Arkadaşlar bu tip çalışma sadece teleferik, tren, asansör gibi nakil ekipmanlarında kullanılmaz. Ayrıca sadece frenleme maksadıyla da kullanılmaz. Ama genelde o amaçla kullanılır.
Bir motorun 4 farklı çalışma bölgesi vardır. Regeneratif çalışma bölgesi de bunlardan birisidir. Motorun miline verilen mekanik güç ve devir motorun çalışma sınırlarının üstündeyse bu durumda döner manyetik alan tersine çalışmaya, motoru frenlemeye çalışır. Sanayide pek çok uygulaması da vardır. Örneğin türbinlerde geçen gazı frenlemek için kullanılır. Burada aynı zamanında elektrik üretiminde de kullanılır. Motoru çeviren kuvvet motora uygulanandan fazla olduğu için bu sefer motor şebekeyi beslemeye başlar.
Aslında bunun başka bir örneği de generatörlerdir. Generatörleri düşünürseniz ucuna verilen mekanik kuvveti elektrik enerjisine çevirir.