Rüzgar Tribünü

biraz sapmalarla aynen dediğiniz gibi yaptık bizde fakat önemli olan flanşa lama demirini kaynatırken iyi hesaplamak yoksa balans yapar lamada yapılan mm lik kaymalar kanat ucuna doğru cm çıkacağı için dikkat edilmesi gereken bir husus
 

kayış kasnak ile verim altörnötere yükseltilebilir buda devamlılığı ve süreklili sağlar
 
açıkçası benim daha ilk tribün denemem bu verim düşüklüğü ve kanatların parçalanması hevesimi zedeledi doğrusu, çalışmalarım devam ediyor fakat artık acele etmiyorum.işleri buraya getirinceye kadar sn. Şef ten çok yardım aldım sağolsun kafama takılan soruların cevaplarını bulmamda tecrübeleriyle bana yardımcı oldu.kanat sayısı arttıkca devir düşüp tork artıyor ilk kalkınma da kolaylık sağlayabilir.oto alternatörü modifiyesi denemedim fakat yüksek devirlerde elektrik üretimi için tasarlandığından bizim çalışmalarımız için uygun olmadığını birçok yerde deneyip tecrübe edenlerin yazdıklarından okudum
 
İşte benim anlatmak istediğim buydu sayın wolf-4503.
Flanşa demir lama kaynatılsaydı bu kırılmalar olmayacaktı. Önceki yazımda demir lama ölçüsünü 5x20 olarak vermişim, doğrusu 5x30 mm. olmalıydı.
 
en azından rüzgar iyi demektir buda güzel
 
pvc boruda hani bir marka var önde gelen üzerinden araçda geçse kırılmıyor ondan şaşmayın derim
 
Öncelikle başarılarınızın devamını dilerim arkadaşlar.

Rüzgar kanatlara çarptığı anda döndürmek istenen cismin;

-Rüzgar çarpış açısı,
-Kanat ağırlığı,

çok önemlidir. Ağırlık ve açıyı iyi dengelenemez ise büyük kayıplar ortaya çıkar. Örn; rüzgar kanata ne kadar dik açı ile çarparsa o kadar döndürme momenti alırsınız.

Ayrıca ağırlık bu açı kadar da önemlidir. Ne kadar hafif kanat malzemesi kullanırsanız sizin alternatörünüzün verdiği enerji artacaktır.

Bu işlemlerden sonra birde kasnak veya kayış yardımı ile alternatörün dönmesini 3-5 katına çıkardığımızı düşünürsek çok verimli enerji üretebileceğimizi unutmayalım.

Yukarıdaki arkadaşım kendisi yapmış olduğu bir türbinin fotoğraflarını eklemiş. Kırılmasının tek nedeni borunun et kalınlığı ile kanat uzunluğunun uymamasından kaynaklanmıştır. Saygılarımla...
 
pvc boruda hani bir marka var önde gelen üzerinden araçda geçse kırılmıyor ondan şaşmayın derim
Sayın saftilki.
Kanat yapımında kullanılan en güzel malzeme alüminyum kompozit denilen malzemedir.
Nedir bu alüminyum kompozit dedikleri.
Hani şu bildiğimiz dış cephe kaplama sistemi var ya, işte o.
Et kalınlığı 1 mm. olan 2 adet alüminyum ortasına plastik sıkıştırılmış, toplam et kalınlığı 4 mm. oluyor. Ben bu malzemeyi çapı 80 cm. olacak şekilde rulo halinde kıvırtıyorum. Daha sonra aynen pvc borudan keser gibi kesiyorum. Hem çok hafif oluyor hem de çok dayanıklı oluyor.
Bu malzemeyi bulabileceğiniz yer Çağlayan Elektrik İdaresinin hemen arkasında bulunan çok sayıda alüminyum işi yapan firmalar var. Bazılarında kıvırma makinası da bulunuyor. Ben 100 x 120 ölçüsünde bir plakayı kıvırtma dahil 50 tl. ye alıyorum. Bu kadar malzemeden 8-9 tane kanat çıkarıyorum.

Pvc boruların et kalınlığı her tarafında aynı olmuyor. Bazı yerleri ince, bazı yerleri kalın oluyor. Bu da haliyle kanatların hepsinin aynı ağırlıkta olmasına engel oluyor.
 
sayın ŞEF: ustam ben fotodaki kırılan kanatlar için ufak bir tavsiyede bulunmuştum ama siz bu tür konularda işin erbabısınız sizin önerilerinizi dikkate alması en doğrusudur. lakin oraya gidemeyen yada gidişi birhayli maliyete neden olan durumlar için ikinci sırada gelen fıratpen pvc önerilebilir değilmi, mesela ben hala yanınıza gelicem gelicem gelemedim gitti
 
sn şef manisa da sanayiye gidip alüminyum kompozit işi yapan birkaç yere sordum bükülemeyeceğini iç kısımdaki plastiğin parça parça döküleceğini söylediler.bu malzeme ne makinası ile kıvrılıyor acaba
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…