pistonla tekerlek çevirme

Selamun aleyküm
Bir önce bahsettiğim uharlı lokomotif sistemi gibi olabilir yanız ben gerekli ince noktaları yazmamıştım.
SÜrek Avcısı; son mesajınızda sistemin kullanım yerlerinden bahsetmişsiniz. Bu bilgi size gelebilen tavsiyelere çok yön verir diye düşünüyorum. Herhangi tasarm namına yapılabilen işlerde; şu anda hazırda mesajlarda görünen veya benzeri bilgilere göre daha fazla , detaylı ve de teknik bigiler gerekir. Burada sadece web ortamından anladığımız kadarına sizin yazdığınız fikir ve isteklere göre algılıyor olunduğunu biliyrsuuzdur. İnsanlar bazen farketmese de kendilerine küçül gibi gelebilen ayrıntı ya da bilgi çok önem gösterebilir veya faydalar sağlayabilir. Mesela siz önce tekerlek çevirmekten bahsedince yük taşıyan bir küçük araba olduğu akla gelebilir; pistonun çapı pnömatik basıncının sisteme uygun olması gibi düşüncelerle tavsiye bulurdunuz.
Sistemi görmüyor olarak sıcaklıktan doğabilen arıza için; evvela makina tasarımının uygun olmadığı düşünülmelidir. Direk olarak sıcaklığa dayanabilen motor, motoru uzak bir kısımda çalıştırmak, motoru arıa yapmayabilen tiplerle değiştirmek gibi çözümer düşünülebilir. Mesela diskinize direk bobin sarımları monte etseniz ve motorlardaki statör kısmını diske değmez şekilde monte etseniz temas eden kısımları ortadan kaldırmış olursunuz,, bu veyya bu tasarım aklıma geldiği için yazıyorum yer tutmamasıylaişiize yrayabilir.(alternatif akım motoru , yalnız iki ayrı tarafa dadönmesi engellenebilir mi sisin için farkedermi bilmiyorum)
Pnömatik olarak buu yapmak istiyorsnız daha önce de dediğim gibi pnömatik motor, hava motoru kullanabilrisiniz. Bu motor sizin yapmak istediğiniz hareketi sağlayan bir motor sistemidir zaten. Havalı matkaplar spiraller araç teker vidalarını sıktıran matkaplar gibi sistemlerin hurda motorunu alıp kullanabilirsiniz belki. Çok küçük pnömatik motorların da mevcut olduğunu duymuştum.(diş hekimlerinin ellerinde kullandığı aletteki veya 2-3 mm boyutlarında)
Piston bu sıcaklığa dayanmaz mı? Pistonların o-ring veya sızdırmazlık elemanlarının sizin işinizi görebildiği sıcaklık önemlidir. Bu o-ringler sıcaklık artmasından gevşeyerek biraz sızdırmada artışgösterebilir ama kuvvet gerektirmiyorsa işiniz yine de çalışmaya devam edbilir. Sıcaklığın çok artması belki sızdırmadan dolayı verimsizliğe neden olailir; ancak bu durumu incelememiş olarak fikir veriyorum. Yalnız kompresörlerdeki araba motorlarınaki gibi piston sistemler, yani parçaların metallerden oluşan sistemlerin; birer piston olarak yüksek sıcaklıklara rağmen çalışabilirler. Benzinin yanması ile oluşan motorinin patlamasıyla oluşan sıcaklık ve basınca dayanıyrlar. Ancak hazırda ufak veya uygun fyata bu tip motor bulabilir misiniz bilmiyorum.(rc-motorlar 50cc lik motorsiklet motorları uygun olabilir ama evvela hazırlanmaları ve değiştirilmeleri gerekir)
Tutkalı yapıştırma yüzeylerine püskürtmekle veya bir hortum gibi sistemden akıtmakla aktarabilirseniz pompalama makiaları gibi sistemlerle uzun ömürlüsşstem elde edebilrisiniz. Mesela tutkal kabını iki çıkışlı bir kab yaparsanız; çıkış dediklerimden birisi içeriye basınçlı hava girmesi için ve diğeri kabın içindeki tutkalın derinliklerine kadar inmiş boru için. Başka bir çıkış yok, püskürtme boya kablarına benzer bir kab. Siz bu kaba basınçlı hava verdiğinizde içerideki basınç artar ve tutkal içine daldırılmış borudan dışarıya çıkar; bu çıkışı isteiğiniz yere verirseiz işleminizi başarmış olabilirsiniz. Bunun avantaı hem sıcaklığı tutkala göre yükseltebilirsiniz; hemde sadece basınçlı hava kullanırsınız ve piston motor gibi kısımlar olmaz.
Poşerttleri ısıtarak yapıştıran aleti biliyorsunuzdur; bu makina uygunsa belki tutkal harcamadan ve ek sistem kullanmadan da problemi çözebilirsiniz. (ucuz bir makina olmalı)
Aklıma gelenlerden birkaç yazmaya çalıştım sistemi görmek daha da derin olurdu dinleyenler için. Disk ve motor yerine direk bir fırça ile tutkal vurulabilir miydi poşete? Mesela fırça makinanın denge anında tutkalın içinde bekler ve komut geldiğinde ileri gider ve döner. Hareket yolunda poşet lursa tutkal sürülmüş olur. Bu da bende oluşmuş sorulardan biridir.
Hayırlı günler dilerim.
 
karafetva ustam gerçekten konuyu anladığını sanıyorum. anladığım kadarıyla bu işlere ilgi duyan biri olmalısın. fikirlerin çok güzel. ama ben pistonla diski çevirirken pistonun kolu diske çatacak. piston kolu açıkta olacak. basınçlı havadan bahsetmissin, zaten bu iş orjinal basınçlı hava ile yapılıyodu.sistem araç ve gereçleri pahalı olduğundan arayışa girdik. sonunda motorla diski çevirme sistemi yaptık. ama malum motorlar 170 derecelik ısı üzerinde birde kendi ısısı zamanla sorunlar oluyor. iş kaybı arıza vb. bizim amacımız bu işi mekanik yapıp bu sorunları ortadan kaldırmak. daha öncede bir diske tırtıl çekmiş diskle paketin sürtünmesinden bu işi yapmayı denedim ama pek randımalı olmadı .ondan dolayı arayış içindeyim. burda yapılacak olan bir çay paketi düşünün çaykurun onun ağzını yapıştırma işi. olay bu. onun ağzını sıcak tutkal ile mekanik bir hareketle nasıl yapıştırabilirim. işin aslı bu. saygılarımla.
 
Selamun aleyküm
Verdiğim cevaplar sadece burada gördüklerime veya okuduklarıma dair; daha önce de bahsettim gerekli bilgi iletişiminin sağlanması çok önemli.

çaykur paketi kağıt üzerine kuşe kaplama tipi bir paket olsa gerek veya ufak paketler kartondan olmalı. Bunlar için naylon paketlerde olduğu gibi paket ısıtılıp da naylonun erimesi gibi bir yapıştırma sistemi uygun olmaz. Sizin sistemde diskin pakete sürtünmesi diye anlattığınız naylon paketler için uyguadığınız eritmeli yapıştırma mıydı? Naylonun eriterek yapıştırılmasında ucuza satılan aletler var ; belki biliyorsunuzdur.

FOLYO , POŞET YAPIŞTIRMA VE VAKUMLAMA CİHAZI #11849858 - sahibinden.com

bu linktekine benzer aletler elektrikli yapıştırma; bu tip bir sistemi kendiniz de yapabilirsiniz belki.
Diğer basınçlı hava diye bahsettiğim eğer uygunsa ;hem fiyat olarak hem kullanışlılık olarak hem de ömür olarak uygundur diye düşündüm. Mekanizma yapıldıktan sonra sadece bir kompresör eklemek gerekir ki ; muhtemelen çok küçük olanlar iş görür. (buzdolabı kompresörü , depolu küçük kompresörler.)
Siz diski çevirirken yapıştırmyı nasıl yaptığınızı bilmiyorum. Disk bir taraftan tutkala girmiş dönerken buradan bulaşan tutakalı mı pakete sürüyor bilmiyorum. Yoksa disk dönerek bir şeyi ısıtması mı gerekiyor? Eğer sadece dönmesi gerekirse pnömatik kullanılması halinde burada hava motoru(pnömatik motor) kullanılması uygun olur. Pistonla yapmak uygun olmayabilir.
Aklıma gelen birşeyler olarak; Eğer diskiniz 150 derece sağa dönüp sonra tekrar ilk haline gelse ve devamlı bu harekti yaparsa; yani bu hareketi yapmak işinizi görürse ;; pistonu yayla geri itlir şekilde bağlarsanız basınçla hava verildiğinde disk bir tarafa döner; basınç kesildiğinde ve piston basınç hattı atmosfere bağlandığında yayın geri iticiliği ile disk denge haline gelir ve periyodik olarak bu hareketi yaptırabilirsiniz.
Yine aklıma gelenlerden; ısıyla eritilerek yapıştırılan bir yapıştırıcı düşünürseniz; yapıştırıcı önce sadece pakete sürülürse veya koyulursa, yapıştırma için sadece ısıtmak gerekirse; son yapıştırma işlermi lazerle ısıtılarak da yapılabilir. Mesela paket kapağının üç noktasına veya tek noktasına yapıştırıcı(mesela sıcak silikon) sürülür sonra lazer hizasına yapıştırma için geldiğinde lazer yukarıdan çalışır ve yapıştırıcı ısınıp errir ve yapışır. Burada kapak ile paket arasında kalan yapıştırıcıyı dışarıdan gelen lazer ışını kapakta fazla emilmeyip yapıştırıcıda emilerek kapağı yapıştırır. Bunun için yapıştırıcı koyu renk ve paket de lazer ışınını belirli miktar ışını içinden geçirir nielikte olmalı olabilir veya, lazerin geçmesi için çok küçük bir delik yapılabilir.

Basınçlı hava sistemi kendiniz yapmanız halinde pahalı olduğunu zannetmem . Tarif ettiğim sistem muhtemelen fiyat olarak uygun olur. Sizin mekanik kapasitenizi bilmiyorum ama size karşılıklı iletişimle yardımcı olmaya çalışabilirim.
Bu sistemin resimlerini ve detaylı bilgilerini vermeniz bizim de tecrübe kazanmamıza öğrenmemize yardımcı olabilir.
Tabi değişik bir sistem olarak pakete dikiş makinası gibi(tek iplikle dikenlerden) bir iki vuruş yapan bir mekanizma olsa bir iki düğüm atılmış olur pakete. Bunun için bir ayarlama mekanizması gerkeblir veya paket tasarımına eklemeler yapılabilir.

Daha önce de yazdıklarım vardır; sistemi anlayabildiğim kadarıyla yazıyorum, önceki yazdıklarımı tekrarlamadım.
Hayırlı günler dilerim.
 
sa.değerli karafetva ustam. gerçekten konuyu anladığın kesin. evet diskimiz bir isı tankının etrafında dönüyor. tanktan aldığı sıcak tutkalı önünden geçen pakete sürtünme yöntemi ile yapıştırıyor. düşünün bir paketi bir diskin önunden geçiriyorsunuz sürtmeyle diskk paketi yapıştırıyor. misal bir çaykur 500gr tiryaki çayı alın . onun yapıştırma sitemini inceleyin konuyu anlarsınız bende bir kamu kuruluşunda çalışıyorum zaten. herhalde konu anlaşılmıştır. değerli düşünce ve görüşlerinizi bekliyorum. sevgi ve saygı ile.
 
Selamun aleyküm
Elimizden geldiği düşündüklerimiz kadar yardımcı olabiliriz. Daha önce de dediğim gibi sistem hakkında görsellik ve teknik bilgiler olmadığından derin veya yeterli bir yaklaşıma giremiyor veya çözümü tam olarak sonuca bağlayamıyor olabilirim.
Bir kısım sistmler , teknikler önerilmiştir; gerekirse bunardan bri seçilip kullanılabilir, veya gerekli düzenlemeler yapılabilir.
Aynıdiski çevirmek için pistonun devamlı bir devirde ve aynı tarafa dönmesi gerekmyorsa periyodik olarak bir sağa bir sola dönerek iş görülebiliryorsa 3 yollu vana ile piston ile yapılabilir. Ancak devamlı dönme istenirse piston hem tasarım olarak hem de çalışma anındaki ölü noktaları ve bu yüzden bir volan(eylemsizlik kasnağı)istemesi; kapladığı yer ,gibi etkenlerden uygun olmayabilir ama pnömatik hava motoru direk olarak kullanılabilir.
Daha önce de verdiğimi düşündüğü fikir; diske sarım yapmak ve diskin dışına bir statör koyarak alternatif akım fırçasız Elektrik motoru düzeneği yapmaktır.Bu alternatif akım motorunda diske mıknatıs koymanız ve de dışına statör oluşturmanız gerek. Sarım kablolarının kalın ve kaliteli kplama ile yapılmış olması sıcaklığa dayanıklılık sağlayabilir.Gerekli sarım bilgileri belki bu sitede bulunabilir veya istenebilir. Sıcaklığa dayanıklı bir motor kullanmayı da düşünmek gerekir. Hazırda bulnuyor olabilir. Tabi şu an kullandığınız motoru soğutmayı da düşünebilirsiniz. Devamlı bir hava akımı ile (mesela arkasına pervane eklemek gibi) , etrafına cam yünü gibi yalıtkanlar sararak iç kısımdan havalandırmak ile,vebenzeri yönteleri uygun olark ayarlamak gerekebilir. Mesela motor küçük bir kutunun içinde kalır gibi monte edilirse ve kutuya bir fan ya da motora bağlanan bir pervane hava akımı yaptırırsa hem efektif soğuma hem de dış ortamın sıcaklığından bir miktar koruma sağanabilirç(Kaynak makinalarının içinde bir trafo olur dışındaki kutu ve pervanesi ısı transferinde efektif olur.) Bahsettiğim küçük kutu havayı biraz sistemden uzaktan alablilir; soğuk hava alabilmek için.
Size aktardıklarım ve daha başka sistemler üretilebilir ama tabi uygunluğunu değerlendirmek gerekir. Mesela tutkalı sürmek için olan mekanizma; ısıtma mekanizması hep gözden geçirilebilir. Gerekirse ısıtma işlemiküçük bir alanda veya sürülmeye yakın bir yerde yapılabilir vesaire. Tabi ısıtma mekanizmasını n dıaşarıya fazla ısı vermei hem bahsettiğini gibi sistemin sıcak çalışmasını ve problem çıkarabilmesine sebep olabilmekte hem de fazla elektrik sarfiyatına sebep olabilir. Cam yünü köpük gibi malzemelerle direk yalıtım yapılabilir.Gerekirse ısı kaynağı tutkalın içine daldırılabilir.
Hayırlı günler dilerim.
 
bence pistonla değilde hidrolik olan sistemler var benimde aynı başımda hidrolik olan sistemleri araştır bence daha sağlıklı olur
 
ben 50mm olayına takıldım sadece okadar küçük çapı eksen etrafında döndürmek iş olmaz merkezkaç olmazsa olmazın. tekerleğe bir merkezkaç bağlantı yapman lazım strok boyu merkezkaça göre 10-12 cm olmalı ve pnömatik ne uzun nede kısa olmalı bunu işçin ya özel üretim yapacaksın ki bu olmaz o yüzden standart bir pistona göre sistemi ayarlayacaksın.
sıcakta pnömatik çalışmaz bozulur diyenler haklı bozulması kolay olur..
 

Forum istatistikleri

Konular
129,740
Mesajlar
929,463
Kullanıcılar
452,467
Son üye
smtozn97

Yeni konular

Geri
Üst