karafetva
Üye
- Katılım
- 28 Ara 2009
- Mesajlar
- 69
- Puanları
- 0
- Yaş
- 40
Selamun aleyküm
Bir önce bahsettiğim uharlı lokomotif sistemi gibi olabilir yanız ben gerekli ince noktaları yazmamıştım.
SÜrek Avcısı; son mesajınızda sistemin kullanım yerlerinden bahsetmişsiniz. Bu bilgi size gelebilen tavsiyelere çok yön verir diye düşünüyorum. Herhangi tasarm namına yapılabilen işlerde; şu anda hazırda mesajlarda görünen veya benzeri bilgilere göre daha fazla , detaylı ve de teknik bigiler gerekir. Burada sadece web ortamından anladığımız kadarına sizin yazdığınız fikir ve isteklere göre algılıyor olunduğunu biliyrsuuzdur. İnsanlar bazen farketmese de kendilerine küçül gibi gelebilen ayrıntı ya da bilgi çok önem gösterebilir veya faydalar sağlayabilir. Mesela siz önce tekerlek çevirmekten bahsedince yük taşıyan bir küçük araba olduğu akla gelebilir; pistonun çapı pnömatik basıncının sisteme uygun olması gibi düşüncelerle tavsiye bulurdunuz.
Sistemi görmüyor olarak sıcaklıktan doğabilen arıza için; evvela makina tasarımının uygun olmadığı düşünülmelidir. Direk olarak sıcaklığa dayanabilen motor, motoru uzak bir kısımda çalıştırmak, motoru arıa yapmayabilen tiplerle değiştirmek gibi çözümer düşünülebilir. Mesela diskinize direk bobin sarımları monte etseniz ve motorlardaki statör kısmını diske değmez şekilde monte etseniz temas eden kısımları ortadan kaldırmış olursunuz,, bu veyya bu tasarım aklıma geldiği için yazıyorum yer tutmamasıylaişiize yrayabilir.(alternatif akım motoru , yalnız iki ayrı tarafa dadönmesi engellenebilir mi sisin için farkedermi bilmiyorum)
Pnömatik olarak buu yapmak istiyorsnız daha önce de dediğim gibi pnömatik motor, hava motoru kullanabilrisiniz. Bu motor sizin yapmak istediğiniz hareketi sağlayan bir motor sistemidir zaten. Havalı matkaplar spiraller araç teker vidalarını sıktıran matkaplar gibi sistemlerin hurda motorunu alıp kullanabilirsiniz belki. Çok küçük pnömatik motorların da mevcut olduğunu duymuştum.(diş hekimlerinin ellerinde kullandığı aletteki veya 2-3 mm boyutlarında)
Piston bu sıcaklığa dayanmaz mı? Pistonların o-ring veya sızdırmazlık elemanlarının sizin işinizi görebildiği sıcaklık önemlidir. Bu o-ringler sıcaklık artmasından gevşeyerek biraz sızdırmada artışgösterebilir ama kuvvet gerektirmiyorsa işiniz yine de çalışmaya devam edbilir. Sıcaklığın çok artması belki sızdırmadan dolayı verimsizliğe neden olailir; ancak bu durumu incelememiş olarak fikir veriyorum. Yalnız kompresörlerdeki araba motorlarınaki gibi piston sistemler, yani parçaların metallerden oluşan sistemlerin; birer piston olarak yüksek sıcaklıklara rağmen çalışabilirler. Benzinin yanması ile oluşan motorinin patlamasıyla oluşan sıcaklık ve basınca dayanıyrlar. Ancak hazırda ufak veya uygun fyata bu tip motor bulabilir misiniz bilmiyorum.(rc-motorlar 50cc lik motorsiklet motorları uygun olabilir ama evvela hazırlanmaları ve değiştirilmeleri gerekir)
Tutkalı yapıştırma yüzeylerine püskürtmekle veya bir hortum gibi sistemden akıtmakla aktarabilirseniz pompalama makiaları gibi sistemlerle uzun ömürlüsşstem elde edebilrisiniz. Mesela tutkal kabını iki çıkışlı bir kab yaparsanız; çıkış dediklerimden birisi içeriye basınçlı hava girmesi için ve diğeri kabın içindeki tutkalın derinliklerine kadar inmiş boru için. Başka bir çıkış yok, püskürtme boya kablarına benzer bir kab. Siz bu kaba basınçlı hava verdiğinizde içerideki basınç artar ve tutkal içine daldırılmış borudan dışarıya çıkar; bu çıkışı isteiğiniz yere verirseiz işleminizi başarmış olabilirsiniz. Bunun avantaı hem sıcaklığı tutkala göre yükseltebilirsiniz; hemde sadece basınçlı hava kullanırsınız ve piston motor gibi kısımlar olmaz.
Poşerttleri ısıtarak yapıştıran aleti biliyorsunuzdur; bu makina uygunsa belki tutkal harcamadan ve ek sistem kullanmadan da problemi çözebilirsiniz. (ucuz bir makina olmalı)
Aklıma gelenlerden birkaç yazmaya çalıştım sistemi görmek daha da derin olurdu dinleyenler için. Disk ve motor yerine direk bir fırça ile tutkal vurulabilir miydi poşete? Mesela fırça makinanın denge anında tutkalın içinde bekler ve komut geldiğinde ileri gider ve döner. Hareket yolunda poşet lursa tutkal sürülmüş olur. Bu da bende oluşmuş sorulardan biridir.
Hayırlı günler dilerim.
Bir önce bahsettiğim uharlı lokomotif sistemi gibi olabilir yanız ben gerekli ince noktaları yazmamıştım.
SÜrek Avcısı; son mesajınızda sistemin kullanım yerlerinden bahsetmişsiniz. Bu bilgi size gelebilen tavsiyelere çok yön verir diye düşünüyorum. Herhangi tasarm namına yapılabilen işlerde; şu anda hazırda mesajlarda görünen veya benzeri bilgilere göre daha fazla , detaylı ve de teknik bigiler gerekir. Burada sadece web ortamından anladığımız kadarına sizin yazdığınız fikir ve isteklere göre algılıyor olunduğunu biliyrsuuzdur. İnsanlar bazen farketmese de kendilerine küçül gibi gelebilen ayrıntı ya da bilgi çok önem gösterebilir veya faydalar sağlayabilir. Mesela siz önce tekerlek çevirmekten bahsedince yük taşıyan bir küçük araba olduğu akla gelebilir; pistonun çapı pnömatik basıncının sisteme uygun olması gibi düşüncelerle tavsiye bulurdunuz.
Sistemi görmüyor olarak sıcaklıktan doğabilen arıza için; evvela makina tasarımının uygun olmadığı düşünülmelidir. Direk olarak sıcaklığa dayanabilen motor, motoru uzak bir kısımda çalıştırmak, motoru arıa yapmayabilen tiplerle değiştirmek gibi çözümer düşünülebilir. Mesela diskinize direk bobin sarımları monte etseniz ve motorlardaki statör kısmını diske değmez şekilde monte etseniz temas eden kısımları ortadan kaldırmış olursunuz,, bu veyya bu tasarım aklıma geldiği için yazıyorum yer tutmamasıylaişiize yrayabilir.(alternatif akım motoru , yalnız iki ayrı tarafa dadönmesi engellenebilir mi sisin için farkedermi bilmiyorum)
Pnömatik olarak buu yapmak istiyorsnız daha önce de dediğim gibi pnömatik motor, hava motoru kullanabilrisiniz. Bu motor sizin yapmak istediğiniz hareketi sağlayan bir motor sistemidir zaten. Havalı matkaplar spiraller araç teker vidalarını sıktıran matkaplar gibi sistemlerin hurda motorunu alıp kullanabilirsiniz belki. Çok küçük pnömatik motorların da mevcut olduğunu duymuştum.(diş hekimlerinin ellerinde kullandığı aletteki veya 2-3 mm boyutlarında)
Piston bu sıcaklığa dayanmaz mı? Pistonların o-ring veya sızdırmazlık elemanlarının sizin işinizi görebildiği sıcaklık önemlidir. Bu o-ringler sıcaklık artmasından gevşeyerek biraz sızdırmada artışgösterebilir ama kuvvet gerektirmiyorsa işiniz yine de çalışmaya devam edbilir. Sıcaklığın çok artması belki sızdırmadan dolayı verimsizliğe neden olailir; ancak bu durumu incelememiş olarak fikir veriyorum. Yalnız kompresörlerdeki araba motorlarınaki gibi piston sistemler, yani parçaların metallerden oluşan sistemlerin; birer piston olarak yüksek sıcaklıklara rağmen çalışabilirler. Benzinin yanması ile oluşan motorinin patlamasıyla oluşan sıcaklık ve basınca dayanıyrlar. Ancak hazırda ufak veya uygun fyata bu tip motor bulabilir misiniz bilmiyorum.(rc-motorlar 50cc lik motorsiklet motorları uygun olabilir ama evvela hazırlanmaları ve değiştirilmeleri gerekir)
Tutkalı yapıştırma yüzeylerine püskürtmekle veya bir hortum gibi sistemden akıtmakla aktarabilirseniz pompalama makiaları gibi sistemlerle uzun ömürlüsşstem elde edebilrisiniz. Mesela tutkal kabını iki çıkışlı bir kab yaparsanız; çıkış dediklerimden birisi içeriye basınçlı hava girmesi için ve diğeri kabın içindeki tutkalın derinliklerine kadar inmiş boru için. Başka bir çıkış yok, püskürtme boya kablarına benzer bir kab. Siz bu kaba basınçlı hava verdiğinizde içerideki basınç artar ve tutkal içine daldırılmış borudan dışarıya çıkar; bu çıkışı isteiğiniz yere verirseiz işleminizi başarmış olabilirsiniz. Bunun avantaı hem sıcaklığı tutkala göre yükseltebilirsiniz; hemde sadece basınçlı hava kullanırsınız ve piston motor gibi kısımlar olmaz.
Poşerttleri ısıtarak yapıştıran aleti biliyorsunuzdur; bu makina uygunsa belki tutkal harcamadan ve ek sistem kullanmadan da problemi çözebilirsiniz. (ucuz bir makina olmalı)
Aklıma gelenlerden birkaç yazmaya çalıştım sistemi görmek daha da derin olurdu dinleyenler için. Disk ve motor yerine direk bir fırça ile tutkal vurulabilir miydi poşete? Mesela fırça makinanın denge anında tutkalın içinde bekler ve komut geldiğinde ileri gider ve döner. Hareket yolunda poşet lursa tutkal sürülmüş olur. Bu da bende oluşmuş sorulardan biridir.
Hayırlı günler dilerim.