Gelin Rüzgar Türbini Yapalım

Teşekkür ederim sayın by lent, bayağı bir araştırma içine girmişsiniz.

Bazı dc. motorlar dc elektrikle çalışır ama çıkışından dc alamayız. Bazı motorlar ise dc ile çalıştığı gibi çıkışından da dc Elektrik alınır. Sayın bilvanisli arkadaşımızın elindeki amatek motoru bildiğim için dc. çıkış verir demiştim. Nihayetinde de öyledir.

Benim elimde yıllar önce topkapıdaki bit pazarından aldığım bir dc motor var. Çalışması için dc veriliyor ama milinden çevirince ac. veriyor. Ayrıca elime yeni geçen ve yeni versiyon bir motor daha var, çalışması da dc, ürettiği de dc oluyor.

Sizin için videoya çektim. Yalnız şunu belirtmek isterim ki, bu video çekiminde birbirimize üstünlük taslamak, sizi incitmek, kırmak gibi bir niyetim asla yok. Sadece bilgi paylaşımı olduğunu bilmenizi isterim.

Hayırlı geceler diliyorum.

DOĞRU AKIM MOTOR ÇALIŞMASI VE ELEKTRİK ÜRETMESİ - YouTube
 
Merhaba.Yukarıdaki amatek fırçalı dc. motor rüzgar türbinleri için düşünülüp üretilmiş ve döndüğünde sadece direk dc.'yi üreten özel bir motordur.Ancak bir de şu vardır ki dc. motorlarda belki bir istisna olarak fırçasız olanlarında bir ayrım bulunur.Fırçasız dc. motorlar (Örneğin pc kasa fanları gibi) çalışmak için dc. akımı kullanırlar,içlerinde inverter devresi dc. yi ac. ye çevirip sabit stator sargılarına verilip,çevresini saran,halka şeklinde bir rotorun (Mıknatısın) dönmesi sağlanır.Burada fırça aşınmasını önlemek,bakımdan kurtulmak için komütatör olayı (Fırça-kollektör grubu) tamamen ortadan kaldırılmıştır.Motor olarak çalıştırmada,uzun süreler bakım gerektirmeden (Sadece rulmanları bozulduğunda değiştirilmek üzere) uzun süre de kullanılabilir bu motorlar.

Ama biz kalkıp da bu brushless (Fırçasız) motorun nispeten daha büyük ebatlısından bir rüzgar türbini yapıp da Elektrik üretmek için milini pervane ile direk olarak çevirdiğimizde,dc. akımı,bu motorun dc. ile beslenen giriş yerlerinden de alamayız.İnverter devresini iptal edip (Yok sayarak) sargılara,ayni alternatör sargı çıkışlarında uyguladığımız gibi,doğrultucu diyotlar koyup bu ac. çıkışını doğrultmak (3 fazlı sargıysa tam dalga doğrultma için 6 diyot,tek fazlı sargı ise tam dalga doğrultma için 4 diyot=köprü diyot koymak) zorundayız.Bu tadilatı yapmazsak eğer,motoru çevirdiğimizde,çıkışında dc. akım ile çalışan kısmından direk dc.'de alamayız,yani stator sargılarında üretilen bu ac.'de o şekliyle motorda işe yaramadan da kalabilir,çıkışa ne ac,ne de dc. olarak da verilemez çünkü.Fırçasız dc. motorlarla elektrik enerjisi üretiminde,bir istisna olarak sadece bu ayrımı da belirtmek istedim.

Üniversal (Hem dc. hem ac. ile çalışan seri motorlar) hariç,tüm sabit mıknatıslı fırçalı olan dc. motorlar döndüğünde tersinir olarak da dc. akımını üretir.Fırçasız olanları ise,ayni alternatör sargılarındaki gibi ac.'yi sargılarında üretir.Bunun eksta olarak diyotlarla da doğrultulması gerekmektedir.Kolay gelsin.Saygılarımla.
 
Hayır kesinlikle kırılmadım aksine zararımın yanlış bilgimin en kısa zamanda doğruyu öğretmenizle sevinçliyim, ben sadece arkadaşa diyot kullan demiştim o kullanmama çıkışın dc olduğunu ısrar ettii araştırmasını söyledim. Forum üyelerinden Sayg değer bi Abime de özelden söyledğim gibi bilvanisli26 arkadaşımızın eline geçmesi en iyi ihtimal oyuncak, el blendırı, yazıcı motorlaıdır. Bunlar da bildiğiniz üzere 3 sargı 3 kutup 2 sabit mıknatısta ibarettir Çoklu sargılarda çıkışın çok daha düzgün dc voltajı verdiğini tüm dc motorların ac üretmediğini biliyorum ve mesajımda geneli değil arkadaşımızın sahşp olabileceğini düşündüğüm bu 3 kutuplu motoru kas ettim.
 
sayın sef abım ben k.eli den sana zıyorum ve bır arkadasım aracılıgı ıle senı tanımıs olucam ve yardımlarına ıhtıyacım var ben bır turıbın yaptım onun ıcın senden saj kontrol cıhazı alcagım tabı dinamo degerlerını sana yazacagım numaram 541 815 03 01 sende bana yazarsan cok sevınırım yada msj bıle atsan ben sana donerım tsk
 
syn sef hocam SIZE BIR DINAMO yaptım demıstım ama dınamoda cözemedıgım bır problem var dınamodan cıkan 3 fazın r s t uclarından ac ölcum yapıyorum
yanlız örnek r ve s arasını elle ceviriyorum 6-7 volt göruyorum r-t ölcum 6-7 volt görürken s ve t arası olcumum 3-4 volta dusuyor bunu anlayamadım neden böyle oluyor ben dınomo orjınal sargılarla hıc oynamadım ama 3 cıkısın hepsınde 4 adet tel vardı yani sarımları ınce telden yapıpkablo kesıtı arttırılmıs bende dınamo arkasındakı yanı sargıdakı uclarda degısıklık yaptım ama yukarıda bahsettıgım sorun cıktı acaba bır yerde hatamı yaptım
bana yardımcı olursanız cok sevınırım arkadaslar
 
hocam teşekkürler, resimleri yenilemeniz mümkünse rica edebilir miyim..
 
20150603_111650.jpg Fotoğraf0308.jpg 20150605_220100.jpg 20150605_145028.jpg arkadaşlar iyi akşamlar uzun zamandır forumda yoktum bu arada yeni işler bitirdim yeni turbinlere başladım ben bu işi çok sevdim inanın işin parasında değilim zaten emekliyim kahve köşelerinde sürteceğime vatana millete faydam olsun
 
Merhaba arkadaşlar aranıza yeni katıldım. elimde 1200w diye tabir edilen elektrikli bisiklet motoru var. Bu motorda 46 mıknatıs, 51 bobin sarma yuvası var. bunu ben alternatör olarak kullanmak istiyorum. sizce ygun olurmu.? eğer uygun ise sarım tekniği nasıl olmalıdır. ?
 
Son düzenleme:
Tolga bey,

Motoru bu sekli ile hic denedinizmi bence bir motora baglayip cevirerek cikisindan kac volt vverdiğine bakmanizi oneririm. Unutmayın cikisina dogrultucu devresi yapip dc voltaj olarak olcumleyiniz.
 
Serkan bey ( @serkan_48 ) merhaba.

motorun 60V 1200W yazıyor üstünde. bu hali ile akü ile beslemedim. Acaba dediğiniz şey sargı işine başlamadan bu hali ile elde edeceğiniz voltajı kontrol edin diyorsanız eğer; kontrol edip elde ettiğim değerleri paylaşayım onun üstünden ilerliyeyim sizlerin bilgisi dahilinde. Burada paylaşılanları okuduğum kadarı ile tam verim alabilmek için alternatör veya da dinamo gibi çalışmasını sağlayacak sarım uygulanması gerektiğini anlıyorum. Eğer yanlış düşünüyorsam fikirlerinizi paylaşırsanız şimdiden çok teşekkür ederim.
 
Son düzenleme:

Forum istatistikleri

Konular
129,838
Mesajlar
930,665
Kullanıcılar
452,673
Son üye
loran laran

Yeni konular

Geri
Üst