mecit_3452

Üye
Katılım
27 Eki 2009
Mesajlar
3
Puanları
1
Yaş
35
Bir belediye otobüsünde şöförün tek butonla3 kapıyı kontrol etmesini asağıdaki sartları sağlayan pnömatik devresini çiziniz
1-) Şöför ön kapıyı her sartta acabilcek.
2-) Arka kapının acılabilmesi için yolcular tarafından butona baslıması gerekir
3-) Sadece butona basılmıs olan kapı acılmalıdır(2. yada 3. kapı)
4-)Kapıların kapanması için şöför butona ikincikez basması gerekir.

bn selçuk ünüversitesinde okuyorum yardımcı olursanız cok sevinirim
 
Selamun aleküm
Bu konu üzerine yoğunlaşarak ve bazı bilgileri hatırlayarak yazmam gerekir ama birkaç firki vermek isterim.
Butona basıldığında açılması istenilen kapıların(pistonların) basıncı aldıkları hatta butona basılması ile basınç verilebilir. Piston basıncı düğmeye basılması ile vanasına alır; şöförün de düğmeye baasması ile basınç pistona girer. Bu temel anlatımdır; yyoksa ki bu devre şöför düğmeye bastığında herhangi birisi düğmeye basmamış olsa dahi kapı kapanmalıdır. Yani açılması için gerekli olan buton basımı kapanmasını etkilememlidir; bunu da belki bu butonu açılma tarafında basınç borusuna yerleştirerek yapılab
 
ilir ancak devreyi değerelendirmem gerekir. Zamanınız ne kadardır bilmiyorum iilerie yönelik mesaj duruda belki ilgilenebilirim.
YHayırlı günler dilerim.
 
Şöför kapıyı açtığında uyarı lambası sönecek mi?Eğer öyle ise kapıların kapatılmasının yolcuların vereceği uyarı komutundan bağımsız hale gelmesi gerekir.
 
bu sistemi kalıcı basmalı butonla çok basit bir şekilde yapabilirsin eğer plan istersen sana çizip gönderebilirim
 
bu devre çok çeşitli yapılabilir siz kumanda devresini nasıl yapamak istiyorsunuz klasik kumanda devresi, plc vb. bunu bildirirseniz yardımcı olmaya çalışalım
 
Akklıma gelen bir noktayı da eklemek isterim; yolcuların kapı açılması için butona basılması şartı gerektiğinde devre dışı olabilmelidir. Şöför düğmeye basıp kapatma durumuna alırken; o anda tekrar açması gerektiğinde herhangi bir yolcunun düğmeye basması şartı şoförün kapıyı açmasını engeller. Şoför kapattıığı halde açamadığında birisiin sıkışması vebenzeri gibi durumlarda kapı açılaayabilir. Bu yüzden şoförü yanına ya kapı açılmasının yolcuların basması gerek şartı olan butonun paralelini bağlamak gerekir; ya da her halükarda kkapıları açabilen bir düğme eklemek gibi çözümler üşünmek gerekir.
Hayırlı günler ilerim.
 
i.tandogan bu devre çok çeşitli yapılabilir siz kumanda devresini nasıl yapamak istiyorsunuz klasik kumanda devresi, plc vb. bunu bildirirseniz yardımcı olmaya çalışalım

karafetva Akklıma gelen bir noktayı da eklemek isterim; yolcuların kapı açılması için butona basılması şartı gerektiğinde devre dışı olabilmelidir. Şöför düğmeye basıp kapatma durumuna alırken; o anda tekrar açması gerektiğinde herhangi bir yolcunun düğmeye basması şartı şoförün kapıyı açmasını engeller. Şoför kapattıığı halde açamadığında birisiin sıkışması vebenzeri gibi durumlarda kapı açılaayabilir. Bu yüzden şoförü yanına ya kapı açılmasının yolcuların basması gerek şartı olan butonun paralelini bağlamak gerekir; ya da her halükarda kkapıları açabilen bir düğme eklemek gibi çözümler üşünmek gerekir.
Hayırlı günler ilerim.


üstadlara kesinlikle katılıyorum.
bu cevaplar olursa çözüme daha kolay ulaşılır
 
her buton kapıyı açtırmaya uyarılacak ama yolcu kapıyı açamayacak
 
hocamız bizden festoda cizilmiş bi devre istedi zamanımda cok kısıtlı 11.01.2009 tarihine yetişmesi lazım.İlginizden dolayı tesekkr ederim
 

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
129,803
Mesajlar
930,242
Kullanıcılar
452,605
Son üye
mehmet-azaplar

Yeni konular

Geri
Üst