regeneratif frenleme

Katılım
2 Ocak 2010
Mesajlar
2
Puanları
1
merhaba arkadaşlar regeneratif frenleme hakkında bilgi sahibi olanlar varsa bu konuda bilgi verebilirlermi.şimdiden teşekkürler
 
Tren bir hareket ve bir yükseklik kazandığı durumda kinetikve potansiyel enerji olarak enerji kazanır. Bu enerjinin büyük çoğunluğu, motorların frenleme durumunda jeneratör olarak çalışması nedeniyle elektrik enerjisine tekrar çevrilebilir. Üretilen elektrik enerjisi, katener (trenlerin enerjiyi aldığı enerji iletim
hattı) sistemine geri besleme ile tekrar verilir.
Bu olay regeneratif frenleme olarak bilinir ve çoğunlukla raylı sistemlerde kullanılır

makaleden alıntı
 
Sadece Trenlerde değil teleferik sisteminde de kullanılır.Aşağı inen kabinin ürettiği enerjiyi yukarı çıkan kabin harcar.Bu tür sistemlerde % 5 'e kadar enerji tasarrufu sağlanılabilmektedir.Saygılarımla
 
Arkadaşlar bu tip çalışma sadece teleferik, tren, asansör gibi nakil ekipmanlarında kullanılmaz. Ayrıca sadece frenleme maksadıyla da kullanılmaz. Ama genelde o amaçla kullanılır.

Bir motorun 4 farklı çalışma bölgesi vardır. Regeneratif çalışma bölgesi de bunlardan birisidir. Motorun miline verilen mekanik güç ve devir motorun çalışma sınırlarının üstündeyse bu durumda döner manyetik alan tersine çalışmaya, motoru frenlemeye çalışır. Sanayide pek çok uygulaması da vardır. Örneğin türbinlerde geçen gazı frenlemek için kullanılır. Burada aynı zamanında elektrik üretiminde de kullanılır. Motoru çeviren kuvvet motora uygulanandan fazla olduğu için bu sefer motor şebekeyi beslemeye başlar.

Aslında bunun başka bir örneği de generatörlerdir. Generatörleri düşünürseniz ucuna verilen mekanik kuvveti elektrik enerjisine çevirir.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,728
Mesajlar
929,295
Kullanıcılar
452,448
Son üye
nadir14

Yeni konular

Geri
Üst