Piston hız sorunu

Sistem üzerindeki hava basıncı sabit,manometre sağlam,şartlandırıcı ünitesi yağlama yapıyor ise;
Silindir üzerinden yorum yaparsak:
*5/3 valfleriniz merkezi kapalı ise: silindir boğaz keçesini kontrol edin,keçe patlaksa,uzun beklemelerde ilk anki çalışma ani olur.
*5/3 valfleriniz merkezi açık ise: silindir iç keçesini kontrol edin,keçe patlaksa,uzun beklemelerde ilk anki çalışma ani olur.
şahsi yorumlarım bu şekilde yardımcı olabildiysem ne mutlu,
 
Merhaba Sayın cncarastırma,

Eğer silindirden çıkan havayı kısıyorsanız alan farkından dolayı basınç giriş basıncının üzerine çıkar; fakat silindirin itme kuvveti yarı yarıya azalır. Bu deneyi defalarca yaptım. Kısma oranına bağlı olarak basınç artışı az ya da çok olabilir ama kesinlikle artar. Formülize edildiğinde de benim tezim böyle çıkıyor pratikte de böyle zaten...saygılar
 
Merhaba Sayın Egemod
Keçe sızdırması, girişin basınçlı olması gibi anlatımların ardından eksoza bağlı ikinci kısmın yüksek basınçta olması ifade edilince sanki keçenin sızdırması vesilesiyle ikinci kısımdan birinci kısma hava geçişi olduğu ifadesini düşündüm. Basınç bağlamında bunu ifade ettiğim yazımda, basınç hattının oluşum kısmında iletim olarak devamında ters bir akış beklenmez.
Yalnız pistonu arka kısım alanı ile ön kısım piston mili çıkarılmış alanını oranlayarak pistonun da kuvvet aktarımı yaptığını düşündüğümüz zaman sizin ifadenize karşı çıkmayız, yazımızda da salt basınçsal ifade olduğundan anlamsal olarak karşı çıkmış değiliz. Tabi kısılmanın da bunu sağlayabilir düzeyde olması gerekir.
Hürmetler sunarız, Sayın Egemod size ve tüm arkadaşlara başarılar dileriz.
 
Sayın CNC araştırma,

Sanırım yanlış anlamalardan kaynaklanan bir konu üzerinde görüş alışverişinde bulunuyoruz. Yukarıdaki yazılarda iddia ettiğim tezimi bir kez daha net biçimde anlatmak istiyorum.

Egzoz havası kısılıyorsa alan oranlarına bağlı olarak pistonun ön tarafında düşük basınç, piston kolu tarafında ise yüksek basınç oluşur. Alan oranı ve kısma oranına bağlı olarak pistonun iki tarafındaki basınç değeri değişir; ancak ön taraftaki basınç kesinlkle yüksek olur. Piston keçesi yırtıksa piston kolu tarafından ön tarafa doğru hava kaçağı olur. Hava yüksek basınçtan düşük basınca doğru kaçmak ister. Bu durum hız ayarının değişmesine neden olur ve silindir hızlanır.

Bunu bir hesaplama ile yapacak olursak; alan oranları 1/1,2 olan bir silindir düşünelim. Silindirin ön tarafında 6 bar basınç olduğunu kabul edersek; itme kuvveti 6x1,2=7,2 birim olur. Pistonun diğer tarafındaki alan daha küçüktür; ancak buraya 7,2 birimlik bir kuvvet etki etmektedir. Basıncı hesaplayacak olursak basınç değeri 7,2/1= 7,2 bar olacaktır. Piston keçesi yırtık olduğunu kabul edersek hava, düşük basınca doğru kaçma eğilimi gösterecektir. Bu durumda silindir hızlanır.

Bahsettiğim bu mantık halen bir çok makinede uygulanmaktadır. Ancak hava, piston keçesi üzerinden değil de silindir çıkışından silindirin girişine gönderilir (hızlı hareket istendiğinde çıkış tarafına konulan 2/2 lik bir valf yardımıyla). Bu tür uygulamalar itme kuvvetinin gerekmediği hızlı hareket istenen durumlarda kullanılır.

Bu tür deneyleri pnömatik sistemlerde defalarca denedim yukarıdaki matematiksel ifadenin gerçekleştiğini gözlemledim. Eğer bana bir mail adresi bildirirseniz bununla ilgili bir makale göndermek isterim.

Saygılarımla...
 
Sayın Egemod
Birönceki mesajımda zaten bir yanlış anlaşılma, tam anlaşılamama durumundan hareketle açıklama yapmıştım. Sizin bahsettiğiniz ifadeleri de kapsayan, piston un kuvvet ilettiğini yazmıştım.
Yalnız yazılarınızın arasında geçen, ön taraf basıncının yüksek olacağı kesin değildir. Evvela eksoz atmosfere açıksa zaten basıncın fazla yükselmesi beklenmez.Kısılmada ulaşılabilir basınç hem pratik elemanlar ile hem de teorik bakış ile incelenmeli. Kısılma yeterli hacmin boşaltılamamasını ifade eder, ve bu hacim yığılmasıyla basınç artışını gösterir. Ancak kısma valfinden çıkan akışkan hızı basınç farkı arttıkça artar ve belirli bir seviye kurulabilir ki basıncın az artışı ile gerekli hacim boşaltılabilir durumdadır.

Bahsettiğiniz makaleyi buradan da iletebilirsiniz, konu içeriği ile de alakalı olark aydınlatıcı olur, yine mail de yazarım size.
Başarılar dileriz.
 
Olay statik ve dinamik olarak iki farklı görüşü çıkarıyo. Egzos kısılması bildiğimiz pistona yastıklama olayı tahmin ediyorum. Yastıklama yapılınca piston hareketi ilkönce hızlı sonra yavaşlayıp çarpmaları yumşatır. Bu olayda piston yine fırlayacaktır ancak çarpma sesi azalacaktır. Ancak yastıklama herzaman iyi birşey değildir hızlı çalışması istenen sistemlerde sorun yaratır. Ben az miktarda yastıklama yaparak kullanırım ancak burada çok yapılırsa başka sorunlar çıkarabilir.
 
pistonun ileri ucundaki akışkısmasının ayarını kapatırsan sorun çözülür sanırım yada sistemin girisine booster baglarsan valf girişindeki hava sabit kalır istedigin bara ayarlayabilirsin kolay gelsin
 
Selamun aleykum,

Skyflood kardeş;

Sistem ne alemde, çözüm bulabildiniz mi ?
Paylaşırsanız diğer arkadaşlarla beraberce memnun olacağız sanırım ...
 

Forum istatistikleri

Konular
129,880
Mesajlar
930,979
Kullanıcılar
452,749
Son üye
KENAN MUCUK

Yeni konular

Geri
Üst