sistemimizde plc mevcut.Çözüm önerini merakla bekliyorum.Yardımcı olursan sevinirim saygılar...
 
ghostriderin bahsettiği çözüm olabilir.
sistemde plc olduğu içn bu işlem daha kolay olacaktır. plc programına herhangi bir ekipman eklemeden, ek program girmek yetecektir belkide...

Şöyle ki; pistonun hareketsiz pozisyonu kapalı ise Sisteme ilk start verildiğinde rot mili tarafına basınçlı hava verilerek yapılabilir.
Eğer pistonun hareketsiz pozisyonu açık ise Sisteme ilk start verildiğinde piston arkasına basınçlı hava verilerek yapılır diye düşünüyorum.

Ayrıca; sistem kapatıldıktan sonra atalet ve ağırlıklardan dolayı piston açık yada kapalı pozisyona geçip geçmediği yani ilk enerji verildiği anda operatörden bağımsız hareketin olup olmadığı dikkate alınmalıdır.

Bu kadar detaya girmemin sebebi; sistemi kendim tasarlamadım sadece sizin verdiğiniz bilgilere binaen akıl yürütüyorum.
 
hava valfe lerinin tahliye vanalarını biraz sıkarsan sorunun kalkacağını düşünüyorum
 
Selamun aleyküm
Sistemin mantık devresinin çizilmesi veya teknik anlatımının yapılması gerekir. Elektromekanik vanaların normal ve aktif durumdayken ne tip bağlantılarda olduğu bilinmeli. Eksoza bağlama durumları nasıl? gibi. Sadece bir kısmı değil tüm sistemi bilmemiz gerek.


Vanaların bağlantı yaptığı hatlardan birinde basınçlı hava birikebilir yani zamanla bir kısım vanadan kaçan hava burada basınç oluşturabilir ve kalkış anında zamanla birikmenin ekisiyle sabitsizliğe sebep olabilir. Basınç hatlarının her birine basınç ayar elemanı konabilir ama mantık devresinden sistem düzeltilse daha uygun olur.

Bahsettiğinizden farklı bir sorunla karşılaştığımda mantığı tasarlanamamış bir sistemde Elektrik sinyallerinin kontrol ettiği sistemlerle zaman uyumu olmadığından yani kontrol sistemlerindeki gecikmelerin zamanla sinyalleri algılayamama sorunu oluşturduğundan problem oluşuyordu. Sinyalizasyon senkronizasyonu gerekebilir.

Tabi sorun mekanik de olabilir. Pistonu durma halinde tutan kilit sistemi var mı?

Detaylar işe yarayacaktır Hayırlı günler başarılar.
 
Bazi arkadaşların tespitleri doğru önündeki basınç boşalıyor ve karşısında bir direnç olmadığından olağandan daha hızlı hareket ediyor bunu bir manometre bağlayarak tespit edebilirsiniz ki bu devrenizde kaçak olduğunu gösterir bunuda köpüklü su ile kolaylıkla tespit edebilirsiniz.bir arkdaşında önerdiği gibi her ne kadar uygun çözüm olmasa PLC programında değişiklik yaparak çözümde bulunabilir ama hava kaçağınızı yok edemeyeceksiniz.
 
Merhaba,

Açıklamalarınızda eksiklikler olduğunu düşünüyorum. İlk olarak bir silindiri 2 adet 5/3 valfle çalıştırdığınızı söylemişsiniz. Bunu biraz açıklamanızı rica ediyorum. İkincisi; silindirin konumu muhtemelen yatay diye düşünüyorum. Harekete başladığında silindirin önünde yük var mı ve yükün değeri ne kadar? Üçüncüsü kısma valflerinde çek valflerin yönü nasıl? (silindire giren havayı mı yoksa silindirden çıkan havayı mı kısıyor?) Dördüncüsü silindirin kovanında bir çarpılma olup olmadığını kontrol ettiniz mi? Beşincisi yağlayıcı kullanıyor musunuz?

Şimdi tüm bunları bilmeden sadece deneyimlerime göre bazı tahminler yapacağım:
1. Silindirler uzun süre beklediğinde yapışma olur. Silindire hava verdiğinizde sürtünme kuvvetlerinin artmasından dolayı ilk anda hareket etmez. Sonra basınç belirli bir değere geldiğinde birden harekete başlar ve silindirin içindeki basınç nedeniyle hızlı hareket eder. Çözümü: Sürtünme direnci az olan keçeler kullanın. Kastaş'ın bu tür kompakt setleri var. Sürtünme direnci çok düşük ve özellikle bekleyen ya da düşük hızla çalışan silindirlerde kullanımı öneriliyor.

2. Eğer silindirden çıkan havanın debisini kısıyorsanız bu bölgedeki basınç giriş tarafındaki basınçtan yüksek olur (alan farklarından dolayı) böylece hava, piston üzerinden silindirin diğer tarafına kaçar bu da silindirin hızının artmasına neden olur. Ancak siz keçeleri değiştirdiğinizi söylüyorsunuz. Bence sorun keçede değil de silindirin kendisinde olabilir. Silindiri mengeneye takıp söktüyseniz gövdesi eğrilmiştir ve hava kaçırıyor olabilir. Bunu anlamanın en kolay yolu; silindiri geri konuma getirin ve bu durumda valfin egzoz çıkışından hava kaçıp kaçmadığını kontrol edin. Eğer bu konumdayken hava geliyorsa gövde çarpılmıştır.

www.egemod.com
Saygılarımla...
 
Konu üzerinden bir miktar zaman geçmiş, arkadaşımız sorununun ne sonuca ulaştığını da yazabilir.
Sayın Egemod, 2.maddede yazdığınız çıkış havası kısıldığında, giriş hattındaki basınca göre bu çıkış hattı daha yüksek basınçta olur ve girişe hava kaçar ve piston hızının artmasına sebep olur ifadesi yanlış.
Basınç giriş hattını geçemez, evvela basınç zaten burada oluşmakta, ki piston vb sürtünme kaybından dolayı da çıkış hattı bir miktar daha düşük basınçta olur. Bu sebeple keçeler hava kaçırsa da çıkıştaki hava girişe değil; giriş basınç kısmındaki hava direk diğer tarafa geçme durumunda olur. Bu tip bir hız artışı düşünülmez. Keçe sızdırması verimsizliğe neden olur. Siz de rahatlıkla düşünürsünüz ki; bu şekilde hız ve enerji arttırılabilse keçesiz kullanıp daha da performans arttırılabilir.
Başarılar dileriz.
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…