Merhaba Sayın İnstinct
Pistonun(esasında silndirin) tükettiği hava hacim olarak çalışma hacmi kadar olabilir.
SilindirİçHacmi(ÇalışmaHacmi) = SilindirİçAlanı * PistonStroku(ileri-geri) =
* r(silindir)^2 * d(strok)
Kütlesel olarak da bu şartlardaki yoğunluğun üstte bulunan hacimle çarpımıdır.
P *V = n * R * T gibi bir formülü P * mA = d * R *T (n=m/mA, d=m/V ) uyarlamaları ile de yerine göre kullanılabilir. Bu formüller vb yaklaşımlar esasında olduğu gibi değil düzeltme faktörleri vb geliştirilmiş yaklaşımlarıyla kullanılırlar ama tahmin için basitçe ele alınabilirler.
Tabi hava miktarı elektrikli bir sisteme geçiş için güç hesabında kullnılmak isteniyorsa güç için;
Güç = Basınç(Pa=N/m^2) * Debi(m^3/sn) (1bar=100000Pa, 1bar=14,5psi civarı) formülünde silindirdeki hava basıncı ve ilk bulunan silindir hacminin ne sürede doldurulduğu ile kombinasyonu olan debi sonuca gitmektedir. (Bahsettiğimiz gibi düzeltme sistematiğinden ziyade kaba tahminler ele alınmakta. Yoksa hava nem miktarı, genleşme vb sistematikler, sıcaklık değişimleri, iç-dış kayıplar... düşünülmelidir yerine göre.) Basınç her ne kadar silindirden ölçülmesi gerekse de kompresör basıncı hat kayıpları ele alınmadan tahmin için kullanılabilir. Silindirin çalışma biçimine göre basıncı ve debisi değişebilir ama bahsedildiği gibi tahmin için uygun ortalama değerler düşünülmelidir.
Başarılar dileriz.