Bakın,konuyu sn.ŞEF'imiz çok güzel anlatmış,ben de bunun bir başka detayını size aktarmaya çalışayım.Rüzgar türbini çıkışında gerilim kontrolünü yapan,gerilimi belirli bir değere sabitleyen voltaj regülatörüne hiç gerek yoktur.Rüzgar şiddeti max. olduğunda,bununla doğru orantılı olarak artan akım şiddetini,akü için "Kapasitenin 1/10'u" kuralını bozup,fazla olarak gelen ve aküye zarar verip ömrünü kısaltacak akım kontrollü bir şarj kontrolüne yalnızca ihtiyaç vardır.Çünkü voltajı 12'ye sabitlerseniz zaten 12-12=0 volt olur ve geçen şarj akımı da hiç olmaz.Şarj için kesinlikle bir voltaj farkının olması gerekiyor.Rüzgar jeneratöründen çıkan dc. şarj akımının,aküye palalel bağlıyken,türbin hızıyla doğru orantılı,voltajda az,buna karşın akım şiddeti (Amper) değerindeki fazla olan bu değişikliğini kontrol altına alabilmelisiniz.
Bakın,benzer durum otomobil şarj dinamosu (Alternatör) çıkışında da ayni şekilde benzer olarak vardır.İçten yanmalı motorun motor devri rölantiden 3500-4000 gibi yüksek devirlere çıktığında(Bunu rüzgar türbinindeki rüzgarla dönme hızına ayni şekilde benzetin) rölantide sözgelimi 14 volt 35 amper akü başlarına geliyor ve bu değer sabit kalıyorsa,3000 devirde 14.4 volt 55 amper akü kutup başlarına,konjenktör denetimli olarak gelir ve sabit kalır,bu değer(Şarj gerilimi) devirle de çok fazla değişmez.Ayni benzer durum rüzgar türbini için de geçerlidir.12 voltluk akümülatör,türbin çıkışlarına bir şarj kontrol devresiyle bağlıyken,akümülatör bir çeşit kompansatör (Gerilimi dengeleyip sürekli sabit değerde tutan bir almaç) gibi davranır,gerilimin aşırı değerlere yükselmesini otomatik olarak kendi iç yapısıyla dengeler.Akü sözgelimi 100 amperlikse eğer,şarj akımının da 10 amperi geçmemesi kuralı,akü sağlığı(Separatörlerinin,kurşun oksit kaplama malzemelerinin dökülüp bozulmaması için)için şarttır.Bu aşırı şarj akımlarına karşı akünün korunup denetlenebileceği akım-şarj kontrol devresinin bulunması bu yüzdendir.Bu işi de bildiğiniz üzere otomobilde kompakt olarak alternatörün içinde bulunan,
Elektronik,IC (Entegreli) yapısındaki konjenktör yapar.Ama ayni konjenktör tek başına,otomobil haricinde,sizin özel imalatınız olan bir rüzgar türbini alternatöründe,şarj kontrol devresi olarak (Akımı kontrol amaçlı olarak)kullanılmaya hiç uygun değildir.Çünkü araç alternatöründeki gibi rotor alan sargılarını bilezikler üzerinden de verip kontrol edeceğiniz bir ikaz uyartım alan sargıları,bu türbin sistemlerinde de genellikle yapılmaz ve otomobil uygulamasındaki gibi,bu tip bir prensipten de yararlanılamaz.Kolay gelsin.