bBu işletmede hiç 3 fazlı asenkron motor yok mu? Tedaş fazların yerini değiştirse,motorlar ters dönerdi.Fakat öyle bir kombinasyon düşünün ki ;fazların yönü değiştiğinde motorlarınız ters dönmesin.( şu kombinasyon:fazlar rst diye geliyor olsun, fazlar str diye gelirse motorlar yine düz döner.) fakat bu durumda da k1 l1-k2 l2 uçlarını değiştirerek sorunu çözemezsiniz.Kaldı ki,tedaş faz yönlerini değiştirse dahi, sizin akım trafolarınızın olduğu baraların ya da kablolarınızın yerini de değiştirecek hali yok.Yani ilgili akım trafosu uçları,ilgili fazdaysa,sorun olmamalı. Yani rst gelen şebeke,str diye gelse de,bu durumda r fazı yerine s fazı gelmiş olur,ancak eski r,yeni s fazının olduğu hattaki akım trafosu,yine olması gereken yerde kalmış olur.Eğer bu tarz bir faz değişiminden,röle sapıtıyorsa,bu ancak bir tasarım eksikliği olabilir.
Gelelim sizin durumunuza.Aklıma gelen( başıma geldiğinden söylüyorum) , kompanzasyonunuz cezaya girmeye başladığı sıralarda,aktif güç tüketiminizde değişiklik oldu mu?Eğer önemli oranda düşme olduysa,durup dururken cezaya girebilirsiniz.Sisteminizin ihtiyacının o an için 20 kVar kondansatör olduğunu düşünelim.Sizin en küçük kondansatörünüz 50 kVar ise,röle der ki; ben 50 kvar devreye alıp,30 kVar kapasitif reaktif güç basacağıma,varsın 20 kVar endüktif rekatif güç tüketsin.Çünkü 30>20 . Bu sorun teşkil ediyor olabilir.
Eğer ciddi bir aktif güç azalması yaşanmadıysa,rölenizde sorun olabilir.
Uzaktan tahminlerde bulunabilmek için,daha fazla parametreye ihtiyacımız oluyor.Sizin baştan beri sıkıntınız olmadığından ,panonun tasarım sorununu olduğunu değil,eskiden düzgün çalışan bir şeyin,artık düzgün çalışmadığını düşünmemiz lazım.Ya da önemli güç değişiklerinin olduğunu.