bu şsrj dinamosu ile elektrik üretmek iş en verimli olanı sanırım rüzgar ile dinamonun dönmesi ve devir olayının yüksek olması acaba bu spral denen taşlamaların çalışma mantığının tersini uygularsak az güç ile yüksek devir alamazmıyız yani spralin taş takılan yeri 1 tur atacak collektör denen kısmı 7 tur atacak ve bu kısma şarj dinamosuna haraket versek
bu işlemi step motorla deneyen arkadaşlar varmı eğer yardımcı olursanız sevinirim.yada düşük devirde dönerek aküyü şarj eden motorlarla ilgili bilgi verebilecek arkadaşlar.yardımınız gerekli şimdiden teşekkürler
Slm kardeşim öncelikle rüzgar enerjisinde kullanman gereken dinamo sabit manyetik mıknatıslı dinamo olması gerekmektedir.Çünkü sabit mıknatıslı dinamolar düşük devirde yüksek verim vermektedirler. Akü şarj dinamosu ise 2000 devirdakikada verim vermektedir. sen kasnaklı sistemlee deviri artırmak istiyosun fakat 2000 devire ulaşman için bi kasırgaya ve çok büyük çaplı pervanelere ihtiyacın olacak. bu konu ile ilgili Kurtulus KURTER adında bi adam rüzgar enerjisi için dinamo imal eder sıfırı ve 2. eli var internetten bu konuyu araştır.
arkadaşlar çok önemli bir konuda yardımınıza ihtiyacım var benim elimde güçlü neodyum mıknatıslar var.madeni 1 tl çapında 50 mm kalınlığında çok güçlü neodyum mıknatıslar var.ben bunlardan flanş dinamo yapmak istiyorum ama bobin tel çapı ve sipir(tur)sayısını bilmiyorum amaç ürettiğim 12 v ile aküyü şarj etmek ve inverter yardımı ile 220 v u az yerde de olsa kullanmak.sadece kaç volt ve kaç ampere ihtiyacım var ve bunun için bobini kaç sipir sarmam gerekir.şimdiden teşekkürler
Rolentide araçlar 600 / 800 devir arası devirlerde çalışırlar. şarj dinamosu da 450 devirde elektrik üretmeye başlar. örnek olarak sitede bisiklet ile elektrik üretme konusuna bakın. orada da bu bahise yer veriliyor.
Kasnak sistemine gelince, 5 e 1 oranlı bir kasnak sistemi kullanılır ise rüzgar türbünü 1 tur attığında jeneratör 5 tur atacaktır. fakat kullanılacak olan kuvvette o kadar artması gerekir. Rüzgar tiribününe uygulanan 10 newtonluk kuvvette jeneratöre geldiği zaman 2 newtona düşer. tabi bu da teoride. pratikte ise sürtünmeler vs vs devreye girince 1 newtona bile düşebilir. bu durumda da araç dinamosu ile üretim yapabilmek için çok kuvvetli bir rüzgar türbününe ihtiyaç vardır. bisikletle pedal çevirerek bile bu devri yakalamak zor oluyor.
sana şöyle bir fikir verebilirim. anladığım kadarı ile elinde araba şarj dinamosu var. şarj dinamosunun içinde bulunan sargılı kutubu sök yerine neodminyum mıknatıs yerleştır. düz sıralı şekilde yerleştridiğin her bir mıknatıs kutup çiftini oluştursun 2p bu şekilde düşük devirli elektrik üretimini yapabilirsin.